“Φρένο” στη “δαιμονοποίηση” του “all inclusive” βάζουν τουριστικοί πράκτορες και ξενοδόχοι, εξηγώντας ότι αν η Κρήτη θέλει να είναι ανταγωνιστική θα πρέπει να προσφέρει αυτό που ζητάει η αγορά, εξασφαλίζοντας, ωστόσο, την ποιότητα “Δεν είναι δυνατόν, η αγορά να ζητάει μπανάνες κι εμείς να δίνουμε … σάπια μήλα” λέει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης, Μιχάλης Βλατάκης, εξηγώντας ότι μέσα στο κλίμα κατήφειας και τις μεγάλες πιέσεις που ασκούνται στην Ελλάδα, τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα οφείλουν να γίνουν ανταγωνιστικά, αν θέλουν να έχουν ελπίδες στο “αύριο”.
“Οι τουριστικοί πράκτορες είμαστε εναντίον του “all inclusive”. Δεν είναι καλό για την κοινωνία και την αγορά, ο τουρίστας να κλείνεται μέσα στο ξενοδοχείο” – λέει ο κ.Βλατάκης, διευκρινίζοντας όμως ότι αυτή είναι η νέα φιλοσοφία των τουριστών που ζητούν να ξέρουν εκ των προτέρων πόσα χρήματα θα ξοδέψουν.
Σε ότι αφορά τις κρατήσεις και την πορεία του κλάδου του τουρισμού, αυτό το καλοκαίρι, ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων εξηγεί ότι “μέσα σε όλη αυτή τη μιζέρια λόγω της κρίσης και της πολιτικής ρευστότητας, παρά τη μεγάλη απώλεια, η μείωση στην Κρήτη ίσως είναι η λιγότερη σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα”, παραδεχόμενος, ωστόσο, ότι υπάρχει πρόβλημα.
Οι ελπίδες, τώρα, στρέφονται προς τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, ευελπιστώντας να αποκατασταθεί η ροή των κρατήσεων, ώστε να εξισορροπηθούν οι απώλειες από το “χαμένο” Μάιο και τον, επίσης “χαμένο” Ιούνιο. Θετικά φαίνεται πως έχει λειτουργήσει, μάλιστα, ο σχηματισμός κυβέρνησης και ιδιαίτερα του Υπουργείου Τουρισμού που έχει διαμορφώσει μια καλή ψυχολογία, εντός κι εκτός της χώρας.
Μία δύσκολη κατάσταση για όλη τη χώρα περιγράφει ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Ηρακλείου Γιάννης Οικονόμου, τονίζοντας ότι η φετινή εικόνα δεν έχει καμία σχέσει με την περυσινή, ενώ εκφράζει την ελπίδα, οι δύο τελευταίοι μήνες του καλοκαιριού να παρουσιάσουν βελτίωση.
Όσο για το “all inclusive” ο κ.Οικονόμου συνιστά … ψυχραιμία! “Να μη δαιμονοποιούμε ορισμένα τουριστικά προϊόντα” – λέει ο ίδιος, τονίζοντας πως αν στηθεί σωστά, εξασφαλίζοντας την ποιότητα, μπορεί να είναι ανταγωνιστικό στη διεθνή αγορά.