- Αύξηση κατά 20% των Ελλήνων ταξιδιωτών προς προορισμούς του εξωτερικού από τον Ιανουάριο ως τον Σεπτέμβριο του 2025.
- Οκτώ στους δέκα προτίμησαν προορισμούς εντός Ευρώπης.
- Μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε την καλοκαιρινή περίοδο
Ο αριθμός των Ελλήνων ταξιδιωτών στο εξωτερικό αυξήθηκε κατά σχεδόν 20% τους πρώτους 9 μήνες του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Visa. Τα στοιχεία έδειξαν επίσης ότι, την ίδια περίοδο, η συνολική δαπάνη αυξήθηκε κατά 20%. Η άνοδος στον αριθμό των ταξιδιωτών ήταν εντονότερη κατά τους θερινούς μήνες (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο), οπότε και υπερέβη το 20%, ενώ οι συνολικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 25% στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Εντός Ευρώπης πάνω από το 80% της δαπάνης
Οι Έλληνες ταξιδιώτες φαίνεται να προτιμούν κυρίως τους προορισμούς εντός Ευρώπης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa πάνω από το 80% των συνολικών διασυνοριακών δαπανών πραγματοποιούνται εντός του ΕΟΧ ενώ οι πέντε προορισμοί που επισκέπτονται συχνότερα οι Έλληνες είναι: Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Τουρκία. Όσον αφορά τους προορισμούς με τη μεγαλύτερη αύξηση ταξιδιωτών κατά το εννιάμηνο (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2025), η Αίγυπτος κατέγραψε πάνω από 80% αύξηση, ενώ η Ιαπωνία περίπου 70%. Ακολουθούν η Αλβανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σλοβενία.
Κορυφαίες κατηγορίες δαπανών
Τα δεδομένα έδειξαν ότι οι κορυφαίες πέντε κατηγορίες δαπανών για τους Έλληνες ήταν: εστιατόρια, τρόφιμα και παντοπωλεία, καταλύματα, ένδυση και αξεσουάρ, και καταστήματα λιανικής. Οι κορυφαίοι πέντε προορισμοί σε σχέση με τις δαπάνες ήταν: Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία.
Τάσεις δαπανών ανά προορισμό
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Visa, στους πέντε κορυφαίους προορισμούς καταγράφονται διαφοροποιήσεις στην καταναλωτική συμπεριφορά. Στην Ιταλία, το 20% των συνολικών δαπανών κατευθύνεται στην κατηγορία “ένδυση και αξεσουάρ”, ποσοστό υψηλότερο από τον μέσο όρο των υπόλοιπων χωρών (12%). Στη Γερμανία, οι δαπάνες για τρόφιμα και παντοπωλεία ήταν περίπου διπλάσιες σε σχέση με τον μέσο όρο. Στη Γαλλία, οι καταναλωτές ξοδεύουν 3% περισσότερο από τον μέσο όρο στην ψυχαγωγία. Τέλος, στο Ηνωμένο Βασίλειο οι αγορές σε πολυκαταστήματα εμφανίζονται αυξημένες κατά 4% σε σύγκριση με τον μέσο όρο.
Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε: «Κάθε ταξίδι πρέπει να είναι απλό: ένα tap της κάρτας, ένα αξιόπιστο δίκτυο, παντού. Καθώς οι Έλληνες εξερευνούν περισσότερους προορισμούς, επενδύουμε μαζί με τράπεζες και εμπόρους για να φέρουμε σύγχρονες δυνατότητες: από tokenized checkout έως ανέπαφες συναλλαγές, σε κάθε σημείο της διαδρομής, οι πληρωμές να λειτουργούν αθόρυβα στο παρασκήνιο».
Σημείωση
Οι μελέτες περιπτώσεων, οι συγκρίσεις, οι στατιστικές, η έρευνα και οι συστάσεις παρέχονται «ΩΣ ΕΧΟΥΝ» και προορίζονται μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και δεν πρέπει να βασίζονται σε λειτουργικές, μάρκετινγκ, νομικές, τεχνικές, φορολογικές, οικονομικές ή άλλες συμβουλές. Η Visa Inc. δεν παρέχει καμία εγγύηση ή δήλωση σχετικά με την πληρότητα ή την ακρίβεια των πληροφοριών σε αυτό το έγγραφο, ούτε αναλαμβάνει οποιαδήποτε ευθύνη που μπορεί να προκύψει από την εμπιστοσύνη σε αυτές τις πληροφορίες. Οι πληροφορίες που περιέχονται στο παρόν δεν προορίζονται ως επενδυτικές ή νομικές συμβουλές και οι αναγνώστες ενθαρρύνονται να ζητήσουν τη συμβουλή ενός αρμόδιου επαγγελματία όπου απαιτείται τέτοια συμβουλή.











