Ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Τρίτης η διήμερη επίσκεψη του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου στο Λονδίνο, με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης από την Βρετανία προς την Ελλάδα, σε μια σημαντική χρονική στιγμή καθώς τώρα γίνονται οι πωλήσεις των μεγάλων τουριστικών πακέτων καθώς και οι περισσότερες προκρατήσεις. Για το λόγο αυτό έγιναν στοχευμένες συναντήσεις με tour operators, εκδότες σημαντικών μέσων ενημέρωσης καθώς και σειρά συνεντεύξεων.
Μετά τις σημαντικές συναντήσεις της Δευτέρας, χθες ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού είχε συνάντηση με εκπροσώπους της TUI όπου εκφράστηκε η διάθεση όχι μόνο συνέχισης αλλά και ενίσχυσης της παρουσίας του κορυφαίου tour operator στην Ελλάδα και επιβεβαιώθηκε ότι φέτος υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον των βρετανών επισκεπτών για τη χώρα μας.
Στη συνέχεια ο κ. Παύλος Γερουλάνος συναντήθηκε με τον Τony Chambers διευθυντή του περιοδικού Wallpaper. Τον ενημέρωσε για τα προγράμματα Θεσσαλονίκη Σταυροδρόμι Πολιτισμών και για το Athens Every Week εστιάζοντας κυρίως στις αλλαγές που δρομολογούνται στη Θεσσαλονίκη. Ο κος Chambers ενημέρωσε τον υπουργό πως το προσεχές διάστημα θα κυκλοφορήσει ανανεωμένος οδηγός Wallpaper για την Αθήνα, ενώ συζητήθηκαν και συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάδειξη της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού αλλά και της νέας δημιουργίας που παρουσιάζει έντονη δυναμική και που το ΥΠΠΟΤ έχει επιλέξει να στηρίξει με κάθε δυνατό τρόπο.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον είχε η συνάντηση με τον Ed Kamm επικεφαλής της lastminute.com. Εδώ αναλύθηκε ιδιαιτέρως η ιδέα των μοναδικών εμπειριών που μπορεί να προσφέρει η Ελλάδα ως προορισμός, καθώς υπάρχει ειδική σχετική κατηγορία στο lastminute και εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για τη δημιουργία περιεχομένου από την Ελλάδα. Ταυτόχρονα συμφωνήθηκε θέματα που αφορούν την χώρα μας και ευκαιρίες για δράσεις ή εκδρομές να προωθούνται μέσω της μεγάλης e-mail καμπάνιας που πραγματοποιεί η εταιρεία.
Στη συνέχεια ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού είχε την ευκαιρία να μιλήσει με μικρούς εξειδικευμένους tour operators, οι οποίοι φέρνουν στην Ελλάδα επισκέπτες υψηλού εισοδήματος που αναζητούν συγκεκριμένες εμπειρίες. Πρόκειται για τους Seafarer (που ασχολείται με τουρισμό ενοικίασης σκαφών και κρουαζιέρας), την Ionian Holidays που δραστηριοποιούνται στον τομέα της πολυτελούς κατοικίας αλλά και σε καταδυτικό τουρισμό και γαμήλια ταξίδια, καθώς και τους Ramblers που είναι πρωτοπόροι στον τομέα του περιπατητικού τουρισμού και του πολιτισμού ήπιας ανάπτυξης. Όλοι τους εστίασαν ιδιαιτέρως στο γεγονός ότι η Ελλάδα έχει υπέροχες και ανέγγιχτες περιοχές.
Λίγο πριν αποχωρήσει από το Λονδίνο ο κ. Παύλος Γερουλάνος έδωσε συνέντευξη στους έλληνες ανταποκριτές και τους ενημέρωσε για τα αποτελέσματα των εκλογών του. Τόνισε ότι η επίσκεψή του στο Λονδίνο εντάσσεται σε ένα γενικότερο πρόγραμμα, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται επίσης το Βερολίνο, η Μόσχα και οι ΗΠΑ, σε μία χρονική στιγμή – για την οποία πρόσθεσε – ότι είναι «καθοριστική» για τις κρατήσεις, κυρίως στις αγορές της Βρετανίας και της Γερμανίας .
