Υποβρύχιες εργασίες άντλησης άρχισαν την Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου, με στόχο την αφαίρεση κάποιων από τα 500.000 λίτρα καυσίμων του Costa Concordia, δήλωσαν αξιωματούχοι, σχεδόν ένα μήνα μετά από τη προσάραξη του κρουαζιερόπλοιου στα ανοικτά της Τοσκάνης.
Μετά από σχεδόν δύο εβδομάδες καθυστέρηση λόγω θαλασσοταραχής και των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στη περιοχή, η άντληση ξεκίνησε στην πρώτη από τις 15 δεξαμενές, η οποία πιστεύεται ότι έχει περίπου το 84 τοις εκατό των καυσίμων του σκάφους, δήλωσε, το τμήμα πολιτικής προστασίας της Ιταλίας.
Οι αξιωματούχοι λένε ότι θα χρειαστούν 28 συνεχόμενες ημέρες άντλησης για να αδειάσουν οι δεξαμενές.
Από τότε που προσάραξε το Concordia στις 13 Ιανουαρίου, υπάρχουν φόβοι για τη διαρροή των καυσίμων με αποτέλεσμα τη μόλυνση των νερών στο νησί Giglio, που αποτελεί καταφύγιο για φάλαινες δελφίνια, και φώκιες. Μέχρι στιγήμς δεν υπήρξαν αναφορές για τυχόν σοβαρές διαρροές.
Το Concordia έπεσε σε ύφαλο στα ανοικτά του Giglio μετά από παρέκκλιση από τη προγραμματισμένη πορεία του. Οι επιβάτες δήλωσαν ότι ο καπετάνιος καθυστέρησε να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για εκκένωση του πλοίου.
Ο καπετάνιος, ο Francesco Schettino, είναι κατ ‘οίκον περιορισμό, κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από αμέλεια, και εγκατάλειψη του πλοίου πριν εκκενωθεί από όλους τους επιβάτες.
Νωρίτερα την Κυριακή κατά τη διάρκεια μιας επιμνημόσυνης δέησης για τα θύματα, ο πρόεδρος Giorgio Napolitano και ο Καρδινάλιος Angelo Bagnasco, απαίτησαν δικαιοσύνη και ζήτησαν να έρθει στο φως η αλήθεια των όσων διαδραματίστηκαν εκείνη τη νύχτα.