Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Έρευνα της Hotels.com: Τα ξενοδοχεία δυσκολεύονται να ισορροπήσουν τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις με...

Έρευνα της Hotels.com: Τα ξενοδοχεία δυσκολεύονται να ισορροπήσουν τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις με την άνεση των επισκεπτών

Έρευνα της Hotels.com: Τα ξενοδοχεία δυσκολεύονται να ισορροπήσουν

Η Hotels.com παρουσίασε τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας Hotel Room Innsights 2025, σύμφωνα με τα οποία τα ξενοδοχεία επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε προηγμένες τεχνολογικές λύσεις για τα δωμάτια, ωστόσο οι επισκέπτες συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη χρήση τους.

Έρευνα της Hotels.com

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από την 1η Ιουλίου έως την 1η Αυγούστου 2025 με τη συμμετοχή 450 ξενοδοχείων διεθνώς, αποκάλυψε ότι:

  • 56% των ξενοδοχείων αισθάνονται πίεση να αναβαθμίζουν συνεχώς τις τεχνολογικές τους παροχές.
  • 70% των επισκεπτών εξακολουθούν να προτιμούν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση κατά το check-in και κατά την αναζήτηση βοήθειας, παρά τις τάσεις αυτοματοποίησης.
  • 52% των ξενοδοχείων προσφέρουν πλέον προφορική παρουσίαση των τεχνολογικών λειτουργιών κατά το check-in, προκειμένου να διευκολύνουν τους πελάτες.

Τάσεις και καινοτομίες

Η έρευνα αναδεικνύει την άνοδο των λεγόμενων ComfortTech λύσεων, που δίνουν προτεραιότητα στην πρακτικότητα και στην άνεση, αντί σε εντυπωσιακές αλλά λιγότερο χρήσιμες εφαρμογές όπως οι ρομποτικοί μπάτλερ. Στις πιο διαδεδομένες αναβαθμίσεις συγκαταλέγονται:

  • Έξυπνοι ανεμιστήρες
  • Προσαρμόσιμος φωτισμός
  • Smart TVs
  • Υπηρεσίες concierge με τεχνητή νοημοσύνη
  • Φωνητικά συστήματα ελέγχου δωματίου

Στον χώρο του μπάνιου, παρατηρείται υιοθέτηση έξυπνων καθρεφτών, ψηφιακών ελέγχων θερμοκρασίας νερού, βρυσών με αισθητήρες κίνησης και φωνητικά ενεργοποιούμενων συστημάτων γέμισης μπανιέρας.

Προκλήσεις για τους επισκέπτες

Παρά τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις, οι επισκέπτες συνεχίζουν να αναφέρουν προβλήματα με τον φωτισμό, το Wi-Fi, τα συστήματα ψυχαγωγίας και τον κλιματισμό. Ως αποτέλεσμα, αρκετά ξενοδοχεία έχουν αφαιρέσει αυτοματοποιημένες υπηρεσίες (π.χ. ρομποτικό πρωινό), ενισχύοντας τη σημασία της προσωπικής επαφής με το προσωπικό.

Παραδείγματα και μελλοντική κατεύθυνση

Η μελέτη καταγράφει ήδη παραδείγματα ξενοδοχείων που πρωτοπορούν:

  • Το Hotel EMC2 στο Σικάγο προσφέρει ρομποτικό room service.
  • Το Grand Hyatt Jeju στη Νότια Κορέα διαθέτει έξυπνα δωμάτια και ρομποτικούς μπάτλερ.
  • Το FlyZoo Hotel στο Χανγκζού της Κίνας, αναπτυγμένο από την Alibaba, αξιοποιεί αναγνώριση προσώπου για check-in και AI βοηθούς για room service.

Η Hotels.com επισημαίνει ότι το μέλλον της φιλοξενίας θα χαρακτηρίζεται από έναν συνδυασμό τεχνολογικών καινοτομιών και εξατομικευμένων υπηρεσιών, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών χωρίς να θυσιάζεται η ανθρώπινη επαφή.