Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Γιάννης Μώραλης: Ο Πειραιάς πρέπει να γίνει προορισμός και όχι πέρασμα για...

Γιάννης Μώραλης: Ο Πειραιάς πρέπει να γίνει προορισμός και όχι πέρασμα για τους τουρίστες

peiraias-limaniΟ Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης παραχώρησε συνέντευξη στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, τονίζοντας εξαρχής ότι «Ο Πειραιάς πρέπει να γίνει προορισμός και όχι πέρασμα για τους τουρίστες. Έρχεται στον Πειραιά μια μεγάλη ξενοδοχειακή επένδυση».

Όπως τόνισε: «Μέχρι τώρα είμαστε πέρασμα για τους Έλληνες και ξένους τουρίστες, οι οποίοι έρχονται στον Πειραιά για να πάρουν τα καράβια προς τα νησιά ή ερχόμενοι από την κρουαζιέρα να πάνε στην Αθήνα. Εμείς θέλουμε ο Πειραιάς να γίνει προορισμός και όχι πέρασμα. Αυτή την προσπάθεια έχουμε ξεκινήσει. Πιστεύω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, αν γίνει μια σοβαρή και οργανωμένη προσπάθεια η οποία, κατά την άποψή μου δεν έχει γίνει τουλάχιστον τις τελευταίες δεκαετίες. Να σας πω και μια καλή είδηση. Ανοίγει στον Πειραιά, στην Αριστείδου, ένα πολύ μεγάλο ξενοδοχείο. Θα είναι μια σημαντική επένδυση από μια Πειραιώτικη οικογένεια, την οικογένεια Μεταξά. Εγώ βρέθηκα ήδη με τους ανθρώπους αυτούς. Είναι μια πρώτη σημαντική επένδυση και μάλιστα έρχεται, προς τιμήν τους, σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική περίοδο».

«Στόχος να γίνει το λιμάνι του Πειραιά home port για την κρουαζιέρα»

Και σημείωσε: «Ο στόχος είναι ο Πειραιάς να γίνει home port. Να ξεκινούν οι κρουαζιέρες από τον Πειραιά. Και ήδη, όπως ξέρετε, από του χρόνου, ένα πλοίο των 5.000 επιβατών, θα αλλάζει στον Πειραιά. Σκοπός είναι να υπάρχουν τα ξενοδοχεία, ώστε οι τουρίστες να κοιμούνται στον Πειραιά την παραμονή, να επισκέπτονται όμορφα μέρη στον Πειραιά, να βγαίνουν στον Πειραιά, να καταναλώνουν στον Πειραιά και να μπαίνουν στα κρουαζιερόπλοια την επόμενη ημέρα. Είναι δύσκολο σήμερα που μιλάμε. Αλλά κάποια στιγμή θα τελειώσει το τραμ, θα τελειώσει και το μετρό, θα τελειώσουν και τα έργα του ΕΣΠΑ τα οποία έχουν πάει πίσω, όπως και σε όλη τη χώρα, λόγω του ότι δεν υπάρχει χρηματοδότηση. Υπάρχουν πολλά έργα σε εξέλιξη, τα οποία πράγματι δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον στην πόλη και όντως ταλαιπωρούν τον κόσμο. Αυτά όμως σε ένα, δύο, τρία χρόνια θα τελειώσουν. Εμείς βλέπουμε μακριά. Ως Δήμος έχουμε τα έργα του ΕΣΠΑ, τα οποία και αυτά είναι κολλημένα, ελπίζουμε να «ανοίξει» τώρα η χρηματοδότηση, για να μπορέσουν να συνεχίσουν οι εργολάβοι. Χρειάζεται όμως μακροχρόνια στρατηγική. Θα τελειώσουν τα έργα, θα βελτιωθεί και το κυκλοφοριακό, είναι δεδομένο αυτό».