Αναφερόμενος στη περσινή χρονιά, είπε ότι υπήρξαν μία σειρά από σοβαρά προβλήματα στον τομέα του τουρισμού (ηφαιστειακή τέφρα, κατάρρευση βρετανικών ταξιδιωτικών εταιρειών, οικονομική κρίση και οι διαδηλώσεις του Μαΐου στις οποίες βρήκαν τραγικό θάνατο τρεις εργαζόμενοι στη Marfin) με συνέπεια να υπάρξουν πολλές ακυρώσεις στις κρατήσεις. Θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς την περσινή χρονιά, την τέλεια καταιγίδα είπε ο κ. Γερουλάνος, πρόσθεσε ωστόσο ότι με στόχο την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος το Υπουργείο ανέλαβε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες (μείωση του ΦΠΑ στις τουριστικές υπηρεσίες, άνοιγμα στις κρουαζιέρες, μείωση των τελών σε ορισμένα αεροδρόμια, περισσότερο στοχευμένη διαφήμιση κ.α.), πρωτοβουλίες που είχαν ως αποτέλεσμα η χρονιά να κλείσει μείωση, έστω και αν αυτό συνοδεύτηκε από μείωση των εσόδων (κατά 6%) λόγω της μείωσης των τιμών στα ξενοδοχεία: Η μείωση αυτή, υπ’ αυτές τις συνθήκες ήταν λογική υπογράμμισε.
Φέτος – συνέχισε ο κ. Παύλος Γερουλάνος – τα μηνύματα είναι θετικά, το κλίμα είναι καλύτερο, αλλά είναι πολύ νωρίς για προβλέψεις.
Ακολούθως αναφέρθηκε αναλυτικά στις επαφές που είχε στο Λονδίνο με tour operators, travel agents και εξειδικευμένα περιοδικά, αλλά και στις επαφές με σημαντικά ΜΜΕ όπως το CNN και η ε/φ GUARDIAN. Ειδικότερα όσον αφορά τη συνάντησή του με τον foreign editor της GUARDIAN, David Munk, υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό να ακούγονται ελληνικές φωνές για το τι συμβαίνει στην Ελλάδα, προκειμένου να δημιουργείται θετικό κλίμα για τη χώρα σε διάφορους τομείς και προκειμένου τα ΜΜΕ να μην αναφέρονται μόνο στην οικονομική κρίση.
Κατά τα λοιπά – και σε απάντηση των ερωτημάτων που δέχτηκε από τους δημοσιογράφους – ο ΥΠΠΟΤ:
Εξέφρασε συγκρατημένη αισιοδοξία για την ενδεχόμενη αύξηση των τουριστών στη χώρα μας, συνεπεία των γεγονότων στη Βόρειο Αφρική
Υπογράμμισε τη σημασία της βελτίωσης των υποδομών στον τουρισμό, τονίζοντας παράλληλα ότι οι έλληνες ξενοδόχοι – εν αντιθέσει με ό,τι συμβαίνει σε άλλες ανταγωνιστικές χώρες, όπως η Ισπανία – είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και διατηρούν τις τιμές στα ίδια επίπεδα
Τόνισε την ανάγκη καλύτερων και στενότερων σχέσεων με τους βρετανούς τουριστικούς πράκτορες, με στόχο τη δημιουργία προϊόντων για την προώθησή τους στην αγορά της Βρετανίας. Στο πλαίσιο αυτό συμπλήρωσε ότι είχε συναντήσεις με εκπροσώπους των τουριστικών διαδικτυακών τόπων (lastminute, expedia, trip advisor) και αντικείμενο συζήτησης την εκπαίδευση των ελλήνων ξενοδόχων στις διαδικτυακές κρατήσεις, ώστε να διευρυνθούν τα κανάλια προσέλκυσης τουριστών
Έκανε λόγο για τουριστική προβολή των μεγάλων αστικών κέντρων (Αθήνα & Θεσσαλονίκη), πόλεις για τις οποίες εξέφρασε την πεποίθησή του ότι μπορούν να αναδειχθούν σε ‘‘προορισμούς ολιγοήμερων αποδράσεων’’ (city breaks). Ειδικότερα όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε αναλυτικά στο πρόγραμμα «Σταυροδρόμι Πολιτισμών», το οποίο από φέτος και για τα επόμενα χρόνια θα φιλοξενεί πολιτιστικές δράσεις (συναυλίες, εκθέσεις, παραστάσεις κλπ) από διάφορες γεωγραφικές περιοχές ή χώρες, με το Ισραήλ και τη Μέση Ανατολή να αποτελούν την πρώτη επιλογή, για το 2011
Υπογράμμισε την ανάγκη για άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών σε στοχευμένα κοινά
Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας φιλοσοφίας στον τουρισμό (ξεκάθαρο προϊόν, στοχευμένη διαφήμιση) τον Κλασσικό Μαραθώνιο, διοργάνωση που με ελάχιστο κόστος κατάφερε να εξασφαλίσει πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας μέσα στο χειμώνα, για μία εβδομάδα.