Η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου με επιστολή της προς τα αρμόδια Υπουργεία και φορείς, επισημαίνει τις δυσκολίες που παρουσιάζονται στη λειτουργία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Με την ίδια επιστολή η Ένωση, προτείνει μέτρα, για των περιορισμό των προβλημάτων που δε αφήνουν τους επιχειρηματίες να λειτουργήσουν και ζητά την άμεση ενεργοποίηση των αρμοδίων “πριν είναι αργά”, την «κήρυξη πολέμου» όπως γράφουν κατά της γραφειοκρατίας / συν- αν- αρμοδιοτήτων με μείωση του Διοικητικού κόστους, κλειστών επαγγελμάτων, υπέρ τρίτων (αντιπαραγωγικών, επαχθών) επιβαρύνσεων, «πλαφοναρισμένων» αμοιβών κ.ά., υπεύθυνων των……….δεινών μας.Σας παραθέτουμε ολόκληρη την επιστολή τους
ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ , ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ KAI ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Κο ΒΡΟΥΤΣΗ
ΚΟΙΝΟΠ.: 1.ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
2. « ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
3. « ΥΠΟΥΡΓΟΥ & ΑΝΑΠΛΗΡ. ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
4. « ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
5. « ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ 31.12.2012 Α.Π. 1392
ΘΕΜΑ: Πρόταση εξορθολογισμού του μη μισθολογικού κόστους επιχειρήσεων
και όχι μόνο………..
Σχετ.: α) Χαιρετισμός του Υπουργού Εργασία, Κοινων. Ασφαλίσεων και Πρόνοιας,
στην εκδήλωση του ΕΒΕΑ «PEOPLE IN CRISIS»
β)Άρθρο του Υπουργού Εργασίας, Κοινων. Ασφαλίσεων και Πρόνοιας, στο
«ΒΗΜΑ της Κυριακής 30.12.2012»
Κύριε Υπουργέ,
Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. της ´Ενωσής μας, σας εύχονται «Καλή Χρονιά» κι επιτυχία στις προσπάθειές σας ενίσχυσης της Απασχόλησης, συνακόλουθο της ανασυγκρότησης της Χώρας, που επιδιώκεται και που προσβλέπουμε όλοι μας.
Κύριε Υπουργέ,
Το ύψος του μη μισθολογικού κόστους είναι εξαιρετικά κρίσιμο για επιχειρήσεις / Προορισμούς, ιδιαίτερα για τις Πολύ Μικρές / Μικρές, εξωστρεφείς ΕΝΤΑΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, στους ΕΥαίσθητους ΠΡΟορισμούς (ΕΥ.ΠΡΟ.), επηρεάζοντας δραματικά Απασχόληση, Ανταγωνιστικότητα, Ανάπτυξη.
Πρότασή μας (και ψηφίσματα Γενικών μας Συνελεύσεων, της τελευταίας 10ετίας), διαμόρφωσής του, έστω ΠΙΛΟΤΙΚΑ, για τις προαναφερθείσες επιχειρήσεις και γιατί όχι και των πάσης φύσεως Τιμολογίων (Δημοσίου, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ, Συγγενικών Δικαιωμάτων, Τρίτων κ.ά.), ως εξής:-Στις ΕΝΤΑΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών, να συναρτάται (αν το επιθυμούν) ποσοστιαία απ´ την πλουτοδοτική τους ικανότητα (π.χ. τζίρους), με διορθωτικούς / πολλαπλασιαστικούς συντελεστές (μικρότερων / μεγαλύτερων της μονάδας), ανάλογα με τις επί μέρους ιδιαιτερότητές τους (αδυναμίες / διαφορετικότητα), όπως π.χ. εξωστρέφεια μονάδος, μέγεθος, τζίρος, δυναμικότητα, διάρκεια λειτουργίας (ετήσια / εποχική), πληρότητα (μηνιαία, ετήσια), προορισμός (νησιωτικός, ακριτικός, ορεινός κλπ), κλιματολογικές / γεωγραφικές συνθήκες, διάρκεια υψηλής, μέσης, χαμηλής τουριστικής περιόδου, θέση μονάδας (εντός ή εκτός κέντρου πόλης), με ή χωρίς (δικό της) βιολογικό, παρεχόμενες υπηρεσίες πέραν της διανυκτέρευσης / εστίασης κ.ά.
-Στις ΕΝΤΑΣΕΩΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, πάντα στη διακριτική τους ευχέρεια να επιλέξουν (δεσμευόμενες για την επιλογή τους, ενδεχόμενα για μια 3-5-10ετία), οι εισφορές τους να συναρτώνται απ’ τον αριθμό των απασχολουμένων (όπως ισχύει σήμερα) ή ποσοστιαία απ’ τους τζίρους τους, ενώ στις ΜΙΚΤΟΓΕΝΕΙΣ (ΕΝΤΑΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ) επίσης το ίδιο ή και υβριδικά, οι εισφορές να διαμορφώνονται συγχρόνως κι απ’ τα δυο μεγέθη (τζίρο και αριθμό εργαζομένων), αναλογικά με το ποσοστό / βαθμό που ‘ ναι εντάσεως εργασίας και κεφαλαίου μ’αυτονόητη την από μέρους της Πολιτείας, σήμερα, αύριο ίσως να ‘ναι ……..αργά, «κήρυξης πολέμου» κατά της γραφειοκρατίας / συν- αν- αρμοδιοτήτων με μείωση του Διοικητικού κόστους, κλειστών επαγγελμάτων, υπέρ τρίτων (αντιπαραγωγικών, επαχθών) επιβαρύνσεων, «πλαφοναρισμένων» αμοιβών κ.ά., υπεύθυνων των……….δεινών μας.
Το γιατί, το αιτιολογούμε παρακάτω:
Σε συνέχεια των α) και β) σχετικών κι ιδιαίτερα στην αναφορά σας στο ΕΒΕΑ για «κρίσιμη παρέμβαση της πολιτείας στο πεδίο της Απασχόλησης…», οι δείκτες της οποίας επλήγησαν (και πόνεσαν) περισσότερο απ’ όλα τ’ άλλα μεγέθη, επισυνάπτουμε τρία υπομνήματα της ´Ενωσης, απ’ τα οποία προκύπτει ότι κρίσιμο, δεσπόζουσας σημασίας, μέγεθος για την Απασχόληση, αλλά και για επιχείρηση / Προορισμό (και τη φέρουσά τους ικανότητα), είναι ο Ετήσιος Τζίρος Ανά Θέση Εργασίας (ΕΤΑΘΕ).
Η σημασία του ΕΤΑΘΕ «καταδεικνύεται» κι απ’ τη φράση του χαιρετισμού σας «Μειώνουμε τις εργοδοτικές εισφορές κατά 5% (ήδη μειώθηκαν κατά 1,1%), σ’ ορίζοντα 4ετίας». Κι αν τα ποσοστά του 1,1% και 5% εκτιμούμε ότι είναι μεγάλη «παραχώρηση» υπέρ των υπ’ όψη επιχειρήσεων, αναλογισθήκαμε ποτέ πόσο μεγαλύτερη, μέχρι κι επαχθής, είναι, η υπόλοιπη επιβάρυνση του 98,9% σήμερα κι 95% ύστερα απ’ την 4ετία, «τιμωρώντας» τις επιχειρήσεις που προσλαμβάνουν;;;
Κύριε Υπουργέ,
Άλλες οι δυνατότητες επιβίωσης (κι Ανταγωνιστικότητας), στις σημερινές συνθήκες της κρίσης (των συρρικνούμενων εισροών / δικαιωμάτων και καλπαζουσών εκροών / υποχρεώσεων) επιχείρησης με ΕΤΑΘΕ π.χ. της τάξης των 20.000 – 30.000 euro (ή προ κρίσης 30/40 – 50/60.000 euro) κι άλλες οι δυνατότητες επιχείρησης με ΕΤΑΘΕ της τάξης π.χ. των 200 – 300.000 euro (ή προ κρίσης υψηλότερου), όταν κατά μέσο όρο το συνολικό ετήσιο
εργατοασφαλιστικό κόστος ανά εργαζόμενο κυμαίνεται σήμερα στις 15 – 17.000 euro (και προ κρίσης 18 – 20.000 euro).
