Αρχική Βραβεία Hospitality.Next: Check-in To the Future Το μέλλον ανήκει σε τουριστικά προϊόντα υψηλής...

Hospitality.Next: Check-in To the Future Το μέλλον ανήκει σε τουριστικά προϊόντα υψηλής αξίας

Πάνος Λειβαδάς_Γ.Γ.ΕΟΤ copyΣε μια εποχή που οι ξενοδόχοι εξελίσσονται σε διαχειριστές brands, το τουριστικό προϊόν οφείλει να συνδυάζει το σωστό περιεχόμενο με τη σωστή επικοινωνία. Την τεχνολογική καινοτομία, με την αυθεντική φιλοξενία. Την προσαρμογή στις διεθνείς τάσεις, με την αειφορία.

Στο παραπάνω κεντρικό συμπέρασμα θα μπορούσαν να συντεθούν οι απόψεις των 9 διεθνών ομιλητών και των 22 κορυφαίων στελεχών του ελληνικού τουρισμού που μίλησαν στο συνέδριο Hospitality.Next: Check-in To the Future του περιοδικού Hotel&Restaurant και της Boussias Communications. Το συνέδριο, που  πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου στο Athenaum Intercontinental, τίμησε με την παρουσία του ο κλάδος του τουρισμού.

Την ανάγκη για εστίαση στο περιεχόμενο των τουριστικών προϊόντων, και όχι απλά στην επικοινωνία του, επεσήμανε ο Πάνος Λειβαδάς, γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ. Τις στρατηγικές τάσεις στην ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά ανέλυσε ο Russell Kett, Πρόεδρος της HVS Λονδίνου, δηλώνοντας ότι αν και η Αθήνα βρίσκεται αυτή τη στιγμή στις χαμηλότερες θέσεις της κατάταξης όσον αφορά την αξία που αντιπροσωπεύουν τα ξενοδοχεία της για τους επενδυτές, υπάρχει η ελπίδα ότι η εικόνα θα παρουσιάσει βελτίωση στις αρχές του 2014, καθώς το RevPAR έχει ήδη αρχίσει να ανεβαίνει.

Ο Kett επεσήμανε ακόμη ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο διεθνώς ενώ έκλεισε την ομιλία του –και το μάτι στους συνέδρους-, επισημαίνοντας ότι εάν έτρεχαν τον ελληνικό τουρισμό οι Γάλλοι ή οι Άγγλοι, τότε οι τιμές θα ήταν διπλάσιες.

Σε κρίσιμα σημεία προς βελτίωση αναφέρθηκε η Tatiana Zotova, Director of Commerce του κορυφαίου ρωσικού tour operator Labirint Travel. Συνέστησε στους ξενοδόχους να αποφύγουν τις απότομες κινήσεις όσον αφορά τις αλλαγές των τιμές τους για την επόμενη σεζόν και να διασφαλίσουν ότι παρέχουν τις υπηρεσίες που ζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης, μεταξύ των οποίων και  τη δωρεάν σύνδεση στο ίντερνετ.

Η ρωσίδα tour operator τάχθηκε επίσης υπέρ του διευρυμένου ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων σε περιοχές όπως η Ρόδος και το Ηράκλειο και συνέστησε τη μίμηση του παραδείγματος των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, που προβάλλονται στη Ρωσία ως shopping destination. Η Ζότοβα επεσήμανε ότι οι τιμές των επώνυμων brands είναι εξίσου χαμηλές και στην Ελλάδα, και 30 – 40% χαμηλότερες απ’ ότι στη Ρωσία.         

Branding, social media, αειφορία και καινοτομία

Ο Tim Davis, Global Marketing Director Small Luxury Hotels of the World, υποστήριξε ότι ένα ξενοδοχείο θα πρέπει να στοχεύει σε μακροπρόθεσμη διαφοροποίησή του, όχι μέσω της τιμής, αλλά της αξίας που αντιπροσωπεύει για τους πελάτες του. Σχολίασε επίσης ότι το ξενοδοχείο θα πρέπει να ακούει τους πελάτες του προκειμένου να διαμορφώνει και να εξελίσσει το brand του ανάλογα με τις επιθυμίες τους.

Ο Josh Partridge, Director Yahoo! Expansion Markets, μίλησε για την ολοένα αυξανόμενη σημασία που αποκτούν τα smartphones και τα tablets στο πλαίσιο της στρατηγικής μάρκετινγκ ενώ ο Nicholas Hall, Director of the Digital Tourism Think Tank, πρόσθεσε ότι οι κρατήσεις μέσω κινητών έχουν τετραπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια και παρουσίασε τρία εντυπωσιακά case studies στρατηγικών Destination Management που κάνουν καινοτόμο χρήση της τεχνολογίας.

Τη σημασία της ανταπόκρισης στην κριτική που αναρτούν οι πελάτες στο TripAdvisor σχολίασε ο Doros Theodorou, Commercial Director TripAdvisor. Βάσει σχετικής μελέτης, το 78% των καταναλωτών νιώθουν ότι ο ξενοδόχος ενδιαφέρεται πραγματικά για εκείνους όταν μπαίνει στη διαδικασία να απαντήσει στα σχόλιά τους.

Όσον αφορά τον βιώσιμο τουρισμό, ο Sean Owens, Sustainable Product Manager της TUI, σχολίασε ότι δύο στους τρεις πελάτες προτιμούν ένα ξενοδοχείο που είναι πιο πράσινο και κάλεσε τα ελληνικά ξενοδοχεία να επιδείξουν έμπρακτη δέσμευση σε βιώσιμες πρακτικές.      

Ο Nico Schlapps, ο αρχιτέκτονας που απέσπασε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Radical Innovations in Hospitality 2013, παρουσίασε μία αρχιτεκτονική πρόταση η οποία αντιμετωπίζει την παγκόσμια οικονομική κρίση ως ευκαιρία για δημιουργία μιας καινοτόμου και προσοδοφόρας τουριστικής επιχείρησης. Πρόκειται για το Manhattan Pop-Up Hotel, το οποίο «συναρμολογείται» μέσα στην υπάρχουσα κτιριακή υποδομή και μετατρέπει προσωρινά έναν από τους πολλούς ξενοίκιαστους χώρους γραφείων σε μοντέρνο ξενοδοχείο.

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ και του ΣΕΤΕ και με την τιμητική υποστήριξη της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Αθηνών, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του HYBA.

Χορηγοί του συνεδρίου ήταν οι: Yahoo!, Pylones (HP Business Partner), FORTHcrs, ibelsa, Stanton Chase και ΔΕΠΑ.

Tourism Awards 2014

Στο πλαίσιο του συνεδρίου ανακοινώθηκαν τα Tourism Awards 2014, τα οποία διοργανώνει η Boussias Communications υπό την Αιγίδα του ΕΟΤ. Τα βραβεία αυτά έχουν στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις κορυφαίες πρακτικές και  τις καινοτόμες πρωτοβουλίες ελληνικών επιχειρήσεων και φορέων του τουρισμού.
Για τις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα βραβεία και την υποβολή υποψηφιοτήτων, επισκεφτείτε το  HYPERLINK “http://www.tourismawards.gr” www.tourismawards.gr.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.