Θετικές οι εντυπώσεις εκθετών της Ελλάδας
Συνεχίζοντας την ανοδική πορεία της στην παγκόσμια εκθεσιακή αγορά επαγγελματικού/συνεδριακού τουρισμού, η έκθεση IMEX της Φρανκφούρτης (21-23 Μαΐου 2013) ικανοποίησε για ακόμη μία χρονιά τους συμμετέχοντες, είτε ως εκθέτες (exhibitors), είτε ως αγοραστές (buyers). Τόσο ο αριθμός των εκθετών, όσο και ο αριθμός των επαγγελματικών συναντήσεων ήταν φέτος – σύμφωνα με τους διοργανωτές – σημαντικά αυξημένοι, γεγονός ιδιαίτερα θετικό για το σύνολο της βιομηχανίας MICE.
O Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων – HAPCO εκπροσωπούμενος από τον Αντιπρόεδρο Δ.Σ., κ. Παναγιώτη Ποδηματά, την Γεν. Γραμματέα, κα Σίσσυ Λυγνού, το μέλος, κ. Χρήστο Παναγιωτόπουλο και σημαντικό αριθμό συν-εκθετών έδωσε και φέτος το “παρών” στην έκθεση, διατηρώντας και ενισχύοντας τις επαφές του με τη διεθνή αγορά, από την οποία προσδοκά συνέδρια, ικανά να τονώσουν όχι μόνο την εσωτερική αγορά συνεδρίων & εκδηλώσεων, αλλά και την εθνική οικονομία γενικότερα. Σε αυτή την άρρηκτη και άκρως ιδιαίτερη σχέση, εθνικής οικονομίας και συνεδρίων αναφέρθηκε εκτενώς τόσο ο Group Chairman της IMEX, κ. Ray Bloom, όσο και ο Πρόεδρος του JMIC, Philippe Fournier, μιλώντας στο Φόρουμ Πολιτικών, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης κατά την εναρκτήρια τελετή με σημαντική παρουσία Πολιτικών εκπροσώπων. Όπως μάλιστα χαρακτηριστικά ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Fournier “ήταν πάντα ξεκάθαρο ότι η βιομηχανία μας (MICE) αντανακλά την οικονομική κατάσταση μίας χώρας. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο έγινε σαφές ότι πρέπει να επενδύσουμε περισσότερο χρόνο στο άλλο μέρος της σχέσης αυτής, μίας και τα συνέδρια είναι αυτά που ουσιαστικά διαμορφώνουν την οικονομική κατάσταση μίας χώρας σε βάθος χρόνου”.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι στο πλαίσιο της έκθεσης, πραγματοποίηθηκε ολοήμερη συνεδρίαση και working group του Δ.Σ. της EFAPCO (European Federation of Associations of Professional Congress Organizers), στην οποία ο HAPCO κατέχει τη θέση Γενικής Γραμματείας, δια της εκπροσώπου του και Γεν. Γραμματέως του Δ.Σ. του, κας Σίσσυς Λυγνού. Η ατζέντα θεμάτων ήταν για ακόμη μια φορά άκρως ενδιαφέρουσα, με την μέγιστη προσοχή να επικεντρώνεται μεταξύ άλλων στο επερχόμενο συνέδριο της Ομοσπονδίας στη Μάλαγα (2014), την πρόοδο του “EUROBS” (European Observatory), αλλά και την πιστοποίηση των Ευρωπαίων PCOs από την EFAPCO, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σχετικά με τους αριθμούς της έκθεσης, που πράγματι ήταν εντυπωσιακοί για τη δεδομένη χρονιά, περισσότεροι από 30 ήταν οι εκθέτες που δήλωσαν συμμετοχή για πρώτη φορά ή επέστρεψαν στην έκθεση έπειτα από κάποια απουσία: Προορισμοί, όπως π.χ. η Χιλή, το Γιβραλτάρ, το Μαυροβούνιο, η Ουκρανία, ξενοδοχειακές αλυσίδες όπως οι Thistle & Guoman Hotels, Kerzner International, Orient Express Hotels, Prestige Hotels και Titanic Resorts & Hotels, αλλά και αεροπορικές εταιρίες, όπως οι Avianca Airlines, oneworld Airline Alliance και Omni Air International.
Αξιοσημείωτη ζήτηση για διάθεση μεγαλύτερου περιπτέρου εκδηλώθηκε φέτος από το 15% των “σταθερών” εκθετών της IMEX, με τη συνολική αύξηση της έκτασης τους να ξεπερνάει ακόμη και το 30% στην περίπτωση του Μπαχρέιν, του Γραφείου Συνεδρίων της Εσθονίας, της Γερμανίας, του Μαρόκο, της Πολωνίας, του Πουέρτο Ρίκο, του Παναμά, του Κατάρ και της Νέας Ζηλανδίας. Από πλευράς Αμερικής, ενδιαφέρον για μεγαλύτερο περίπτερο σημειώθηκε από το Σαν Φρανσίσκο, το Τέξας, την Ουάσινγκτον και τη Φλώριντα.
Στους τομείς της εκπαίδευσης και της τεχνολογίας η έκθεση έβαλε τον πήχυ ακόμη ψηλότερα. Αρκεί να αναφερθεί ότι στην IMEX Frankfurt 2013 πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 150 σεμινάρια & workshops, ενώ για πρώτη φορά η έκθεση λάνσαρε μία νέα online πλατφόρμα, το IMEXLive, επιτρέποντας σε όλους τους επαγγελματίες της βιομηχανίας MICE που δεν κατάφεραν να παραστούν, να παρακολουθούν στιγμιότυπα από την έκθεση και τα δρώμενα της σε πραγματικό χρόνο, αλλά και να είναι άμεσα συνδεδεμένοι με όλα τα κανάλια επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης της #imex.