Τη νέα στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό η οποία περιλαμβάνει εξειδίκευση της προώθησης του τουριστικού προϊόντος, διεύρυνση των στόχων σε νέες αγορές, επιλεγμένη προβολή κατά χώρα προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της κάθε αγοράς, καθώς και υιοθέτηση όλων των σύγχρονων μεθόδων της τεχνολογίας παρουσίασε ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γιώργος Νικητιάδης στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της τουριστικής έκθεσης World Travel Market που πραγματοποιείται στο Λονδίνο. Τις ενέργειες που θα υποστηρίξουν την νέα ταυτότητα του ελληνικού τουρισμού και θα συμβάλλουν στην ποιοτική και ποσοτική ανάπτυξή του, ο υφυπουργός, τις παρουσίασε αναλυτικά σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες σε 150 δημοσιογράφους διεθνών μέσων ενημέρωσης. Σε ερωτήσεις που δέχθηκε ο κ. Νικητιάδης ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι ένας ασφαλής και φιλόξενος προορισμός και στοχεύει σε τουρισμό 52 εβδομάδων το χρόνο και σε αυτό συγκλίνουν όλες οι προσπάθειες. Ακόμα απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις τιμές επισήμανε ότι η χώρα προσφέρει σε καλές τιμές ένα καλό τουριστικό προϊόν, και τόνισε πώς πέρυσι η πτωτική τιμολογιακή πολιτική των φορέων που συνθέτουν τον τουριστικό κλάδο σε συνδυασμό με τις ενέργειες της πολιτείας απέτρεψε τυχόν σημαντικές απώλειες.
Επιπρόσθετα ο υφυπουργός απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους επισήμανε ότι «σήμερα αλλάζει πλέον η στρατηγική όσον αφορά τον ελληνικό τουρισμό, αλλάζει η εικόνα και η στρατηγική μας, διότι πιστεύουμε στις δυνατότητές μας. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε. Αλλάζουμε διότι γνωρίζουμε πού θέλουμε να πάμε, ποιοι είναι οι στόχοι μας και πώς θα τους επιτύχουμε. Αλλάζουμε διότι έχουμε εμπιστοσύνη στις δυνατότητές μας και στον πλούτο μας, φυσικό, πολιτιστικό, ιστορικό αλλά και διότι πιστεύουμε στο ανθρώπινο στοιχείο. Πιστεύουμε στη φιλοξενία των Ελλήνων που έχει τη δυνατότητα να κάνει τους ξένους επισκέπτες μας να αισθανθούν «σαν στο σπίτι τους», και πιστεύουμε ότι η επίσκεψη στη χώρα μας αποτελεί μία μοναδική εμπειρία: την ελληνική εμπειρία».
Επίσης ο υφυπουργός αναφέρθηκε στη δύσκολη συγκυρία που βρέθηκε πέρυσι η χώρα μας λόγω της οικονομικής κρίσης και άλλων συμβάντων που προκάλεσαν αρνητική δημοσιότητα, λέγοντας ότι «όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση κατέβαλε τεράστια προσπάθεια σε όλα τα μέτωπα, την οικονομία, την παιδεία, την επιχειρηματικότητα, τον τουρισμό και τις επενδύσεις και καταφέραμε να επαναφέρουμε τη χώρα στο σωστό δρόμο».
Επίσης ο κ. Νικητιάδης τόνισε ότι το υπουργείο προχώρησε στην ανάπτυξη μίας νέας στρατηγικής που στηρίζεται σε τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις.
Την αλλαγή της τουριστικής εικόνας και ταυτότητας της χώρας και τη δημιουργία μίας νέας εικόνας και ταυτότητας που θα βασίζεται πλέον στην εμπειρία προς τον επισκέπτη,
Το σχεδιασμό μίας νέας επικοινωνίας και μία στρατηγικής marketing που να δίνει έμφαση σε μία ισχυρή, έξυπνη και στοχευμένη παρουσία της χώρας στο διαδίκτυο και
Την ανάπτυξη και επέκταση του τουριστικού προϊόντος από το παραδοσιακό τρίπτυχο «θάλασσα, παραλίες, ήλιος» σε διαφοροποιημένα προϊόντα που θα δίνουν έμφαση σε ειδικότερου ενδιαφέροντος τουριστικές δραστηριότητες και τουριστικές αγορές
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Κατά την επίσκεψή του στο ελληνικό περίπτερο -του ΕΟΤ- που συμμετείχε στην έκθεση ο υφυπουργός δήλωσε: «Ξεκινάμε μια νέα εποχή για τον Ελληνικό τουρισμό. Ξεπεράσαμε τα εμπόδια της φετινής χρονιάς και καταφέραμε να αντέξουμε. Συνεχίζουμε, αλλάζοντας τη στρατηγική μας, διευρύνοντας την εικόνα μας και την τουριστική μας ταυτότητα. Με τη βοήθεια όλων σας, η χρονιά που έρχεται θα είναι πολύ καλύτερη για τον τουρισμό μας». Στα εγκαίνια του περιπτέρου ο κ. Νικητιάδης επισήμανε επίσης τη βράβευση του Μουσείου της Ακρόπολης από το British Guild of Travel Writers, και τόνισε ότι δίνει νέα πνοή στο ελληνικό αίτημα για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Παράλληλα αναφέρθηκε αναλυτικά στις δυνατότητες του ελληνικού τουρισμού, επισημαίνοντας τις ευκαιρίες για εξειδικευμένου ενδιαφέροντος τουρισμό.
Επίσης την ίδια ημέρα, επισκέφθηκε όλα τα ελληνικά περίπτερα, χαιρετώντας και συγχαίροντας τους Έλληνες συνεκθέτες ενώ είχε σύντομες συναντήσεις με τον Κύπριο, τον Βούλγαρο, τον Ισραηλινό ομόλογό του και το Δήμαρχο της Σμύρνης.
Επισημαίνεται ότι ο κ. Νικητιάδης παραχώρησε συνεντεύξεις στα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα αναφερόμενος στη νέα εικόνα της χώρας μας, με όλες τις «εμπειρίες» που μπορεί να προσφέρει στον κάθε επισκέπτη της. Συγκεκριμένα πραγματοποίησε συνεντεύξεις στα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά δίκτυα BBC, ITV, CNBC, CNN, REUTERS, BLOOMBERG TV και EUROSPORT, προσκαλώντας εκατομμύρια τηλεθεατές να επισκεφθούν τη χώρα μας και να απολαύσουν, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, την ποικιλία του τουριστικού μας προϊόντος.
Ο κ. Νικητιάδης, επίσης, συναντήθηκε με τους πολιτιστικούς και τουριστικούς επικεφαλής των μεγαλύτερων βρετανικών καθημερινών εφημερίδων (SUNDAY ΤΙΜΕS, FINANCIAL TIMES, TELEGRAGH, INDEPENDENT, GUARDIAN, MIRROR, OBSERVER) αλλά και εκπροσώπους του περιοδικού και ηλεκτρονικού τύπου (Conde Nast – The Traveller, National geographic, Travel Weekly, Τravel Mole), στους οποίους απηύθυνε πρόσκληση να επισκεφθούν σύντομα τη χώρα μας.