Με ιδιαίτερα ενθαρρυντικά μηνύματα για την περίοδο του 2014, ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (EATA) και της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ-Α) στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού, World Travel Market, που διοργανώθηκε στις 4-7 Νοεμβρίου 2013, στο Λονδίνο.
Η ΕΑΤΑ, μέσω του Athens Convention & Visitors Bureau και η ΕΞΑΑ-Α συμμετείχαν για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά με κοινό περίπτερο ως συνεκθέτες του ΕΟΤ, ενώ για πρώτη φορά φέτος, η παρουσία της Αθήνας στην έκθεση World Travel Market, ενισχύθηκε και από τη συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, τα στελέχη του ACVB και της ΕΞΑΑ-Α, πραγματοποίησαν περισσότερες από 50 συναντήσεις με στελέχη τουριστικών γραφείων, ταξιδιωτικών οργανισμών και άλλων εταιρειών και επαγγελματιών της βρετανικής και της διεθνούς τουριστικής αγοράς καθώς και με μεγάλο αριθμό δημοσιογράφων και εκπροσώπων ΜΜΕ.
Παράλληλα, συμμετείχαν και παρακολούθησαν τις πιο σημαντικές παρουσιάσεις και εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της έκθεσης, στις οποίες παρουσιάστηκαν οι νέες τάσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς και αναλύθηκαν ζητήματα και εξελίξεις που απασχολούν τη διεθνή τουριστική κοινότητα.
Πέραν των θετικών μηνυμάτων που υπάρχουν γενικότερα για την Ελλάδα, πολύ θετικά είναι και τα πρώτα μηνύματα για την Αττική και την Αθήνα. Το ενδιαφέρον για την πρωτεύουσα είναι πολύ πιο έντονο και στοχευμένο από το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, γεγονός που καταμαρτυρεί τη σταδιακά αναστροφή του αρνητικού κλίματος των τελευταίων ετών και προκαλεί αισιοδοξία για τη θετική εξέλιξη της τουριστικής κίνησης για την επόμενη περίοδο.
Το ενδιαφέρον των περισσότερων επαγγελματιών που επισκέφθηκαν το περίπτερο της Αθήνας εστιάστηκε στους τομείς του city break, του πολιτιστικού προϊόντος της Αθήνας, της γαστρονομίας καθώς και στο πλέγμα δραστηριοτήτων που μπορεί να προσφέρει στους επισκέπτες.
Μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει, επίσης, η Αθήνα και ως προορισμός που συνδυάζει το αστικό περιβάλλον με το προϊόν “Ήλιος & Θάλασσα” και το νησιωτικό σύμπλεγμα του Αργοσαρωνικού, χαρακτηριστικό που προβάλλεται στοχευμένα πλέον από την ΕΑΤΑ και την ΕΞΑΑ-Α στις δράσεις προώθησης στις αγορές ενδιαφέροντος.
Ειδικά ως προς τη βρετανική αγορά, ενδιαφέρον προκαλεί η ισχυρή τάση που καταγράφεται από φέτος της προτίμησης σε ταξίδια city break.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα του ΑΒΤΑ, που δημοσιοποιήθηκε λίγο πριν την World Travel Market τo 2013 υπήρξε μία αξιοσημείωτη προτίμηση στα city breaks έναντι του sun and sea κυρίως στις νεότερες ηλικίες των Βρετανών, που φαίνεται να συνεχίζεται και για το 2014. Το ποσοστό των Βρετανών που δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδια city break εντός του 2013 ανήλθε στο 41%, στο ίδιο ποσοστό όσων δήλωσαν ότι έκαναν ένα ταξίδι σε προορισμό “ήλιου και θάλασσας”.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα city breaks έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή στις ηλικιακές ομάδες 25-34 ετών, σε ποσοστό 48% και 45-54 ετών, σε ποσοστό 42%.
Το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων που επισκέφθηκαν το περίπτερο της Αθήνας εστιάστηκε περισσότερο στα χαρακτηριστικά του προορισμού, στις υπηρεσίες που προσφέρει και στις προσπάθειες ανάκαμψης της τουριστικής κίνησης και λιγότερο στην κατάσταση της οικονομίας. Οι ξένοι δημοσιογράφοι ενημερώθηκαν για τα νέα μεγάλα έργα πνοής που έχουν δρομολογηθεί, όπως π.χ. το έργο του Ιδρύματος Νιάρχου στο Φαληρικό Δέλτα και η πεζοδρόμηση της Λ. Πανεπιστημίου, καθώς και για τη σειρά έργων που προωθεί ο Δήμος Αθηναίων με στόχο τη συνολική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της πόλης.
Μεγάλο ενδιαφέρον μεταξύ των επαγγελματιών της τουριστικής αγοράς, συγκεντρώνει και η 2η διοργάνωση του Travel Trade Athens, τον ερχόμενο Απρίλιο, το οποίο διοργανώνει η ΕΑΤΑ σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Tour Operators Ευρώπης (ETOA).
Στο πλαίσιο της έκθεσης και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, έγιναν κληρώσεις δωρεάν ταξιδιών στην Αθήνα για δημοσιογράφους.
Ο Πρόεδρος της ΕΑΤΑ και Δημοτικός Σύμβουλος Αθηναίων κ. Γιώργος Μπρούλιας, δήλωσε σχετικά: “Στο πλαίσιο της στρατηγικής του Δήμου Αθηναίων και του Δημάρχου κ. Γιώργου Καμίνη, η ΕΑΤΑ ενισχύει την παρουσία της Αθήνας στις μεγάλες διοργανώσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς, μέσω της συνεργασίας με τους τοπικούς τουριστικούς φορείς, όπως η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού. Με στοχευμένες δράσεις προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας, παρουσιάζουμε τα μοναδικά ποιοτικά χαρακτηριστικά του προορισμού μας και των υποδομών του, επιδιώκοντας την αύξηση της τουριστικής κίνησης και την επάνοδο της Αθήνας, στην κορυφή των δημοφιλέστερων τουριστικών προορισμών”.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού κ. Αλέξανδρος Βασιλικός ανέφερε σχετικά: “Οι Ξενοδόχοι της Αττικής πρωταγωνιστούν στην προσπάθεια ανάκαμψης του προορισμού μας και της αποκατάστασης της εικόνας του ως ιδανικού 12μηνου προορισμού city break, τουρισμού αναψυχής και οργάνωσης εκδηλώσεων. Με τη συνεργασία όλων μας και με το στοχευμένο σχέδιο προβολής που υλοποιούμε, επιχειρούμε να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος των τελευταίων ετών και να αξιοποιήσουμε την αναθέρμανση του ενδιαφέροντος που καταγράφεται στις μεγάλες παραδοσιακές αγορές προέλευσης επισκεπτών, προσφέροντας, παράλληλα, μία πολύ δελεαστική σχέση τιμής προς αξία (value for money). Εφόσον εξακολουθήσουμε να εκπέμπουμε εικόνα σταθερότητας και ομαλότητας, το 2014, η Αθήνα μπορεί να έχει μία καλύτερη τουριστική χρονιά και να εισέλθει σε τροχιά ανάκαμψης”.