Αρχική Τουρισμός Α. Λιάσκος: Η ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού και της Κρουαζιέρας βρίσκεται ψηλά...

Α. Λιάσκος: Η ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού και της Κρουαζιέρας βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης

Travelling News - LiaskosΣτη στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και ευρύτερα του θαλάσσιου τουρισμού αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Τουρισμού κ. Αναστάσιος Λιάσκος σε ομιλία του στο 2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Maritime Economies.

Ο κ. Λιάσκος εστίασε στη δημιουργία σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τον κλάδο και επισήμανε ότι το Υπουργείο Τουρισμού δίνει βαρύτητα στην άρση εμποδίων που ενδεχομένως υπάρχουν στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού. Παράλληλα  τόνισε ότι σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία και θεσμικούς συντελεστές του κλάδου, καθορίζονται οι αναγκαίες ρυθμίσεις ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες για αναψυχή, περισσότερα σκάφη και σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού. Ο γενικός γραμματέας ανάφερε ότι ο τομέας της κρουαζιέρας αναπτύσσεται γρήγορα καθώς -σύμφωνα με επίσημα στοιχεία- οι επιβάτες διπλασιάζονται τα τελευταία χρόνια, ενώ η διεθνής ζήτηση εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια τουριστικούς επισκέπτες το 2016  από 20 εκατομμύρια το 2011. Η τάση αυτή κατάληξε ο κ. Λιάσκος, αναμένεται να αποτυπωθεί και στα ελληνικά λιμάνια με την άνοδο των εσόδων τους στα 2 δις ευρώ από τον κλάδο της κρουαζιέρας.

Μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο κ. Λιάσκος τόνισε τα εξής:

# Η Κρουαζιέρα αποτελεί ένα δυναμικό και ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα στον τουρισμό, με τους επιβάτες να διπλασιάζονται τα τελευταία χρόνια και τη διεθνή ζήτηση να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια τουριστικούς επισκέπτες το 2016  από 20 εκατομμύρια το 2011. Τα ελληνικά λιμάνια φαίνεται να αυξάνουν το 2016, τα ετήσια έσοδά τους από τον κλάδο της κρουαζιέρας στα 2 δις ευρώ.
# Σύμφωνα με την έκθεση της Εθνικής Τράπεζας, η Ελλάδα, επωφελούμενη από την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης μπορεί να αυξήσει τα έσοδά της από την Κρουαζιέρα κατά περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας. Εάν μάλιστα διατηρήσει σταθερό το μερίδιό της παγκοσμίως μπορεί να επωφεληθεί με 7,5 εκ. επισκέπτες το 2016.

# Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, οι τομείς της Κρουαζιέρας και του Γιώτινγκ, έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν συνδυαστικά περισσότερες από 40 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

# Η ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού και της Κρουαζιέρας βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης. Όταν αναφερόμαστε σε θαλάσσιο τουρισμό εννοούμε το σύνολο των τουριστικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στο θαλάσσιο χώρο όπως π.χ. η Κρουαζιέρα, οι θαλάσσιες περιηγήσεις με σκάφη αναψυχής, ημερόπλοια και υποβρύχια και οι θαλάσσιες αθλητικές δραστηριότητες όπως οι Καταδύσεις, το υποβρύχιο ψάρεμα κα. Η Ελλάδα, λόγω του νησιωτικού της συμπλέγματος, των ιστορικών και πολιτιστικών της μνημείων, αλλά και προορισμών με ισχυρό brand name παγκοσμίως, συγκεντρώνει όλες τις προϋποθέσεις για μια δυναμική τουριστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.  

# Η άρση του καμποτάζ για την οποία εργασθήκαμε από την πρώτη στιγμή, δημιουργεί μια νέα αναπτυξιακή δυναμική ύστερα από δεκαετίες ύφεσης. Ήδη, η κίνηση στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού δείχνει να παρουσιάζει συνεχή αύξηση σε σύγκριση με την περυσινή περίοδο.  Μπορούμε να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε μια ισχυρή και σύγχρονη δύναμη στην Κρουαζιέρα με νέες επενδύσεις, νέες υποδομές και συνέργειες Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Αποτελεί σημείο αιχμής στις προσπάθειες του Υπουργείου Τουρισμού για την αύξηση και ενίσχυση της τουριστικής ροής προς τα λιμάνια της Χώρας μας, στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στην Κρήτη (Ηράκλειο και Σούδα), στη Ρόδο, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, στη Μύκονο, Σαντορίνη, Κόρινθο και Πάτμο. Υπάρχει ξεκάθαρη πολιτική βούληση να αλλάξουμε κάθε τι που κρατούσε επί χρόνια καθηλωμένο τον Θαλάσσιο Τουρισμό.

# Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, κάνουμε πράξη έναν συνολικό σχεδιασμό, οποίος κατοχυρώνεται και νομοθετικά και στον οποίο εντάσσεται: η αναβάθμιση των λιμένων κρουαζιέρας, πέραν του Πειραιά σε επίπεδο ειδικών υποδομών, και αλλά και η αύξηση του αριθμού home porting, μέσα από μια οριζόντια πολιτική ανάπτυξης και νέων επενδύσεων.

# Δίνουμε ιδιαίτερη  βαρύτητα στον σχεδιασμό του θαλάσσιου τουρισμού και στον πολύ σημαντικό τομέα του, το yachting. Στο πλαίσιο της προσπάθειας εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου για τα σκάφη αναψυχής, μας απασχόλησε το ζήτημα της απελευθέρωσης των πλόων, με την έννοια της περαιτέρω απλοποίησης διοικητικών εμποδίων, όπως αντίστοιχα συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εργαζόμαστε για την άρση των εμποδίων αυτών, ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες για αναψυχή, περισσότερα σκάφη σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.
# Είναι εφικτή η δημιουργία μιας Ηλεκτρονικής Βάσης Δεδομένων, η οποία θα απλοποιήσει διαδικασίες για την επαγγελματικότητα του σκάφους, την αδειοδότησή του, την ναύλωση και την εν γένει κυκλοφορία του.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.