Η Star Alliance, κέρδισε εκ νέου τον τίτλο της καλύτερης αεροπορικής συμμαχίας (Best Airline Alliance) από τα καταξιωμένα βραβεία World Airline Awards™ της Skytrax.
Ο κύριος Jaan Albrecht, Διευθύνων Σύμβουλος της Star Alliance, δήλωσε: «Είναι μεγάλη τιμή για τη Star Alliance το γεγονός ότι επιλεχθήκαμε από περισσότερους από 18 εκατομμύρια επιβάτες ως η καλύτερη αεροπορική συμμαχία. Το βραβείο αυτό αποτελεί μια ακόμα απόδειξη ότι ικανοποιούμε σε μεγάλο βαθμό τις απαιτήσεις των πελατών μας, παρέχοντας πρόσβαση σε ολόκληρο τον κόσμο μέσω του παγκόσμιου δικτύου μας, προσφέροντας μεγαλύτερα προνόμια στους συχνούς επιβάτες και αναγνωρίζοντας την αξία του διεθνή ταξιδιώτη, ανεξάρτητα από την αεροπορική εταιρεία-μέλος με την οποία ταξιδεύει».
Η Star Alliance ήταν η πρώτη αεροπορική συμμαχία που βραβεύθηκε από τη Skytrax ως η καλύτερη συμμαχία, όταν η κατηγορία καθιερώθηκε το 2005, και διατήρησε τον τίτλο της τόσο το 2007 όσο και το 2009 (το βραβείο καλύτερης συμμαχίας απονεμόταν τότε κάθε δύο χρόνια). Από το 2010 και μετά, η καλύτερη αεροπορική συμμαχία επιλέγεται ετησίως.
Η έρευνα επιβατών της Skytrax για τα βραβεία του 2011 περιέλαβε περισσότερες από 200 αεροπορικές εταιρείες, από τις μεγαλύτερες διεθνείς αερογραμμές μέχρι μικρούς τοπικούς αερομεταφορείς, ενώ αξιολόγησε τα επίπεδα ποιότητας για περισσότερα από 38 διαφορετικά χαρακτηριστικά αεροπορικών προϊόντων και υπηρεσιών πρώτης γραμμής. Κατά τη δεκάμηνη περίοδο που διήρκησε η έρευνα, έλαβαν μέρος πάνω από 18,8 εκατομμύρια επιβάτες από περισσότερες από 100 εθνικότητες παγκοσμίως.
Τα βραβεία World Airline Awards™ θεωρούνται το κορυφαίο μέτρο σύγκρισης για τα επίπεδα ικανοποίησης επιβατών από τις αεροπορικές εταιρείες διεθνώς. Βασίζονται σε μια μοναδική μορφή έρευνας, που λαμβάνει υπόψη της πληροφορίες που αφορούν επιβάτες που ταξιδεύουν είτε γα εργασία είτε για αναψυχή, και σε κάθε είδος καμπίνας (επιβάτες πρώτης θέσης, θέσης Business, Premium οικονομικής θέσης και οικονομικής θέσης).
Η μελέτη αναλύει την ικανοποίηση των επιβατών όσον αφορά την εμπειρία του επιβάτη από την αεροπορική εταιρεία (Airline Passenger Experience), τόσο στον χώρο του αεροδρομίου όσο και εντός του αεροσκάφους. Από το check-in μέχρι την επιβίβαση, την άνεση του καθίσματος μέσα στο αεροσκάφος, την καθαριότητα της καμπίνας επιβατών, το φαγητό, τα ποτά, το σύστημα ψυχαγωγίας επιβατών και την εξυπηρέτηση του προσωπικού.
Εκτός από το βραβείο που κέρδισε συνολικά η Star Alliance, οι ακόλουθες αεροπορικές εταιρείες-μέλη της συμμαχίας βραβεύθηκαν στις παρακάτω ξεχωριστές κατηγορίες:
Καλύτερο Πλήρωμα Καμπίνας
Asiana Airlines
Καλύτερες Υπηρεσίες Αεροδρομίου
ANA
Καλύτερη Υπερατλαντική Αεροπορική Εταιρεία
Lufthansa
Καλύτερη Business Class
Singapore Airlines
Καλύτερη Premium Economy Class
Air New Zealand
Καλύτερη Economy Class
Asiana Airlines
Καλύτερο Κέτερινγκ Business Class
Austrian Airlines
Καλύτερο Κέτερινγκ Premium Economy Class
Air New Zealand
Καλύτερο Κέτερινγκ Economy Class
THAI
Καλύτερα Καθίσματα Premium Economy Class
Turkish Airlines
Καλύτερα καθίσματα Economy Class
THAI
Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία – Αφρική
South African Airways
Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία – Ασία
Singapore Airlines
Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία – Αυστραλία/Ειρηνικός
Air New Zealand
Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία – Ευρώπη
Turkish Airlines
Καλύτερη Διεθνής Αεροπορική Εταιρεία – Βόρεια Αμερική
Air Canada
Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία – Κ. Αμερική/Καραϊβική
TACA Airlines*
Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία – Νότια Αμερική
TAM Airlines
Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία – Νότια Ευρώπη
Turkish Airlines
Καλύτερη Αεροπορική Εταιρεία – Δυτική Ευρώπη
Swiss International Air Lines
Αριστεία Εξυπηρέτησης – Αφρική
South African Airways
Αριστεία Εξυπηρέτησης – Ασία
ANA
Αριστεία Εξυπηρέτησης – Ευρώπη
Austrian Airlines
Αριστεία Εξυπηρέτησης – Κ. Αμερική/Καραϊβική
TACA Airlines*
Αριστεία Εξυπηρέτησης – Νότια Αμερική
TAM Airlines
Καλύτερη Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία – Ευρώπη
Aegean Airlines
*μελλοντικό μέλλος της Star Alliance.