«Τreat equals equally and unequals unequally, in proportion to their differences» ή μ’ άλλα λόγια «όταν αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όσοι δεν είναι ίδιοι (ισοδύναμοι / ίσοι) παραβιάζεται η Αρχή Ισότητας κι Αναλογικότητας και το κοινό περί δικαίου αίσθημα , πλήττοντας «κομψά» αλλά……. «επικίνδυνα» την Κοινωνική Συνοχή, ρευστότητα, Νοικοκυριά, Επιχειρήσεις, Προορισμούς, Αγορά, συνακόλουθα ΑΕΠ, Απασχόληση, Ποιότητα Ζωής, σκοτώνοντας την Ανάπτυξη / Προοπτική κι αδειάζοντας Δημόσια / Ασφαλιστικά Ταμεία.
Η ανάγκη εφαρμογής Ισοδύναμων Τιμολογίων Δημοσίου, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ, Τρίτων (π.χ. Συγγενικών Δικαιωμάτων κ.ά.) και Νομοθετικών πλαισίων, είναι απόλυτη κι επείγει. Είναι, άλλωστε, διαχρονικό αίτημά μας, που ως πρόταση είχαμε την ευκαιρία να θέσουμε υπ’ όψη του σημερινού Πρωθυπουργού που έτυχε τότε της αποδοχής του, όταν με την ιδιότητα του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (συνοδευόμενος, απ’ τον κο Αβραμόπουλο) συναντηθήκαμε εδώ στη Μυτιλήνη.
Κύριε Υπουργέ,
Ευχή κι ελπίδα μας «οι πρακτικές των Αναπτυξιακών Ισοδύναμων (ΑΝ.ΙΣ.)», να ενσωματωθούν στο Δικαιακό μας σύστημα, στα πλαίσια επαναπροσδιορισμού , από μηδενική βάση, της περί δημοσίου συμφέροντος φιλοσοφίας, εναρμονιζόμενοι με την Αρχή της Ανταποδοτικότητας και την Αρχή της Αναλογικότητας, για πιο δίκαιες, ανθρώπινες, δημιουργικές Κοινωνίες, που και τη φορο-/ εισφοροδιαφυγή θα αμβλύνουν, αν δεν τις μηδενίσουν και στην ταχύτερη έξοδό μας απ’ την κρίση θα συμβάλλουν .
Το σημερινό ισχύον, για τις επιχειρήσεις, καθεστώς της μη Αντιστοίχισης των εισφορών (και πάσης φύσεως επιβαρύνσεων, προστίμων κ.ά.) αναλογικά με τους τζίρους / εισοδήματά τους και τους ΜΙΚΡΟΥΣ – πάντα σε «ανοιγμένα» μεγέθη (π.χ. τζίρος ανά θέση εργασίας ή δωμάτιο ή Μ2, ύψος εισφορών ανά εκατομμύριο τζίρου ή παγίων ή δωματίων ή Μ2 κλπ – να πληρώνουν περισσότερα απ’ τους ΜΕΓΑΛΟΥΣ (αδιακρίτως των ιδιαιτεροτήτων τους) νοσεί και πρέπει ν’ αλλάξει, πριν
προκληθεί ανήκεστη, μη αναστρέψιμη βλάβη στον κοινωνικοοικονομικό ιστό και συνακόλουθα στην Κοινωνική Συνοχή του τόπου μας. Διότι είναι φιλόδοξος ο στόχος του Υπουργείου «να ενσωματωθούν όλα τα Ταμεία σ’ ένα (ΙΚΑ) μέχρι το 2017», αλλά με μια προϋπόθεση: Μέχρι τότε να υπάρχουν Επιχειρήσεις, να μην κλείσουν ‘η φύγουν………
Χειμερινές μηνιαίες εισροές π.χ. Μικρών Ξενοδοχειακών Μονάδων, ετήσιας λειτουργίας στους ΕΥ.ΠΡΟ, π.χ. εκτός κέντρου πόλης, συχνά υπολείπονται των αντίστοιχων εκροών, π.χ. από ασφαλιστικές εισφορές ή πληρωμές ρεύματος, νερού, πετρελαίου, Συγγενικών δικαιωμάτων κ.ά. Για παράδειγμα, μονάδες δυναμικότητας 35-70 δωματίων, με 10-15 εργαζόμενους και 5-2 ή καθόλου πελάτες ημερησίως, μέσα στο Χειμώνα, «δεν βγαίνουν», λόγος για τον οποίο Ξενοδοχεία ετήσιας λειτουργίας μετατρέπονται σε….. εποχικά κι εποχικά 6-7μηνης λειτουργίας, σε 4-5μηνης και 4-5μηνης σε 2-3μηνης (ή και λιγότερης), ανοίγοντας πολύ αργότερα και κλείνοντας πολύ νωρίτερα, καθιστώντας το πολυπόθητο και συχνά εξαγγελλόμενο στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, «όνειρο θερινής νυκτός».