«Ο Δήμος Πειραιά θα πρέπει να είναι παρών στις συζητήσεις που γίνονται για το μέλλον του λιμανιού»

Όπως σημείωσε, «εμείς προεκλογικά είχαμε πει ότι θέλουμε να παραμείνει το λιμάνι δημοσίου χαρακτήρα, όχι από ιδεολογικής άποψης, αλλά επειδή πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει μια κοινή αναπτυξιακή πορεία της πόλης και του λιμανιού. Όταν όμως είδαμε ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση, προωθούσε την ιδιωτικοποίηση, αυτό που κάναμε είναι να προτείνουμε μια δεύτερη λύση, να δημιουργηθεί στο Δήμο Πειραιά, ένα δημοτικό λιμενικό ταμείο, το οποίο θα διαχειρίζεται την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα, που αφορούν τα όρια του Δήμου Πειραιά. Δυστυχώς και από την προηγούμενη Κυβέρνηση αλλά και από τη σημερινή δεν έχουμε πάρει ακόμα απάντηση. Ούτε αν είναι κάτι το οποίο συζητά η Κυβέρνηση, ούτε αν το απορρίπτει, ώστε να μπούμε σε μια δεύτερη συζήτηση. Όλα τα λιμάνια στην Ευρώπη, το 97-98%, είναι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ανήκουν μετοχικά σε Δήμους, σε Επιμελητήρια, σε Περιφέρειες και υπάρχει κοινή στρατηγική της πόλης και του λιμανιού. Θα είναι πολύ πρωτότυπο και λανθασμένο εδώ να αποξενωθεί το λιμάνι από την πόλη, να μην γίνει ό, τι γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Εφόσον θέλουμε να είμαστε στην Ευρώπη, θα πρέπει να ακολουθούμε τα Ευρωπαϊκά μοντέλα και στη λιμενική πολιτική. Δεν μπορεί να θέλουμε να είμαστε στην Ευρώπη εκεί που μας εξυπηρετεί και εκεί που δεν μας εξυπηρετεί να ακολουθούμε άλλους δρόμους οι οποίοι μάλλον είναι και λανθασμένοι. Η άποψή μας είναι αυτή. Περιμένουμε την Κυβέρνηση, η οποία αντιλαμβάνομαι ότι 5-6 μήνες διαπραγματευόταν, να κάτσουμε στο τραπέζι και να συζητήσουμε το θέμα. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ο Δήμος και όχι μόνο ο Πειραιάς αλλά και οι άλλοι ενδιαφερόμενοι Δήμοι, να είναι παρόντες στις συζητήσεις που γίνονται για το λιμάνι και που αφορούν το μέλλον των πόλεών μας».

«Η νέα διώρυγα του Σουέζ φέρνει τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης στον Πειραιά»

Στη συνέχεια υπογράμμισε: «Δεν μιλούσαμε προεκλογικά τυχαία για τη γαλάζια ανάπτυξη. Η οικονομική ανάπτυξη θα έρχεται πλέον από τη θάλασσα. Το επόμενο ΕΣΠΑ είναι προορισμένο για τη γαλάζια ανάπτυξη. Έρχεται τώρα αυτό το μεγάλο παγκόσμιο γεγονός, η διάνοιξη της νέας διώρυγας του Σουέζ, το οποίο βάζει νέα δεδομένα, αρκεί να μπορέσουμε να τα εκμεταλλευτούμε. Θα φτάνουν πολύ περισσότερα κιβώτια στο λιμάνι του Πειραιά. Το θέμα είναι να μπορεί το λιμάνι του Πειραιά να υποδεχθεί αυτό τον όγκο των πλοίων, να χειριστεί αυτά τα κιβώτια, να μην έχει προβλήματα με τις πλοηγίδες. Το Υπουργείο Ναυτιλίας π.χ. δεν είχε να βάλει πετρέλαιο και βενζίνη στις πλοηγίδες για να φέρνουν τα πλοία μέσα στο λιμάνι. Τέτοια προβλήματα πρέπει να λυθούν. Αν βελτιώσουμε και τις σιδηροδρομικές μεταφορές αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει για την ανάπτυξη, όχι μόνο στον Πειραιά, αλλά και στη χώρα. Είμαστε μια χώρα, που συζητάμε τα τελευταία πέντε χρόνια για μνημόνια, περικοπές, δεν έχουμε δει σοβαρά το αναπτυξιακό κομμάτι, τον τομέα π.χ. των ιδιωτικοποιήσεων. Ποια σοβαρή ιδιωτικοποίηση έχει γίνει τα τελευταία 5 χρόνια; Περνούν οι ευκαιρίες από μπροστά μας και θα είναι κρίμα να τις χάσουμε».

