Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Τάσεις και προοπτικές από το EMOTIONS Travel Show στη Μαδρίτη

Τάσεις και προοπτικές από το EMOTIONS Travel Show στη Μαδρίτη

Η επόμενη μέρα της boutique φιλοξενίας από την Square Lime

Η Square Lime, ελληνική εταιρεία διαχείρισης boutique hotels & villas, συμμετείχε στο πρόσφατο EMOTIONS Travel Show, μεταξύ 2 – 5 Ιουνίου στη Μαδρίτη, όπου παρουσιάστηκαν όλες οι τρέχουσες τάσεις και συζητήθηκαν οι νέες προκλήσεις της αγοράς της φιλοξενίας.

 

Γεωπολιτική και οικονομική αστάθεια, πολιτικές αναταραχές, πληθωρισμός, διακυμάνσεις νομισμάτων και μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, «κόπωση» δημοφιλών προορισμών αλλά και του ανταγωνισμού μεταξύ πανομοιότυπων μοντέλων φιλοξενίας, είναι μεταξύ τον σημαντικότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος της φιλοξενίας σήμερα.

Πιο συγκεκριμένα, οι ανησυχίες που κυριάρχησαν στις συζητήσεις που έγιναν στο πλαίσιο του show αποτύπωσαν ξεκάθαρα αυτές τις προκλήσεις, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν:

  • πολιτικές αναταραχές, που δημιουργούν αβεβαιότητα σε βασικές αγορές, όπως οι ΗΠΑ
  • οικονομική αστάθεια και μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που περιορίζουν τη δαπάνη στην πολυτελή φιλοξενία – η σχέση αξίας-τιμής είναι πλέον αδιαπραγμάτευτη
  • ο πληθωρισμός και οι διακυμάνσεις νομισμάτων, που περιπλέκουν τις επιλογές των ταξιδιωτών
  • οι αλλαγές στον χώρο εργασίας (π.χ. επιστροφή στο γραφείο μετά την τάση για τηλεαπασχόληση στη διάρκεια και μετά την πανδημία), που μειώνουν τη διάρκεια και συχνότητα των ταξιδιών
  • οι αυξημένες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, που επηρεάζουν την ελκυστικότητα των προορισμών
  • η υπερπροσφορά και η «οπτική κόπωση» σε προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη
  • ο ανταγωνισμός που εντείνεται όχι μόνο μεταξύ ξενοδοχείων, αλλά και μεταξύ ολόκληρων νέων προορισμών, και
  • η κούραση από την ομοιογενή «πολυτέλεια copy-paste» – ακόμη και στην Ελλάδα

Μέσα σε αυτό το σκηνικό, οι σύγχρονοι ταξιδιώτες ανεβάζουν ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων τους, αναζητώντας διαφορετικές εμπειρίες, αυθεντικότητα, ανθρώπινη φιλοξενία, προορισμούς και χώρους που αντικατοπτρίζουν την ταυτότητα του κάθε τόπου, και απορρίπτοντας επαναλαμβανόμενες, γενικές και ομοιόμορφες εμπειρίες.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Square Lime, κ. Βασίλη Λαπαναΐτη, «Για την Square Lime όλα αυτά δεν αποτελούν έκπληξη, αλλά αντίθετα βρίσκονται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της εδώ και μία δεκαετία. Επενδύοντας όχι στο περισσότερο, αλλά στο ουσιαστικά καλύτερο, η Square Lime στηρίζει boutique ξενοδοχεία που δεν επιδιώκουν απλώς να ξεχωρίσουν, αλλά να αντέξουν στον χρόνο, με ταυτότητα, χαρακτήρα και ψυχή».

Η εμπειρία του EMOTIONS Travel Show της Μαδρίτης επιβεβαίωσε απολύτως την προσέγγιση της Square Lime, αφού:

  • Τα μικρά, boutique & family-owned ξενοδοχεία «μιλούν» στους ταξιδιώτες που επιζητούν γνήσια αίσθηση τόπου και φιλοξενίας
  • Οι επισκέπτες απομακρύνονται από την απρόσωπη, στιλιζαρισμένη πολυτέλεια
  • Στην Ελλάδα, υπάρχει έντονη αντίσταση στην παγκοσμιοποιημένη ομοιομορφία – ό,τι λειτουργεί σε άλλες γεωγραφίες δεν εφαρμόζεται απαραίτητα στο Αιγαίο.

Τάσεις προορισμών

Στο πλαίσιο αυτό, η Square Lime ανέλυσε τις επιδόσεις βασικών ελληνικών προορισμών για το β’ τρίμηνο του 2025, αποτυπώνοντας ενδιαφέρουσες τάσεις και μεταβολές που αντικατοπτρίζουν την ευρύτερη δυναμική της αγοράς:

Μύκονος: Παρά τις μειώσεις από παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές (Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο), η ζήτηση ενισχύεται από Ισραήλ (+25%) και ΗΠΑ (+15%), με ελαφρά αύξηση και στη διάρκεια διαμονής (3,7 από 3,5 νύχτες). H Square Lime προχωρά σε στρατηγική στροφή προς αγορές υψηλής αξίας, με έξυπνες πολιτικές τιμολόγησης και ενίσχυση της παρουσίας σε αγορές όπως η Αυστραλία, η Βραζιλία και η Ινδία.

Σαντορίνη: Η ζήτηση μειώνεται σημαντικά από Γαλλία (-30%), Ιταλία (-25%) και Καναδά (-20%), με μόνη θετική εξαίρεση το Ισραήλ (+30%), ενώ η μέση διάρκεια διαμονής περιορίζεται στις 2,7 από 3 νύχτες. Η στρατηγική της Square Lime επικεντρώνεται στην επανατοποθέτηση του brand με έμφαση σε θεματικές εμπειρίες, χαμηλή περίοδο και νέες μη ευρωπαϊκές αγορές.

Πάρος: Η Πάρος διατηρεί σταθερή απόδοση στις ευρωπαϊκές αγορές, ενώ καταγράφει αξιόλογη άνοδο από ΗΠΑ (+20%) και Αυστραλία (+10%). Παρά τη μείωση από τη Γαλλία (-15%), η εμπιστοσύνη στο νησί παραμένει υψηλή, με σημαντικό ποσοστό επαναλαμβανόμενων επισκεπτών. H Square Lime στοχεύει στην ανάδειξη της Πάρου ως αυθεντικής, κομψής και ήρεμης εναλλακτικής της Μυκόνου, εστιάζοντας ιδιαίτερα στο αμερικανικό κοινό που αναζητά ποιότητα χωρίς υπερβολή.

Aθήνα: Η ζήτηση παρουσιάζει ήπια αύξηση από ΗΠΑ και Ιταλία (+5%), αλλά και από Ισραήλ (+10%), με τη μέση διάρκεια διαμονής να ανεβαίνει (3,2 από 3 νύχτες). Η Αθήνα ενισχύει σταδιακά το προφίλ της ως premium προορισμός city-break, με ολοένα περισσότερους ταξιδιώτες να την επιλέγουν όχι μόνο ως στάση αλλά ως αυτόνομη εμπειρία, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Naxos Premium: Μια επιμελημένη πρόταση, ριζωμένη στον τόπο

Στην κατεύθυνση αυτήν, η δημιουργία του δεν είναι απλώς μια νέα εμπορική πρόταση της Square Lime, αλλά η αυθεντική συνέχεια της φιλοσοφίας της εταιρείας. Πρόκειται για μια επιμελημένη συλλογή εμπειριών φιλοξενίας που δεν προσπαθούν απλώς να «χωρέσουν» στο νησί, αλλά να ανήκουν σε αυτό με σεβασμό και αυθεντικότητα. Από περιηγήσεις σε μοναστήρια και εργαστήρια μαρμάρου, μέχρι μαθήματα παρασκευής τοπικών τυριών και ψάρεμα σε καΐκι – κάθε εμπειρία που προσφέρει το Naxos Premium είναι βαθιά συνδεδεμένη με το περιβάλλον, τον πολιτισμό και την ήπια, ουσιαστική πολυτέλεια που καθιστούν τη Νάξο μοναδική.

Η επιλογή της Νάξου δεν είναι τυχαία, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Square Lime, το νησί παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη σχεδόν σε όλες τις αγορές, με σημαντικές αυξήσεις από ΗΠΑ (+30%), Ηνωμένο Βασίλειο (+15%), Γερμανία (+15%) και Καναδά (+15%).

Γενικά, και παρά τις συνεχείς μεταβολές και την παγκόσμια αβεβαιότητα, το χαρτοφυλάκιο προορισμών της Square Lime (Αθήνα, συνεχίζει να επιδεικνύει ανθεκτικότητα, συνάφεια και ισχυρή απόδοση – βασισμένο στην αυθεντικότητα, τη βαθιά σύνδεση με τον επισκέπτη και την ακεραιότητα του προϊόντος.

Η συμμετοχή της Square Lime στο EMOTIONS Travel Show επιβεβαίωσε τον σκοπό και τη στρατηγική της εταιρείας: να συνεχίσει να σχεδιάζει με σεβασμό στον τόπο, να χαράσσει στρατηγικές με ουσία και να λέει ιστορίες με ψυχή. Να συνεχίσει να στηρίζει ξενοδοχεία που ανήκουν στον τόπο τους και δημιουργούν αληθινή σύνδεση με τον επισκέπτη. Αυτό ακριβώς, δηλαδή, που κάνει και το Naxos Premium, διαμορφώνοντας μια εμπειρία φιλοξενίας που δεν υπάρχει παντού, αλλά ανήκει απόλυτα εκεί που βρίσκεται.