Αρχική Αστικες συγκοινωνίες Χρυσοχοΐδης: 1,20 ευρώ το εισιτήριο, 30 ευρώ η μηνιαία κάρτα

Χρυσοχοΐδης: 1,20 ευρώ το εισιτήριο, 30 ευρώ η μηνιαία κάρτα

oasa_eisitiriaΤη νέα στρατηγική του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας που περιλαμβάνει και σημαντική μείωση του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών από 1η Σεπτεμβρίου 2014, παρουσίασαν, σε συνέντευξη τύπου ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμοστεί από την 1η Σεπτεμβρίου 2014, καθιερώνεται μία κάρτα απεριόριστων διαδρομών για όλα τα μέσα με μηνιαίο κόστος 30 ευρώ. Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις ήδη υπάρχουσες: τη μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (τρέχουσα τιμή 45 ευρώ) και τη μηνιαία κάρτα για λεωφορεία/τρόλεϊ/τραμ (τρέχουσα τιμή 20 ευρώ). Επομένως, με ένα ευρώ την μέρα οι πολίτες της Αθήνας θα μπορούν να μετακινούνται σε ολόκληρη την πόλη.

Επίσης, καθιερώνεται ένας τύπος εισιτηρίου για όλα τα μέσα με 1,20 ευρώ και χρονική διάρκεια 70 λεπτά. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το εισιτήριο για όλα τα μέσα με 1,40 ευρώ και διάρκεια 90 λεπτά και το εισιτήριο μονής διαδρομής για λεωφορεία/τρόλεϊ/τραμ με 1,20 ευρώ.

Ενώ ο  Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, μεταξύ άλλων τόνισε ότι:

Ο στρατηγικός σχεδιασμός του Ομίλου ΟΑΣΑ περιλαμβάνει μία σειρά από καινοτόμες μεταρρυθμίσεις που βελτιώνουν την ποιότητα των υπηρεσιών και οι οποίες είναι σε εξέλιξη ή έχουν ήδη εφαρμοστεί.
Ενδεικτικά:
(i)    Η εφαρμογή Google trip planner διαθέσιμη στο διαδίκτυο (web, κινητά, ταμπλέτες) προσφέροντας στο επιβατικό κοινό πληροφορίες για τις καλύτερες διαθέσιμες διαδρομές μέσα από το δημόσιο δίκτυο μεταφορών,
(ii)    Το τουριστικό εισιτήριο που παρέχει απεριόριστες διαδρομές για τρεις μέρες, συμπεριλαμβανομένης και μίας διαδρομής με επιστροφή από/προς το αεροδρόμιο, και κοστίζει 20 ευρώ, ενώ θα παρέχονται και φυλλάδια/χάρτες στα αγγλικά,
(iii)    Η νέα εξπρές λεωφορειακή γραμμή (X80) που συνδέει την προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της πόλης και το μουσείο της Ακρόπολης ξεκίνησε τον περασμένο μήνα,
(iv)    Η τηλεφωνική γραμμή 11185 που έχει μετατραπεί στον μοναδικό τηλεφωνικό αριθμό που παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις διαδρομές, καταγράφει καταγγελίες και δέχεται παρατηρήσεις,
(v)    Οι νέοι τρόποι αγοράς εισιτηρίων με την εισαγωγή του συστήματος θερμικής (e-voucher)  μέσα στους επόμενους μήνες σε περίπου 5.000 σημεία πώλησης, καθώς και την αγορά εισιτηρίου μέσω κινητού τηλεφώνου (mobile ticketing),
(vi)    Η σταδιακή επέκταση των πρότυπων γραμμών, πρωτοβουλία που βραβεύτηκε πρόσφατα στο Συνέδριο Transport & Logistics Awards 2014,
(vii)    Εντός του Ιουνίου αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στον Όμιλο ΟΑΣΑ και τον ανάδοχο για το έργο ΣΔΙΤ της τηλεματικής,
(viii)    Για το έργο ΣΔΙΤ του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του έδωσε το τελικό πράσινο φως για την υπογραφή σύμβασης μεταξύ του ΟΑΣΑ και του προσωρινού αναδόχου.
Επιπλέον, πολλές πρωτοβουλίες θα δρομολογηθούν ή θα ενισχυθούν προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή, όπως για παράδειγμα η πολιτική «επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα», τα τουρνικέ σε λεωφορεία, και εκτεταμένοι έλεγχοι από το ενισχυμένο ενιαίο Σώμα ελεγκτών. Οι πρωτοβουλίες αυτές θωρακίζουν τη νέα τιμολογιακή πολιτική και ενισχύουν τη βιωσιμότητα του συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών.