Αρχική Τουρισμός Να αλλάξει ρότα η τουριστική πολιτική πριν είναι αργά ζητά η ΓΕΠΟΕΤ

Να αλλάξει ρότα η τουριστική πολιτική πριν είναι αργά ζητά η ΓΕΠΟΕΤ

Celestyal Cruises

ΓΕΠΟΕΤ LOGOΠαρατηρούμε το τελευταίο διάστημα να εστιάζεται η προσοχή στο θέμα της αύξησης ή της μείωσης του τουρισμού στην χώρα μας. Στην μεν αύξηση, λόγω των κοινωνικο – πολιτικών  αναταραχών σε Αίγυπτο, Τυνησία και Μαρόκο που κατευθύνουν την τουριστική ζήτηση για αυτές τις περιοχές στις χώρες της Μεσογείου Ελλάδα, Ισπανία και Τουρκία. Στην δε μείωση, λόγω των αλλεπάλληλων κινητοποιήσεων των ταξί, τις εκρήξεις βίας στο κέντρο της Αθήνας, στον αποκλεισμό των λιμένων από απεργούς κλπ…

Όμως υπάρχουν και άλλα αίτια εξίσου σημαντικά. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να απεμπολείται η ευθύνη των ιθυνόντων για την μηδαμινή διαφήμιση και την ανύπαρκτη προβολή της χώρας στο εξωτερικό, για την μειωμένη συμμετοχή μας στις τουριστικές εκθέσεις – θυσία στον βωμό της λιτότητας, για τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους που μέχρι τον Μάιο έκλειναν στις 15:00 και για ένα διάστημα μέχρι τα τέλη Ιουνίου οι μεγαλύτεροι και δημοφιλέστεροι χώροι υπολειτουργούσαν, για την μετάταξη του ΦΠΑ στις υπηρεσίες εστίασης (αλλά και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης) και στα εστιατόρια των ξενοδοχείων όταν οι τιμές του πακέτου ενός tour έχουν ήδη κοστολογηθεί και συμπεριληφθεί στις μπροσούρες των tour operators για το 2012. Μια τέτοια αλλαγή θα ενσωματωθεί και στο πρωινό, στις υπηρεσίες Half Board, στο All-Inclusive ανεβάζοντας την τιμή. Το ίδιο θα συμβεί και στα πακέτα του Land tour ή στα by Night. Και όλα αυτά σε μια ήδη επιβαρυμένη χρονιά, την ώρα που ο κλάδος και οι φορείς δεινοπαθούν για να κρατήσουν την φετινή αύξηση στον ελληνικό τουρισμό αλλά και τους ξένους επισκέπτες ικανοποιημένους υπό αυτές τις συνθήκες!
Είναι γνωστό πως είμαστε ακριβός προορισμός με την βαριά φορολογία που δεν σταματά εδώ. Στα τουριστικά γραφεία ο ΦΠΑ αυξήθηκε πέρσι 2 φορές τον ίδιο χρόνο στο 23 %, στα τουριστικά λεωφορεία από 9% – πάλι μετά από διπλή αύξηση – ανέβηκε στο 13% σε μια χρονιά που το κόστος για πετρέλαιο κίνησης ανήλθε στο 45%. Μπορεί μεν οι κυβερνώντες να θέλουν ένα ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν αλλά δεν κάνουν τίποτα για αυτό. Στην Τουρκία και την Κύπρο ο συντελεστής εστίασης είναι στο 8% ενώ στην Γαλλία ακόμα χαμηλότερα στο 5.5%. Ο υψηλός συντελεστής ΦΠΑ σε αυτές τις χώρες είναι 18%, 15% και 20% αντίστοιχα. Η μέχρι στιγμής ακολουθούμενη πολιτική είναι επικίνδυνη, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις ενέργειες του συνόλου των ανταγωνιστών μας οι οποίοι επενδύουν συστηματικά σε προβολή και διαφήμιση και εκτιμάται ότι θα μας υποβιβάσει σε δευτερεύοντες παίκτες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς

Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση και θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται σοβαρότερα και πιο υπεύθυνα από την στιγμή που προσδοκάτε περισσότερα έσοδα στα δημόσια ταμεία από τον μόνο προσοδοφόρο τομέα αυτής της χώρας. Είναι καιρός πια να αφυπνιστούν όλοι και να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για τον ελληνικό τουρισμό που πλέον έχει αφεθεί στον αυτόματο πιλότο, να αλλάξει ρότα η τουριστική πολιτική γιατί δεν θα φέρει την άνοιξη στον τουρισμό…

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. KALA OLA AFTA KE POLLH SOSTA TA THESATE..EREVNA GIA TON FETINO ODIKO TOURISMO YPARXEI? ME BENZINI, DYODIA, ISITIRIA PLOION, ANAROTIEME GIATI NA ELTHI ENAS TOURISTAS STHN ELLADA TO 2012! THA PREPI NA BALEI YPOTHIKI TO SPITI TOU STHN XORA TOU GIA 15 MERES DIAKOPES STHN ELLADA.KALH MAS TYXH EAN DEN BALOUME ORAMA GIA TO AMESO MELON,SOBAROTHTA KE ORGANOSI

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.