«Δεν μπορούμε να συζητούμε για μεγάλες επενδύσεις στην περιοχή, εάν δεν ξεκαθαρίσει το μέλλον του λιμανιού»

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις μεγάλες επενδύσεις: «Έχουμε συζητήσει με τους ανθρώπους που εκπροσωπούν την πρωτοβουλία της δημιουργίας πίστας φόρμουλα ένα. Είναι διαδημοτική αυτή η πρωτοβουλία, Κατά τη γνώμη μου είναι μια πολύ μεγάλη και δύσκολη επένδυση και σε μια χώρα με αυτά τα προβλήματα δεν ξέρω αν θα μπορέσουμε να το πετύχουμε ή να βρίσκαμε τα χρήματα. Αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε ουσιαστική συζήτηση αν δεν ξεκαθαρίσει το μέλλον του λιμανιού. Ποιος είναι αυτός που θα λειτουργεί το λιμάνι τα επόμενα χρόνια. Θα είναι δημόσιο το λιμάνι, δηλαδή θα συζητάμε με το Δ.Σ. του ΟΛΠ; Θα είναι κάτι άλλο; Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, το θέμα του λιμανιού είναι πρώτη προτεραιότητα στη συμφωνία. Αναμένουμε με πολύ μεγάλη αγωνία. Αν δεν έχω μια επίσημη απάντηση της Κυβέρνησης στην επίσημη πρόταση του Δήμου Πειραιά για τη δημιουργία δημοτικού λιμενικού ταμείου, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα».

«Εύχομαι να τελειώσουμε σύντομα με τη διαπραγμάτευση για να προχωρήσουμε μπροστά»

Στη συνέχεια τόνισε: «Αντιλαμβάνεστε ότι είμαστε μια δημοτική αρχή που διανύουμε έντεκα μήνες στην πιο δύσκολη χρονιά της μεταπολιτευτικής περιόδου της χώρας. Με εκλογές, με δημοψηφίσματα, πολύ μεγάλες αλλαγές, με ανασφάλεια, πάγωμα της αγοράς και των χρηματικών ροών του ΕΣΠΑ. Προσπαθούμε με κόπο να κάνουμε μια καλύτερη και πιο ανθρώπινη διαχείριση στα του Δήμου, αλλά τα προβλήματα είναι μεγάλα και η επίλυση τους είναι κεντρική. Αντιλαμβάνομαι τις προτεραιότητες της Κυβέρνησης, ελπίζω και εύχομαι να τελειώσει αυτή η διαπραγμάτευση, ανεξάρτητα αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με τη συμφωνία, για να μπορέσουμε να συζητήσουμε τα μεγάλα προβλήματα που αφορούν τον Πειραιά».

«Πιστεύω ότι ο Πειραιάς θα καταφέρει να γίνει η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021»

Για να καταλήξει:«Διεκδικούμε την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021, για να αναδείξουμε τον Πειραιά, τα μνημεία μας, την ιστορία μας, τη μουσική μας, τα κτίρια μας, να διορθώσουμε προβλήματα που υπάρχουν. Τον δημότη τον ενδιαφέρει να είναι καθαρός ο δρόμος του να μην έχει λακκούβες, να έχει λίγο πράσινο. Όμως εμείς παράλληλα με αυτά πρέπει να ασχολούμαστε και με τα πιο μεγάλα, διότι αυτά θα κρίνουν το μέλλον και της πόλης και του τόπου. Θα συζητήσουμε με το Δήμο Σαλαμίνας και με τους όμορους Δήμους. Θα πηγαίνουμε βήμα βήμα. Σε μια χώρα με τόσο μεγάλα προβλήματα δεν μπορείς να προγραμματίσεις με ακρίβεια την επόμενη εξαετία. Τέλη Νοεμβρίου είναι η προθεσμία για να καταθέσουμε τον φάκελο της υποψηφιότητας μας, η δεύτερη προθεσμία είναι ο Ιούλιος του 2016, αν προκριθούμε. Δεν υποτιμώ καμιά άλλη πόλη, θεωρώ όμως ότι ο Πειραιάς έχει εκείνα τα χαρακτηριστικά που αν το κυνηγήσουμε σοβαρά και οργανωμένα θέλω να πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να γίνουμε η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για τον Πειραιά».