Τους λόγους για τους οποίους δε μπορεί το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων της χώρας, ανάμεσά τους και το “Γιάννης Δασκαλογιάννης”, εξήγησε στους τοπικούς φορείς ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος, ο οποίος βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας στα Χανιά, στο πλαίσιο πανελλαδικής εκστρατείας ενημέρωσης.
Στο πλευρό της ΟΣΥΠΑ βρίσκονται με σχετικές αποφάσεις και ψηφίσματά τους όλοι οι φορείς των Χανίων.
Ενιαία θέση όσον αφορά την τύχη των αεροδρομίων, δεν είχαν οι εκπρόσωποι των φορέων που μετείχαν στη συνάντηση.
Αεροδρόμιο Μακεδονία
Στη συνάντηση που είχαν οι εργαζόμενοι του αεροδρομίου με τους φορείς της Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, ανέφερε ότι έχουν μία συγκεκριμένη πρόταση για τα αεροδρόμια και την ανάπτυξη των αερομεταφορών: Τα περιουσιακά στοιχεία των αεροδρομίων μένουν στο δημόσιο, η ΥΠΑ να έχει την εκμετάλλευση και διαχείριση των αεροδρομίων και οι αυτοδιοικητικοί φορείς- Περιφέρεια, δήμοι- να έχουν συμμετοχή στο εμπορικό τμήμα των δραστηριοτήτων, τόνσε ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος, ο οποίος μάλιστα ανέφερε ότι η κυβέρνηση από τη μια πάει να παραχωρήσει, για 30 χρόνια, τα 20 πιο ελκυστικά περιφερειακά αεροδρόμια, για έσοδα μόλις 140 εκατ. ευρώ το χρόνο , όταν από την άλλη χάρισε στους ιδιώτες του «Ελευθέριος Βενιζέλος» 700 εκατ. ευρώ από ΦΠΑ.
Οι απόψεις των φορέων στη Θεσσαλονίκη
Ο δήμαρχος Θέρμης και αντιπρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κ. Μακεδονίας, Θόδωρος Παπαδόπουλος, είπε ότι υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις στο master plan του «Μακεδονία», ότι υπάρχουν προβλήματα με τη διαχείριση του αεροδρομίου από το δημόσιο, αλλά πως η πώληση θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα λύσει. Το δημοτικό συμβούλιο Θέρμης, υποστηρίζει ότι θα πρέπει να βρεθούν χρηματοδοτικά εργαλεία για να γίνουν οι επενδύσεις και πως, εάν πάει η ΟΣΥΠΑ στα δικαστήρια, θα συνυπογράψει ο Δήμος τις προσφυγές.
Η επικεφαλής της Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας για την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ , Δέσποινα Χαραλαμπίδου, τόνισε την απόλυτη αντίθεση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην εκχώρηση δημόσιας περιουσίας σε τομείς με αναπτυξιακή προοπτική, σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που έχει αυτή η πολιτική στα εργασιακά δικαιώματα και ασφαλιστικά δικαιώματα και δήλωσε ότι προσυπογράφει τη θέση της ΟΣΥΠΑ.
Την ίδια ακριβώς θέση πήρε και ο Θέμης Χαρίσης ο οποίος εκπροσώπησε στη συνάντηση τη δημοτική παράταξη Θεσσαλονίκη – Ανοικτή Πόλη.
Με τις θέσεις των εργαζομένων της ΥΠΑ, συμπαρατάχθηκε και ο εκπρόσωπος του Δήμου Θερμαϊκού και υποψήφιος με την «Αλληλεγγύη», Παναγιώτης Τροκάνας.
Επίσης, κατά της παραχώρησης των αεροδρομίων, τάχθηκε και ο αντιδήμαρχος Θέρμης και υποψήφιος δήμαρχος με την Παρέμβαση Πολιτών,
Σωκράτης Φάμελλος.
