Μεγάλο το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται από εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην αγορά πετρελαιοειδών για τον έλεγχο του λιμανιού στο Πλατυγιάλι Αστακού. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού αναμένονται μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Καθώς φαίνεται η εταιρία που διαχειρίζεται το λιμάνι, η Αστακός Τέρμιναλ, θα προχωρήσει σε διαγωνισμό για την εταιρία που θα ελέγξει το Πλατυγιάλι με αρκετούς μνηστήρες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα διεκδικηθεί από τους επιχειρηματίες Δημ. Μπάκο και Γιάννη Καϋμενάκη που κατάγεται από την Ιθάκη, ιδιοκτήτες της εταιρίας Akron Trade Transport που δραστηριοποιείται στην μεταφορά υγρών καυσίμων με πλοία και έχει έδρα σε λιμάνι κοντά στο Ντουμπάι. Πρόκειται για τους ιδιοκτήτες του Αστέρα Τρίπολης που έχουν αυξήσει σημαντικά την παρουσία τους στον τομέα της μεταφοράς πετρελαιοειδών, έχοντας σημαντικό αριθμό δεξαμενοπλοίων.
Παράλληλα ενδιαφέρον φέρεται να δείχνει και ο Αστακιώτης επιχειρηματίας, Απόστολος Πανταζής, ιδιοκτήτης της εταιρείας PROMETHEUS MARITIME LTD η οποία δραστηριοποιείται διεθνώς με έδρα την Νιγηρία Δυτικής Αφρικής και διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς υγρών καυσίμων.
Υπάρχει, ωστόσο, και μια σημαντική παράμετρος. Εντός του λιμανιού στο Πλατυγιάλι υπάρχουν εγκαταστάσεις Πατρινού επιχειρηματία ο οποίος έχει κατασκευάσει υποθαλάσσιο αγωγό μεταφοράς πετρελαίου από τα τάνκερ, γεγονός που είναι ελκυστικό για τους μνηστήρες. Ο Πατρινός επιχειρηματίας έχει στενή συνεργασία με τον Βαρδή Βαρδινογιάννη με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ο τελευταίος θα επιδιώξει να αποκτήσει τον έλεγχο του λιμανιού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αστακός Τέρμιναλ έχει ζητήσει την αλλαγή των περιβαλλοντικών όρων της περιοχής. Πάντως, στην περιοχή αναρωτιούνται πώς συμβαδίζει η αξιοποίηση του λιμανιού για μεταφορά πετρελαίου από τάνκερ στην ξηρά με τις μεγάλες επενδύσεις που έχουν ανακοινωθεί από τον Εμίρη του Κατάρ ο οποίος λίγα μίλια πιο πέρα θέλει να δημιουργήσει art island 300 εκατ. ευρώ στη νήσο Οξυά.
Στην ευρύτερη περιοχή επικρατεί γενικός ξεσηκωμός και για το χωροταξικό για τις ιχθυοκαλλιέργειες καθώς επιτρέπει την ανάπτυξη εκατοντάδων «κλωβών» από τον Αστακό μέχρι το Μεγανήσι.