Αρχική Hotels Για Μειωμένη ανταγωνιστικότητα μίλησε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου κ. Ανδρέας...

Για Μειωμένη ανταγωνιστικότητα μίλησε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου κ. Ανδρέας Μεταξάς

ΜΕΤΑΞΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣΤην επικρατούσα κατάσταση στα τουριστικά πράγματα της Κρήτης αλλά και της χώρας καυτηρίασαν ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου κ. Ανδρέας Μεταξάς και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης κ. Θόδωρος Μυλωνάκης κατά τη διάρκεια έκτακτης Συνέντευξης Τύπου που πραγματοποίησαν από κοινού η Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου και ο Σύνδεσμος Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης την Δευτέρα 18 Απριλίου στα γραφεία της Ε.Ξ.Η.
Κατά τη διάρκειά της Σ.Τ. παρουσιάστηκαν τόσο τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης του Ι.Τ.Ε.Π. για την Κρήτη, στην οποία  τα δύο  τελευταία  χρόνια  παρατηρείται σημαντική πτώση των αφίξεων των τουριστών, όσο και οι εκτιμήσεις των εκπροσώπων των δυο κλάδων για την πορεία της τρέχουσας τουριστικής περιόδου, η οποία δεν εξελίσσεται ικανοποιητικά, αν και αναμένεται μικρή βελτίωση, κυρίως λόγω των γεγονότων στη Βόρεια Αφρική.

Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου κ. Ανδρέας Μεταξάς, επεσήμανε πως για την τρέχουσα τουριστική περίοδο, τα μέχρι σήμερα στοιχεία είναι ικανοποιητικά, δεν είναι όμως τα αναμενόμενα για τη Μεγαλόνησο – σε συνδυασμό με τα γεγονότα στην Βόρεια Αφρική. Η γενική εκτίμηση είναι ότι  η φετινή τουριστική χρονιά θα είναι ελάχιστα καλύτερη από την περσινή. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το δεύτερο 15/νθήμερο του Απριλίου έχουν «ανοίξει» μόνο τα μισά ξενοδοχεία με μέση πληρότητα της τάξης του 60-70%. Ο μήνας Μάιος, δε, αναμένεται πως σε μέση πληρότητα δεν θα ξεπεράσει το 70-80%. Για τους μήνες Ιούνιο έως Σεπτέμβριο, οι πληρότητες των ξενοδοχείων αναμένονται καλύτερες.
Ο κύριος Μεταξάς παράλληλα, εστίασε:
α) Στην «κλασική» και συνεχιζόμενη έλλειψη «εργαλείων» στήριξης και προώθησης του προορισμού αλλά και αναγκαίων έργων υποδομής (αεροδρόμια, οδικοί άξονες, σημάνσεις, Μουσείο Ηρακλείου, χωροταξικό, προστασία περιβάλλοντος, κ.λπ. προβλήματα που χρονίζουν, δεν επιλύονται και επιβαρύνουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης) και
β) Στην διαπίστωση ότι οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έχουν αντιληφθεί ότι ο Τουρισμός αποτελεί τον βασικότερο πόλο ανάπτυξης και «όχημα εξόδου» από την κρίση αλλά κι ένα εθνικό αγαθό που οφείλουν να το προστατέψουν και να το αναπτύξουν – αλλά δυστυχώς αντιμετωπίζουν με απαράδεκτο ερασιτεχνισμό τόσο τον Τουρισμό όσο και τις ανάγκες του Ξενοδοχειακού κλάδου.

Ο κ. Μεταξάς μίλησε επίσης για:
*Μειωμένη ανταγωνιστικότητα που πηγάζει κυρίως από την απέραντη γραφειοκρατία και την δαιδαλώδη πολυνομία, αλλά και από το υψηλό  λειτουργικό κόστος των τουριστικών επιχειρήσεων σε σχέση με ανταγωνίστριες χώρες,
*Έλλειψη στοιχειώδους τουριστικής συνείδησης από όλους μας,
ενώ τέλος, παρουσίασε τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης του Ι.Τ.Ε.Π. ειδικά για την Κρήτη, όπου τα δύο τελευταία  χρόνια εμφανίζεται σημαντική πτώση των αφίξεων των τουριστών στο νησί μας, της τάξης του 10%.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης κ. Θόδωρος  Μυλωνάκης απ’ την πλευρά του, έκανε τις παρακάτω παρατηρήσεις για την τρέχουσα  τουριστική περίοδο:

Η σαιζόν του 2011 παρουσιάζει μια καλύτερη εικόνα σε σύγκριση της σαιζόν του 2010.
Οι προκρατήσεις του χειμώνα για το καλοκαίρι παρουσιάζουν μια βελτίωση της τάξης του 2%-4% για τις δυτικές αγορές της Ευρώπης και του 3%-10% για τις ανατολικές ευρωπαϊκές αγορές.
Το πρόβλημα της Βόρειας Αφρικής (Αίγυπτος, Τυνησία) βοήθησε σημαντικά αν και η Τουρκία ευνοήθηκε πολύ περισσότερο παίρνοντας μεγαλύτερο μερίδιο κρατήσεων απ’ ότι η Ελλάδα.
«Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας», είπε χαρακτηριστικά καθώς πάνω από το 50% των συνολικών κρατήσεων θα πραγματοποιηθεί κατά την διάρκεια του καλοκαιριού. Όμως οι τουριστικοί προορισμοί της Αιγύπτου και της Τυνησίας έχουν ήδη προχωρήσει σε μεγάλες μειώσεις τιμών και σε χρηματοδοτήσεις πτήσεων charter. Καθώς οι τουρίστες/πελάτες ξεχνούν γρήγορα και όσο η κατάσταση ηρεμεί σε αυτούς τους προορισμούς, οι κρατήσεις “last minute” θα είναι δύσκολο να κερδηθούν κυρίως διότι δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τις τιμές  αυτών των προορισμών.
Επίσης πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι μικροί Tour Operators παρουσιάζουν οικονομικά προβλήματα καθώς έχασαν σημαντικά έσοδα το χειμώνα.