Κατά της παραχώρησης τάχθηκε και ο εκπρόσωπος του ΕΚΘ, Παναγιώτης Παγώνης, ο οποίος προέβλεψε επιβαρύνσεις για τους χρήστες των αεροδρομίων, βάρη για τους φορολογούμενους αλλά και τους εργαζόμενους, που θα πληρώσουν τη παραχώρηση από εκπτώσεις στα εργασιακά τους δικαιώματα.
Πιο κοντά σε ένα μεικτό μοντέλο για την ανάπτυξη των αεροδρομίων, βρίσκεται ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών και πρόεδρος της ΠΕΔ Κ. Μακεδονίας, Σίμος Δανιηλίδης, ο οποίος είπε: «Είμαστε αντίθετοι στην παραχώρηση των αεροδρομίων. Λέμε ‘ναι’ στις κατά περίπτωση στρατηγικές συνεργασίες δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και προτείνουμε επίσης, τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης, των εργαζομένων και των φορέων της πόλης, στη διαμόρφωση του μοντέλου ανάπτυξης του «Μακεδονία» και των άλλων αεροδρομίων της βόρειας Ελλάδας».
Ο ανεξάρτητος βουλευτής Σερρών και υποψήφιος Περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας, Μάρκος Μπόλαρης, καυτηρίασε την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού, δήλωσε αντίθετος στη λογική «πουλάμε για να μαζέψουμε χρήματα», όταν μάλιστα «χαρίζουμε από το ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’, περισσότερα από αυτά που θα πάρουμε από όλα τα αεροδρόμια μαζί», ενώ πρόσθεσε ότι εφ’ όσον υπάρξει σχεδιασμός με τη συμμετοχή των τοπικών φορέων, τότε μπορεί να συμμετέχει και ο ιδιωτικός τομέας στην ανάπτυξη.
Για τον σύμβουλο του Δήμου Θεσσαλονίκης σε θέματα Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρο Πέγκα, το κρίσιμο είναι η ανάπτυξη του αεροδρομίου «Μακεδονία», γιατί «κινδυνεύουμε να μείνουμε πίσω και από το Βελιγράδι, όπως μας άφησε πίσω η Κωνσταντινούπολη». Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, είναι υπέρ των μεικτών μοντέλων ανάπτυξης αλλά παρά ταύτα βλέπει παραλογισμό στις αποφάσεις της κεντρικής διοίκησης που τον τρομάζουν.
Μεταξύ των εκπροσώπων των φορέων των παραγωγικών τάξεων, των τριών που ήταν στη συνάντηση, δεν υπήρξε ακριβώς κοινή γραμμή. Η γ.γ. της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Ρούλα Μυκονιάτη, υποστήριξε ότι η Ένωση είναι αντίθετη με το συγκεκριμένο μοντέλο που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, που λειτουργεί «σαν κακό γραφείο real estate», ενώ εξέφρασε το φόβο ότι από την ιδιωτικοποίηση και την αύξηση στα τέλη θα πληγεί ο τουρισμός της Χαλκιδικής.
Από την άλλη, πιο κοντά στην ιδιωτική διαχείριση, φάνηκε πως είναι ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Αριστοτέλης Θωμόπουλος, που δήλωσε πως δεν πρέπει να είμαστε «αφοριστικοί κατά της ιδιωτικοποίησης, αλλά κι’ ούτε άκριτα υπέρ του κρατισμού». Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, δίχως αυτό να σημαίνει ότι δίνουμε λευκή κάρτα σε ιδιώτη.
Τέλος, ο αντιπρόεδρος του ΕΕΘ Γιώργος Ηλιάδης, αναφέρθηκε στην ως τώρα κακοδιαχείριση του αεροδρομίου από το δημόσιο, είπε πως το Επιμελητήριο δεν βλέπει το «Μακεδονία» να αναπτύσσεται και πως οπωσδήποτε το ΕΕΘ θα ήθελε να συμμετάσχει στις διαδικασίες ανάπτυξης και λειτουργικής βελτίωσης του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης.