Αρχική Organizations ΓΕΠΟΕΤ Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο του ΟΛΠ κύριο Γιώργο Ανωμερίτη

ΓΕΠΟΕΤ Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο του ΟΛΠ κύριο Γιώργο Ανωμερίτη

Γιώργος ΑνωμερίτηςΕπιστολή διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο του ΟΛΠ κύριο Γιώργο Ανωμερίτη με κοινοποίηση στους Υπουργούς Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Πολιτισμού και Τουρισμού αλλά και στον Πρόεδρο του ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ απέστειλε η ΓΕΠΟΕΤ, σχετικά με την πρόσφατη απόφαση σημαντικής αύξησης των λιμενικών τελών που θα χρεώνει από το 2011 ο ΟΛΠ στα κρουαζιερόπλοια που προγραμματίζουν και εκτελούν τις ελληνικές κρουαζιέρες με βάση (homeport) τον Πειραιά.
«Οποιοιδήποτε φόροι όταν επιβάλλονται στα κρουαζιερόπλοια που εκτελούν τις ελληνικές κρουαζιέρες οι οποίες αποτελούν μέρος ενός τουριστικού πακέτου στην Ελλάδα, είναι επόμενο να μετακυλύωνται στον τουρίστα καταναλωτή» αναφέρεται στην επιστολή και επισημαίνεται ότι «Στα καλά χρόνια του ελληνικού τουρισμού η Ελλάδα είχε αριθμό τουριστών μεγαλύτερο της Τουρκίας, ενώ μπορούσε και συντηρούσε 4 εταιρίες κρουαζιέρας. Από τότε μαζί με την εγκατάλειψη των προσπαθειών από το κράτος σε σχέση με τον ελληνικό τουρισμό, άρχισαν τα τουριστικά μεγέθη σταδιακά αντί να αυξάνονται να μειώνονται, όταν η γειτονική μας Τουρκία ανεβαίνει συνεχώς σε μεγέθη τριπλασιάζοντας των αριθμό τουριστών μεταξύ των ετών 2000-2009 και σκαρφαλώνοντας στα 26 εκατομμύρια τουρίστες, όταν ο τουρισμός στην χώρα μας παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα. Οι προαναφερόμενες 4 εταιρίες κρουαζιεροπλοίων που δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα παρ’ όλες τις προσπάθειες να κρατηθούν στην αγορά σιγά-σιγά (προφανώς γιατί δεν βοηθήθηκαν από το κράτος) έσβησαν. Σήμερα υπάρχει ως γνωστόν μία μόνο εταιρία με homeport τον Πειραιά, που προγραμματίζει και εκτελεί 3ήμερες, 4ήμερες και 7ήμερες κρουαζιέρες».
Η ΓΕΠΟΕΤ εστιάζει την κριτική της στα λιμενικά τέλη που πλήρωνε φέτος και θα πληρώνει από το 2011 ένας επιβάτης με βάση στοιχεία που συγκέντρωσε από τον χώρο. Όπως φαίνεται και από τον πίνακα που ακολουθεί η αύξηση είναι υπέρογκη και σε σύγκριση με τα ευθέως ανταγωνιστικά λιμάνια της Κωνσταντινούπολης και του Κουσάντασι.

Πειραιάς
2010
2011
Αύξηση
Επιβάτης Transit
0.873 Ευρώ
3 Ευρώ
244%
Επιβάτης in (Home Port)
4.742 Ευρώ
8.4 Ευρώ
77%
Επιβάτης out (Home Port)
4.742 Ευρώ
8.4 Ευρώ
77%

2010
Κων/πολη
Κουσάντασι

Επιβάτης Transit
1.4 Ευρώ
3.5 Ευρώ
Επιβάτης in (Home Port)
3.5 Ευρώ
3.5 Ευρώ
Επιβάτης out (Home Port)
2.10 Ευρώ
3.5 Ευρώ

«Όταν λοιπόν μετακυλήσουμε αυτές τις αυξήσεις στον τουρίστα καταναλωτή, ένας αριθμός τουριστών εάν έχει κάνει κράτηση, πιθανόν θα την ακυρώσει και εάν δεν έχει κάνει θα προτιμήσει άλλο προορισμό γιατί το ελληνικό προϊόν γίνεται ακριβότερο» αναφέρει η Ομοσπονδία και επισημαίνει ότι «αυτή η δυσμενής εξέλιξη σ’ αυτόν τον χώρο, της ελληνικής κρουαζιέρας, που αποτελεί κομμάτι του ελληνικού τουρισμού με μεγαλύτερο κατά κεφαλήν έσοδο σε σύγκριση με το αντίστοιχο του παραθεριστικού τουρισμού θα πλήξει ανεπανόρθωτα τον ελληνικό τουρισμό σε αυτή την δύσκολη στιγμή,  με το ερώτημα και τον φόβο αν θα μπορέσουν και αυτά τα λίγα πλοία με homeport τον Πειραιά με ελληνική σημαία να παραμείνουν στην Ελλάδα ή εκ των πραγμάτων θα αναγκαστούν να αλλάξουν έδρα και να χρησιμοποιούν ως homeport λιμάνι άλλης χώρας».