Η easyJet, διόρισε τον πρώτο Επικεφαλής της Επιστήμης των Δεδομένων για να επιταχύνει την ήδη υπάρχουσα χρήση της Τεχνητής Nοημοσύνης (TN). Η τεχνητή νοημοσύνη θα συμβάλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας, στη μείωση του κόστους και στην αύξηση των εσόδων καθώς και στην ικανοποίηση των πελατών, με την περαιτέρω βελτίωση διαφόρων τομέων όπως, το πρόγραμμα πτήσεων της easyJet, την αξιοπιστία του στόλου, την επιλογή γεύματος & ποτού εν πτήση, καθώς και το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της εταιρίας Flight Club.
H TN λειτουργεί με τη χρήση προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών για να αναλύσει εξαιρετικά μεγάλο όγκο δεδομένων – πχ. τα 170 εκατομμύρια τεμάχια τροφίμων και ποτών που μεταφέρονται συνολικά ετησίως για όλες τις πτήσεις της easyJet, οι 1,5 δισεκατομμύριο ώρες πτήσης ετησίως των εξαρτημάτων του στόλου ή οι 1.3 δισεκατομμύριο αναζητήσεις στην ιστοσελίδα easyJet.com, των τελευταίων 12 μηνών.
Η παραδοσιακή πληροφορική απλά καταγράφει & αναζητά τέτοιου είδους δεδομένα, ενώ οι προηγμένες εφαρμογές της πληροφορικής με τη χρήση της ΤΝ, δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης αυτών των δεδομένων για προβλέψεις και παροχή μελλοντικών στοιχείων και λύσεων. Για παράδειγμα, προβλέποντας τη βλάβη ενός εξαρτήματος, ώστε να αντικατασταθεί σε συγκεκριμένο χρόνο ώστε να αποφευχθεί βλάβη που θα μπορούσε να προκαλέσει μια καθυστέρηση πτήσης. ‘Η προβλέποντας την ποσότητα ζήτησης συγκεκριμένων ειδών τροφίμων και ποτών κάθε πτήσης, έτσι ώστε οι προμήθειες να ανταποκρίνονται στη ζήτηση των πελατών χωρίς να τίθεται θέμα εξάντλησης αποθεμάτων ή μεταφοράς περίσσειας ποσότητας.
Η Carolyn McCall, Διευθύνων Σύμβουλος της easyJet’s , εξηγεί τη στρατηγική σχετικά με την επιτάχυνση της ΤΝ:
“Από την έναρξη λειτουργίας της, πριν από 20 χρόνια, η easyJet πάντα αξιοποιούσε την καινοτομία και την τεχνολογίας αιχμής, για τη συνεχή βελτίωση της επιχειρησιακής της δράσης. Η αξιοποίηση της ΤΝ για τη διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων, θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα της εταιρίας, να μειώσουμε το κόστος, να αυξήσουμε τα έσοδα και να προσφέρουμε μεγαλύτερη ικανοποίηση των πελατών.»