«Θα θέλαμε να υπογράψουμε την εγγυητική επιστολή» απάντησε, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΟΣΥΠΑ, ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας Fraport σε σχετική ερώτηση του κ. Αλεβιζόπουλου, εκτιμώντας ότι οι δυσκολίες στη χρηματοδότηση της επένδυσης φαίνεται ότι αποτελεί το πρόβλημα. Σημειώνεται ότι η Fraport πρόκειται να καταβάλλει στο ελληνικό δημόσιο 1,2 δισ. ευρώ, τα οποία μάλιστα έχουν προϋπολογιστεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της χώρας.
Μεταξύ άλλων ο κ. Αλεβιζόπουλος επισήμανε ότι η γερμανική πλευρά, ενώ αρχικά είχε αποφύγει συνάντηση με την ΟΣΥΠΑ, όχι μόνο αποδέχθηκε σήμερα να συναντηθεί μαζί τους, αλλά ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ζήτησε και νέα συνάντηση στο προσεχές διάστημα.
Ο κ. Αλεβιζόπουλος είπε ότι η γερμανική πλευρά «έμεινε έκπληκτη με τα στοιχεία» που τους παρουσιάσανε και προσέθεσε πως «στο μεγαλύτερο μέρος της συνάντησής μας απλώς άκουγαν πολύ προσεκτικά τα στοιχεία που τους παραθέταμε, και στις ερωτήσεις που κάναμε δεν είχαν καμία απάντηση».
Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η ΟΣΥΠΑ, σημείωσε πως το τίμημα των επενδυτών για τα 14 μεγαλύτερα ελληνικά αεροδρόμια «αν και παρουσιάστηκε ως υψηλό, είναι εξαιρετικά χαμηλό αν αναλογιστεί κανείς ότι σε κάποια μεγάλα αεροδρόμια βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη κρατικές επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ».
Ως παράδειγμα, ο κ. Αλεβιζόπουλος ανέφερε ότι στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» η Fraport ανακοίνωσε ότι την επόμενη τετραετία θα επενδυθούν 24 εκατ. ευρώ, «δηλαδή μόλις 6 εκατ. ευρώ το χρόνο». Πρόκειται, όπως είπε, «για χρήματα που απαιτούνται μόνο για τη βαριά συντήρηση του συγκεκριμένου αεροδρομίου», ενώ συμπλήρωσε ότι «με τέτοια ποσά δεν θα υπάρχει ανάπτυξη, δεδομένου ότι αυτήν τη στιγμή στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη έργα 360 εκατ. ευρώ».
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ ανέφερε ότι σε περίπτωση ολοκλήρωσης του διαγωνισμού, «θα ζημιωθούν οι τοπικές κοινωνίες, οι ταξιδιώτες, ο ελληνικός τουρισμός και κατ’ επέκταση η χώρα». Όπως διευκρίνισε, «πιθανή ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων θα σημάνει καταρχήν μεγάλη αύξηση στα τέλη». Σήμερα τα τέλη αεροδρομίου είναι 12 ευρώ, ενώ με το που θα τα αναλάβει η γερμανική Fraport «προβλέπεται τον πρώτο χρόνο να ανέβουν στα 26,5 ευρώ και τον τέταρτο χρόνο να φτάσουν τα 32 ευρώ», υπογράμμισε.
Ο κ. Αλεβιζόπουλος επισήμανε πως στις χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, πέραν των αερολιμενικών τελών που από τον πρώτο χρόνο μέχρι και την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης θα ανέρχονται στα 13 ευρώ/ανά αναχωρούντα επιβάτη, προστίθενται το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ), καθώς και αυτό της Χρηματοδότησης Μικρών Αεροδρομίων και Άγονων Γραμμών, συνολικού ύψους 12 ευρώ/ανά επιβάτη. Σε αυτά τα ποσά, αναφέρει, θα προστεθεί και χρέωση «σεκιούριτι», ύψους 1,5 ευρώ/ανά επιβάτη.
Επανέλαβε δε ότι η πρόταση της ΟΣΥΠΑ είναι τα περιφερειακά αεροδρόμια να παραμείνουν στο ιστό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, «προκειμένου να εξυπηρετούν τους πραγματικούς σκοπούς της ανάπτυξης, του τουρισμού, της προσφοράς στην εθνική οικονομία και την κοινωνία και βέβαια της εθνικής κυριαρχίας και ασφάλειας».
Πάντως, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας δήλωσε κατηγορηματικά αντίθετος στην παραχώρηση και σημείωσε ότι «θα πάμε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα προσφύγουμε στην ΕΕ με έναν ογκώδη φάκελο που ετοιμάζουμε, όπως και στο Συμβούλιο της Επικρατείας».
Υπενθυμίζεται ότι οι άλλοι δύο συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, η Vinci Airport – ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η Corporacion America – ΜΕΤΚΑ έχουν κοινοποιήσει την πρόθεσή τους να παρατείνουν για λίγο τις εγγυητικές τους επιστολές, δηλώνοντας παρούσες πρακτικά σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι αποχωρεί η Fraport.