Η Lufthansa έλαβε το βραβείο Fast Travel Award από την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA) για τις καινοτόμες και ευέλικτες λύσεις που απλοποιούν και επιταχύνουν την ταξιδιωτική εμπειρία. Κύριος στόχος της πρωτοβουλίας Fast Travel είναι η όσο το δυνατό ομαλότερη μετάβαση των επιβατών στα αεροδρόμια και η μείωση του χρόνου αναμονής, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια του check-in, της παράδοσης αποσκευών (baggage drop off) ή της επιβίβασης.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lufthansa Group, Christoph Franz, δέχθηκε το πολυπόθητο Χρυσό Βραβείο από τον Γενικό Διευθυντή της IATA, Tony Tyler, κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέλευσης του Διοικητικού Συμβουλίου στο Μόντρεαλ. Η Lufthansa πληρεί και τις έξι προϋποθέσεις του Fast Travel στους δύο κόμβους της, στη Φρανκφούρτη και το Μόναχο, και είναι η πρώτη αεροπορική εταιρία παγκοσμίως που πληρεί τις προϋποθέσεις για το βραβείο αυτό και στα δύο αεροδρόμια ταυτόχρονα.
Στο check-in, η Lufthansa προσφέρει στους επιβάτες και τις τρεις ηλεκτρονικές επιλογές που προτείνονται στο πρόγραμμα Fast Travel της IATA. Πέραν των μηχανημάτων check-in στο αεροδρόμιο, υπάρχουν δύο επιλογές ηλεκτρονικού check-in. Οι επιβάτες μπορούν να πραγματοποιήσουν check in στο γραφείο ή την οικία τους, μέσω υπολογιστή ή μέσω κινητού τηλεφώνου με δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο. Πλέον, περισσότεροι από το 60% των επιβατών της Lufthansa κάνουν χρήση των υπηρεσιών ηλεκτρονικού check-in.
Παράλληλα και η παράδοση αποσκευών self service γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής. Χάρη σ’αυτή την υπηρεσία οι επιβάτες τυπώνουν το απόκομμα των αποσκευών τους στο μηχάνημα παράδοσης των αποσκευών στο αεροδρόμιο και το προσαρμόζουν οι ίδιοι στις αποσκευές τους. Με το πάτημα ενός κουμπιού, η αποσκευή μεταβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα διαχείρισης αποσκευών.
Πολλά χρόνια τώρα, εικοσιπέντε παρόμοια μηχανήματα self service παράδοσης αποσκευών χρησιμοποιούνται στο αεροδρόμιο του Μονάχου. Η πιο σύγχρονη, φιλική προς το χρήστη, γενιά τέτοιου τύπου μηχανημάτων βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και του Μονάχου και εάν αποδειχθεί επιτυχής, τα μηχανήματα αυτά θα εγκατασταθούν για καθημερινή χρήση.
Επίσης, άλλο ένα βασικό κριτήριο, για να κερδίσει μια αεροπορική εταιρία το Χρυσό Βραβείο, είναι η self service επιβίβαση στην πύλη δηλαδή το Self-boarding. Η δυνατότητα αυτή προσφέρεται ήδη στους επιβάτες της Lufthansa σε περισσότερες από εκατόν εξήντα πύλες επιβίβασης στη Γερμανία. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουν οι επιβάτες είναι να κρατήσουν την κάρτα επιβίβασης μπροστά από ένα μηχάνημα ανίχνευσης/ σαρωτή (scanner), που διαβάζει το 2D barcode και στη συνέχεια τους επιτρέπεται απευθείας πρόσβαση στο αεροσκάφος.
Για να πληρεί μια αεροπορική εταιρία τις προϋποθέσεις για το βραβείο Fast Travel, θα πρέπει να παρέχει ακόμη τρεις επιλογές self-service: αυτοματοποιημένο έλεγχο διαβατηρίων/ ταξιδιωτικών εγγράφων, ανεξάρτητο σύστημα re-booking πτήσεων και εγγραφή απολεσθέντων αποσκευών. Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν αυτές τις τρεις λειτουργίες μέσω οποιουδήποτε ηλεκτρονικού καναλιού, σε μηχανήματα του αεροδρομίου ή μέσω Ίντερνετ.