Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. στη Παγκόσμια Έκθεση Κρουαζιέρας στο Μαϊάμι

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. στη Παγκόσμια Έκθεση Κρουαζιέρας στο Μαϊάμι

OLH - Maiami-1Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. συμμετέχει, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, με δικό του χώρο προβολής και υποδοχής επισκεπτών στη Παγκόσμια Έκθεση Κρουαζιέρας στο Μαϊάμι. Η παρουσία του Οργανισμού, στα πλαίσια της συνολικής προβολής της ελληνικής κρουαζιέρας, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, επιδιώκει να αυξήσει το μερίδιο της Ελλάδας στην κρουαζιέρα στην Μεσόγειο, αλλά και να αναδείξει τις ιδιαιτερότητες του Ηρακλείου και της Κρήτης, ως προορισμού κρουαζιέρας.
Ο ΟΛΗ έχοντας ήδη αναβαθμίσει σε μεγάλο βαθμό τις παρεχόμενες υπηρεσίες του προς τις εταιρείες κρουαζιέρας, αλλά κυρίως προς τους επισκέπτες της πόλης, επιδιώκει να διευρύνει την λειτουργία του λιμανιού ως home port, με την εκκίνηση και άλλων διαδρομών κρουαζιέρας από το Ηράκλειο. Ακόμα, σκοπός του Οργανισμού μέσα από την ενεργή συμμετοχή της αντιπροσωπείας του στις παράλληλες εκδηλώσεις-συνέδρια, που διεξάγονται στον χώρος της έκθεσης, είναι να μείνει το Ηράκλειο κατά το δυνατόν αλώβητο, για τα επόμενα χρόνια, από τη συνολική μείωση της παρουσίας κρουαζιερόπλοιων στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ήδη τα μηνύματα για το 2014 είναι πολύ θετικά. Φέτος, θα συνεχιστεί η θετική και ανοδική πορεία, που ξεκίνησε το 2011, με επιστέγασμα την σημαντική άνοδο των επισκεπτών κρουαζιέρας το έτος που μας πέρασε. Κοιτώντας τους αριθμούς διαπιστώνουμε ότι το 2013 επισκέφτηκαν το λιμάνι και την πόλη του Ηρακλείου 272.149 επιβάτες με 177 κρουαζιερόπλοια, ενώ τα μεικτά έσοδα του ΟΛΗ από τις δραστηριότητες κρουαζιέρας ξεπερνούν τα 600.000 ευρώ. Δηλαδή, σε σχέση με το 2012 υπήρξε μια αύξηση αφίξεων κατά 25,18% και μια αύξηση εσόδων κατά περίπου 150.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι για το 2013 το 20,20% των επισκεπτών, δηλαδή 55.435 επισκέπτες (από τους 272.149) ήταν επισκέπτες homeport, γεγονός που έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική οικονομία.
Για το 2014 αναμένουμε αύξηση των αφίξεων επισκεπτών κρουαζιέρας λίγο μεγαλύτερη από 10%, παρά το γεγονός ότι η δρομολόγηση πλοίων κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο εμφανίζει τάσεις κάμψης για το επόμενο έτος, λόγω της συνεχιζόμενης έντασης σε Αίγυπτο και Συρία.
Από τα παραπάνω στοιχεία γίνεται εμφανές ότι η στρατηγική εξωστρέφειας του ΟΛΗ, με συνεχή παρουσία σε όλα τα διεθνή γεγονότα της βιομηχανίας κρουαζιέρας, είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη. Μια στρατηγική που απευθύνεται τόσο προς τους επικεφαλής και ‘decision makers’ των εταιρειών, όσο και προς τους επισκέπτες κρουαζιέρας, ιδιαίτερα μετά την άφιξη τους στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Ο Οργανισμός συνοδεύει την παρουσία του στο Μαϊάμι με σειρά προγραμματισμένων συναντήσεων του Προέδρου του, κ. Ιωάννη Μπρα με τα σημαντικότερα στελέχη όλων των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου. Αυτές οι επαφές αποτελούν δείγμα της προετοιμασίας του ΟΛΗ, αλλά και της επιθυμίας των εταιρειών να προχωρήσουν σε συναντήσεις ανταλλαγής απόψεων ή ακόμα και αρχικών συμφωνιών, σε αντίθεση με άλλα λιμάνι-προορισμούς.  Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις με στελέχη των εταιρειών Costa Crociere, Aida Cruises, MSC Cruises, Disney Cruise Line και Norwegian Cruise Line (NCL).
Οι συναντήσεις αυτές συμβάλουν στην ανάδειξη της σταθερότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά και στην παρουσίαση των νέων πρωτοβουλιών και των βελτιώσεων που γίνονται στο λιμάνι μας. Παράλληλα, η Διοίκηση του Οργανισμού επιτυγχάνει να κατανοήσει καλύτερα τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων κρουαζιέρας που επηρεάζουν τον σχεδιασμό τους και τη συνολική πορεία της παγκόσμιας αγοράς σε αυτόν τον κλάδο του τουρισμού.
Στην φετινή έκθεση ο ΟΛΗ παρουσίασε τον σχεδιασμό του για την κατασκευή ενός νέου σταθμού εξυπηρέτησης επιβατών homeport (tend cruise terminal) το οποίο πρόκειται να κατασκευαστεί στην προβλήτα IV, με τον οποίο θα διπλασιαστούν οι δυνατότητες εξυπηρέτησης του λιμένος. Επίσης, παρουσιάστηκαν οι προοπτικές βελτίωσης της εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για σημαντικές εταιρείες του κλάδου.
Η συνολική στρατηγική του Οργανισμού που συνδυάζει μικρές παρεμβάσεις βελτίωσης της αισθητικής και της λειτουργικότητας των χώρων της χερσαίας ζώνης του λιμένος με στοχευμένη ενίσχυση των κρίσιμων υποδομών του. Αλλά και παροχή τουριστικών υπηρεσιών στη βάση του «τουρισμού εμπειρίας», σε κάθε επισκέπτη της πόλης, σε συνεργασία με όλους τους φορείς και τους κλάδους που εμπλέκονται στη βιομηχανία της κρουαζιέρας, εγγυάται την περαιτέρω ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.