Πραγματοποιήθηκε τη Τρίτη 15 Μαρτίου, στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η 5η Συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, η πρώτη επίσημη μετά το νόμο που ψηφίσθηκε για τη θεσμοθέτησή του, που καθιστά τις εισηγήσεις του δεσμευτικού χαρακτήρα. Αντικείμενο της Συνάντησης ήταν το «Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα 2011 – 2020».
Κατά την έναρξη, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας τόνισε την υψηλή προτεραιότητα που καταλαμβάνει ο τομέας της οδικής ασφάλειας στην πολιτική της Κυβέρνησης να ελαττώσει ή και να εκμηδενίσει τον αριθμό των θυμάτων από τροχαία. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «πρέπει να μιλάμε για εγκλήματα και όχι ατυχήματα» και υπογράμμισε πως «πέρα από μία άλλη πολιτική, πρέπει να εμπνεύσουμε και μία άλλη αντίληψη».
«Σαφώς», είπε ο Υπουργός, «ως Πολιτεία και κοινωνία το στρατηγικό σχέδιό μας επιχειρεί σε πολλά επίπεδα, αλλά θα πρέπει κυρίως να εστιάζει σε δύο επίπεδα: α) την αντίληψη, την αγωγή, την κουλτούρα και β) τις συγκεκριμένες, σαφείς, εξειδικευμένες, μετρήσιμες δράσεις». Κι αυτό, όπως εξήγησε, γιατί δεν υπάρχει διάρκεια και συστηματικότητα επί του θέματος στην καθημερινή ζωή. Μάλιστα, παρότρυνε προσωπικότητες από τον πολιτικό κι επιστημονικό χώρο και γνωστά πρόσωπα από τους καλλιτεχνικούς κύκλους να αναφέρονται δημοσίως στην οδική ασφάλεια, επισημαίνοντας ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο προσφέρουν μεγάλο έργο για την εμπέδωση των κινδύνων στην κοινή γνώμη.
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας, αφού χαιρέτισε τη διευρυμένη σύνθεση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, τόνισε ότι «μέχρι τον Ιούνιο θα πρέπει να είναι έτοιμη η τελική Έκθεση, προκειμένου να παρουσιαστεί στη Διυπουργική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια και στο Υπουργικό Συμβούλιο».
Ο κ. Βούγιας ανέφερε ότι «το στρατηγικό σχέδιο 2011-2020 που παρουσιάζεται σήμερα συγκροτεί σε ένα ενιαίο σώμα τις επιμέρους πολιτικές που εφαρμόζουν τα διάφορα Υπουργεία. Ήδη, υπήρξαν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα του 2010, με μείωση των νεκρών κατά 183 άτομα. Εξίσου αισόδοξα, είπε, «είναι και τα στατιστικά στοιχεία του πρώτου 2μήνου του 2011 με 50 νεκρούς λιγότερους, χωρίς να πρέπει να επαναπαύεται κανείς. Κεντρικός στόχος παραμένει η διαμόρφωση μιας παιδείας οδικής ασφάλειας που θα διαπερνά τις νοοτροπίες, τις πολιτικές και τις δράσεις όλων των συναρμόδιων φορέων, της Πολιτείας και των χρηστών της οδού».
Το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την Ελλάδα έχει ανατεθεί από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Την παρουσίαση του ενδιάμεσου Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, μέχρι την οριστικοποίησή του τον Ιούνιο, έκανε ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του Έργου, καθηγητής Ε.Μ.Π. Γεώργιος Κανελλαΐδης.
Στη Συνάντηση μετείχε και ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια Λεωνίδας Γρηγοράκος, όπως και εκπρόσωποι από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας, τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, τη Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου, το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, τον Ο.Α.Σ.Α, την Ένωση Νομαρχιακών Αυτ/σεων Ελλάδας, την Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας, το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, την Ε.Λ.Π.Α, το Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ), το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ, την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, τη Μοτοσικλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδας, τους Φίλους του Ποδηλάτου – Ποδηλάτ-ισσ-ες, την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία και την Πρωτοβουλία Πολιτών για τα Δικαιώματα των Πεζών – ΠΕΖΗ.