´Αλλωστε, κύριε Υπουργέ, δέκα μονάδες π.χ. των 20 ή 50 δωματίων, αποδίδουν στο Δημόσιο / Ασφαλιστικά Ταμεία, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ, Αγορά και συμμετέχουν στην Απασχόληση, ΑΕΠ πολύ περισσότερο από μία ισοδύναμης δυναμικότητας μονάδα, των 200 ή 500 δωματίων.
Τα μέλη μας (και ίσως οι….. «τοκογλύφοι») γνωρίζουν πώς μπόρεσαν και κατέβαλαν (αν και όποιοι κατέβαλαν) φέτος, πέραν των αναρίθμητων, αντιαναπτυξιακών κι αναντίστοιχων (προς τις δυνατότητές τους) υποχρεώσεων, τα δώρα των εργαζομένων τους, με τις τραπεζικές κάνουλες
κλειστές και τις προς είσπραξη οφειλές τους, από……..επιστροφές ΦΠΑ, επιχορηγήσεις επενδύσεων, επιδοτήσεις προγραμμάτων κ.ά. εδώ και πολύ καιρό να ‘ναι στον «αυτόματο πιλότο», στο «περίμενε»…………
Δε θα ‘ταν υπερβολή ο ισχυρισμός «ό,τι είναι η σημασία της βιοποικιλότητας για τη Φύση», είναι η σημασία των Πολύ Μικρών / Μικρών Επιχειρήσεων για την Κοινωνία, Οικονομία, Απασχόληση, Περιβάλλον / Ποιότητα Ζωής, Δικαιοσύνη και……Δημοκρατία!! Αιώνες προ Χριστού οι ´Ελληνες διδάξαμε Δημοκρατία, αιώνες μετά Χριστόν ας διδάξουμε ………Δικαιοσύνη!
Κύριε Υπουργέ,
Προσβλέποντας στις δικές σας ενέργειες και στην ενημέρωσή μας, ελπίζοντας το παρόν να μη συμπεριληφθεί στ’ αναπάντητα – κατά πάγια πρακτική προκατόχων σας – προκειμένου ν’ αναστραφεί η αρνητική μας εικόνα στο εξωτερικό (που διαφαίνεται ν’ αλλάζει προς το καλύτερο, απ’ τις τελευταίες εξελίξεις και πρωτοβουλίες της Χώρας μας) κι η κακή μας Ψυχολογία στο εσωτερικό, για ν’ανακάμψουν Νοικοκυριά, Επιχειρήσεις και Αγορά, πριν να ‘ ναι πολύ αργά και μη αναστρέψιμα………τα πάντα!
ΚΟΙΝΟΠ. ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Συν.: Τρία (1388/4.12, 1378/25.7, 1357/28.3.12) Δ.Σ. ΣΕΤΕ, ΞΕΕ, ΠΟΞ
ΜΕΛΗ ΞΕΕ, ΠΟΞ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΛΕΣΒΟΥ Μ.Μ.Ε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ
ΠΕΡ. Π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡ. ΤΕΚΕΣ
Μέλος του ΔΣ του ΞΕΕ