Home Αεροπορικά Νέα Τετράωρη στάση εργασίας, στις 23 Οκτωβρίου, εξήγγειλαν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας

Τετράωρη στάση εργασίας, στις 23 Οκτωβρίου, εξήγγειλαν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας

air_traffic_controllersΤετράωρη στάση εργασίας, από τις 9.00 έως τις 13.00, για την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου εξήγγειλε η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΕΚΕ).

‘Οσο μειώνεται το προσωπικό των ΕΕΚ τόσο θα αυξάνουν οι καθυστερήσεις των πτήσεων, τονίζει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, και κάνει λόγο για διαρκή μείωση του προσωπικού, αυξανόμενη κόπωση του εναπομείναντος, καθώς και έλλειψη, έως τώρα, επενδύσεων που θα συνέβαλαν στην ανανέωση των συστημάτων αεροναυτιλίας.

Σύμφωνα με την ΕΕΕΚΕ, οι συνεχείς εκκλήσεις της για την αντιμετώπιση της κατάστασης έπεσαν στο κενό, ενώ υποστηρίζει πως «σε μια πρωτοφανή μάλιστα επίδειξη, κυνισμού, ανευθυνότητας και ασέβειας προς τους ΕΕΚ αλλά και τη χώρα, ο Διοικητής της ΥΠΑ κ. Δ. Κούκης  υπονόμευσε την διαδικασία πρόσληψης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, καθώς δεν τις συμπεριέλαβε στον προϋπολογισμό της ΥΠΑ, ενώ είχαν ανακοινωθεί στον Τύπο». 

Δείτε την πλήρη ανακοίνωση

Ο κύριος και αδιαφιλονίκητος ρόλος του ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας είναι η ασφάλεια των πτήσεων και δευτερεύοντος η ταχεία και ομαλή ροή της κυκλοφορίας.

Οι Έλληνες ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, με επαγγελματισμό και αίσθημα ευθύνης, εξασφαλίζουν και εγγυώνται τη διεξαγωγή των πτήσεων εντός του FIR Αθηνών με απόλυτη ασφάλεια.

Τα τελευταία δε χρόνια, τα μέλη της ΕΕΕΚΕ πέτυχαν, χάρη στον αδιαμφισβήτητα αποδεδειγμένο πατριωτισμό, στην αυτοθυσία τους, την ασφαλή και την ταχεία ροή της κυκλοφορίας, κάτι για το οποίο δέχτηκαν συγχαρητήριες επιστολές τόσο από διεθνείς οργανισμούς όσο και από τις αεροπορικές εταιρείες, με το Eurocontrol να χαρακτηρίζει σαν «Ελληνικό θαύμα» τη μείωση των καθυστερήσεων τα έτη 2012-2013.

Ο κινητήριος μοχλός για τη προσπάθεια αυτή – παρά τη μείωση του προσωπικού και την έλλειψη ανανέωσης ή αναβάθμισης των συστημάτων αεροναυτιλίας – ήταν για την ΕΕΕΚΕ η βαθειά επίγνωση του βαρύνοντος ρόλου που διαδραματίζει ο κλάδος στην οικονομία της χώρας τόσο με την προσέλκυση του τουρισμού όσο και των πτήσεων που υπερίπτανται του FIR Αθηνών και καταβάλουν στο Ελληνικό δημόσιο τα πλήρως ανταποδοτικά τέλη διαδρομής, για τις υπηρεσίες ΕΕΚ.

Δυστυχώς όμως και ανεξάρτητα από τη βούληση της ΕΕΕΚΕ , παράγοντες όπως η διαρκής μείωση του προσωπικού, η αυξανόμενη κόπωση του εναπομείναντος, καθώς και η έλλειψη, έως τώρα, επενδύσεων που θα συνέβαλαν στην ανανέωση των συστημάτων αεροναυτιλίας, θα έχει για τις προσεχείς θερινές περιόδους μια σημαντική επίπτωση. Αυτή η επίπτωση θα είναι η δραματική αύξηση των καθυστερήσεων των πτήσεων, με εξαιρετικά δυσμενείς επιπτώσεις στην οικονομία της χώρας αλλά και στο κόστος των αεροπορικών εταιρειών, που επιβαρύνονται με 80 ευρώ περίπου ανά λεπτό καθυστέρησης της κάθε πτήσης.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσουν σε αυτή την κατάσταση;

  1. -Οι ΕΕΚ, ως εγγυητές και θεματοφύλακες της ασφάλειας των πτήσεων, θα συνεχίσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους με αδιαπραγμάτευτο το επίπεδο ασφάλειας.

  2. -Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει, λόγω των διαρκώς επιδεινούμενων συνθηκών, να μειωθεί η ροή της κυκλοφορίας έτσι ώστε ο αριθμός των πτήσεων που εξυπηρετούνται από τους ΕΕΚ να είναι εντός των ορίων ασφαλείας.

  3. -Άμεσο επακόλουθο της μείωσης του εξυπηρετουμένου αριθμού των πτήσεων είναι η πρόκληση καθυστερήσεων, η ποσότητα των οποίων εξαρτάται εξαρτάται από το μέγεθος του προβλήματος. Για παράδειγμα, όσο μειώνεται το προσωπικό των ΕΕΚ τόσο θα αυξάνουν οι καθυστερήσεις των πτήσεων.

Δυστυχώς, οι συνεχείς, εδώ και καιρό, εκκλήσεις μας για την αντιμετώπιση της δυσμενούς κατάστασης έπεσαν στο κενό. Σε μια πρωτοφανή μάλιστα επίδειξη, κυνισμού, ανευθυνότητας και ασέβειας προς τους ΕΕΚ αλλά και τη χώρα, ο Διοικητής της ΥΠΑ κ. Κούκης υπονόμευσε την διαδικασία πρόσληψης ΕΕΚ καθώς δεν τις συμπεριέλαβε στον προϋπολογισμό της ΥΠΑ ενώ είχαν ανακοινωθεί στον τύπο. Οι Ελεγκτές αισθάνονται κουρασμένοι, απογοητευμένοι και προδομένοι.

Η ΕΕΕΚΕ θα συνεχίσει να φροντίζει και να εγγυάται την ασφαλή ροή της εναέριας κυκλοφορίας, δεν φέρει όμως καμία ευθύνη για την επερχόμενη κατάσταση, όσον αφορά στις καθυστερήσεις και στην επακόλουθη απώλεια εθνικών εσόδων. Ο κ.Κούκης οφείλει να λογοδοτήσει για τα λάθη και τις παραλείψεις του και η Πολιτεία οφείλει να ενσκήψει άμεσα στα φλέγοντα ζητήματα του κλάδου, έτσι ώστε το «Ελληνικό θαύμα» να συνεχιστεί στηρίζοντας την ανάκαμψη της πατρίδας μας.

Για τους παραπάνω λόγους το ΔΣ της ΕΕΕΚΕ αποφάσισε να υλοποιήσει την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης και εξαγγέλλει 4ωρη στάση εργασίας για την Πέμπτη 23/10/2014 και ώρα 09.00-13.00 τοπική.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Exit mobile version