Δεχόμαστε «ισχυρό πρέσινγκ» από τους tour operators για μειώσεις στις τιμές των ξενοδοχείων. «Πατάνε στη μεγάλη πτώση που εμφανίζουν οι αγορές της Γερμανίας και της Αγγλίας και μας ζητάνε εκπτώσεις 20% και 25%», αναφέρουν Έλληνες ξενοδόχοι από όλες σχεδόν τις τουριστικές περιοχές της χώρας.
Ωστόσο το «πάτημα» για τις μεγάλες μειώσεις που ζητάνε οι tour operators δεν είναι απόρροια μόνο της μεγάλης πτώσης των προκρατήσεων από Γερμανία και Αγγλία, αλλά και της τακτικής ορισμένων μεγαλοξενοδόχων, οι οποίοι ρίχνουν μόνοι τους τις τιμές, για να υπογράψουν συμβόλαια και να πάρουν τις προκαταβολές. Οπότε, δημιουργείται μία τάση στην ελληνική αγορά, την οποία εκμεταλλεύονται οι μεγάλοι tour operators.
Στην Κρήτη, στη Χαλκιδική, στα Ιόνια νησιά και στα Δωδεκάνησα, οι τιμές πιέζονται πάνω από 20%. Άλλοι ξενοδόχοι ενδίδουν και άλλοι όχι. Όσοι είναι απόλυτα εξαρτημένοι από τα μεγάλα γραφεία διακίνησης τουριστών για να γεμίσουν τις μονάδες τους, υποκύπτουν και προκαλούν ντόμινο μειώσεων στον κλάδο.
Ο κ. Ανδρέας Μεταξάς, πρόεδρος των ξενοδόχων Ηρακλείου Κρήτης, αναφέρει ότι οι tour operators πιέζουν για μείωση μέχρι και 25% στις τιμές και μάλιστα για τις κρατήσεις Απριλίου-Μαΐου.
Για παράδειγμα η τιμή all inclusive σε ένα 5αστερο ξενοδοχείο στο Ηράκλειο είναι στα 130 ευρώ το δίκλινο για τον Απρίλιο-Μάιο και στα 170 ευρώ τον Ιούλιο- Αύγουστο. Και ζητούν να πέσει κάτω από τα 100 ευρώ τον Απρίλιο και τα 130 ευρώ τον Ιούλιο.
Ο κ. Τάκης Θωμόπουλος πρόεδρος των ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, παραδέχεται ότι οι tour operators εκμεταλλεύονται την κατάσταση και την «υστερία» που επικρατεί εναντίον της Ελλάδας στην αγορά της Γερμανίας και ζητάνε νέες μειώσεις.
Τουριστικοί παράγοντες, ωστόσο, παραδέχονται ότι αρκετές μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες , λόγω των αυξήσεων του ΦΠΑ στην τιμή του πακέτου, αύξησαν τις τιμές τους. Και τώρα λόγω της μείωσης των προκρατήσεων εξαναγκάζονται σε μεγάλες εκπτώσεις.
Σε ό,τι αφορά το “κεφάλαιο” Γερμανία και το… μένος που επικρατεί κατά των Ελλήνων στην χώρα, οι «ψύχραιμοι» εκτιμούν ότι η κατάσταση είναι σε σημαντικό βαθμό αναστρέψιμη, αρκεί να υπάρξει σοβαρή καμπάνια, που θα εστιάζει περισσότερο στη φιλοξενία, και τον αγώνα της Ελλάδας να βγει από την κρίση και λιγότερο σε εικόνες πολυτέλειας και χλιδής.
«Οτιδήποτε παραπέμπει σε πολυτέλεια εξοργίζει τους Γερμανούς που θεωρούν ότι πληρώνουν τους ‘κηφήνες’ Έλληνες να γλιτώσουν τη χρεοκοπία», αναφέρει τουριστικός παράγοντας.
Εκείνο που σόκαρε ιδιαίτερα τους Γερμανούς ήταν το κάψιμο της γερμανικής σημαίας στο Σύνταγμα τον περασμένο Φεβρουάριο. Τις επόμενες μέρες -από το κάψιμο της σημαίας- οι κρατήσεις ήταν μηδενικές.
Πάντως αν συνεχιστεί η πτώση της τάξης του 35% στις κρατήσεις από τη Γερμανία και 10% από την Αγγλία, η Ελλάδα θα «χάσει» περίπου 1 εκατομμύριο τουρίστες, που δύσκολα θα τους αντικαταστήσει από τις νέες αγορές.