Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Γιάννης Παράσχης: Είναι η ώρα να σχεδιάσουμε πολιτικές που υπηρετούν με συνέπεια...

Γιάννης Παράσχης: Είναι η ώρα να σχεδιάσουμε πολιτικές που υπηρετούν με συνέπεια τόσο την οικονομία όσο και την κοινωνία

Την Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2025, πραγματοποιήθηκε η ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Η Κλειστή Συνεδρίαση της 33ης Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΤΕ πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη και ξεκίνησε με την ομιλία του Προέδρου του ΣΕΤΕ, Γιάννη Παράσχη. Μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ ανέφερε: «Ο παγκόσμιος τουρισμός εισέρχεται σε μία περίοδο έντονων μεταβολών και νέων προκλήσεων. Καθώς το διεθνές περιβάλλον εξελίσσεται, είναι βέβαιο ότι και ο ελληνικός τουρισμός θα χρειαστεί να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και να προσαρμόζεται έγκαιρα και με ευελιξία.

Αυτή η δυναμική συγκυρία απαιτεί την προσαρμογή της στρατηγικής για τον τουρισμό — ως καθοριστικού πυλώνα της αναπτυξιακής φυσιογνωμίας της χώρας.

Είναι η ώρα λοιπόν να σχεδιάσουμε πολιτικές που υπηρετούν με συνέπεια τόσο την οικονομία όσο και την κοινωνία, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα του τουριστικού μας προϊόντος.

Ο ΣΕΤΕ παραμένει σταθερά προσανατολισμένος στη διαμόρφωση μιας τουριστικής ανάπτυξης με σταθερό αποτύπωμα, προς όφελος όλων».

Η συνεδρίαση συνεχίστηκε με χαιρετισμό του Προέδρου του ΙΝΣΕΤΕ, Γιώργου Βερνίκου, κατά τη διάρκεια της οποίας δήλωσε: «Ο τουρισμός, μετά την πανδημική κρίση, απέδειξε τη δυναμική του και τα ισχυρά του πλεονεκτήματα, επιτυγχάνοντας ταχεία ανάκαμψη. Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται για συγκυριακό φαινόμενο. Έχοντας συναίσθηση ότι είμαστε ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής οικονομίας, οφείλουμε να τον θωρακίζουμε. Με διαρκή εγρήγορση, ώστε να ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις ενός ιδιαίτερα ανταγωνιστικού διεθνούς περιβάλλοντος. Ως ΙΝΣΕΤΕ, δρομολογούμε μια σειρά δράσεων που ενισχύουν τη  βιωσιμότητα, την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα του τομέα. Το έργο μας είναι καρπός μιας πεποίθησης: ότι ο ελληνικός τουρισμός δεν είναι ένας τομέας του παρόντος μόνο, είναι μια δύναμη του μέλλοντος για την Ελλάδα».

Στη συνέχεια, τοποθετήθηκε η Πρόεδρος της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, η οποία επισήμανε πως: «Ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται σήμερα μπροστά σε ένα νέο σταυροδρόμι. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε απαιτούν έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης, λειτουργίας και σχεδιασμού. Σε αυτή τη νέα εποχή, ο ρόλος της Marketing Greece είναι καθοριστικός. Η δύναμη μας είναι να ενώνουμε δυνάμεις: Να δημιουργούμε συνέργειες. Να εξελίσσουμε εργαλεία και περιεχόμενο που δίνουν στην Ελλάδα στρατηγικό πλεονέκτημα σε έναν παγκόσμιο χάρτη που αλλάζει διαρκώς. Η στρατηγική πυξίδα μας βασίζεται σε τέσσερις θεμελιώδεις έννοιες — ΣΥΝΘΕΣΗ, ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ, ΕΞΕΛΙΞΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. Με αυτές προχωράμε. Για έναν ελληνικό τουρισμό αυθεντικό, βιώσιμο, ανθεκτικό. Για μια Ελλάδα που εμπνέει αυθεντικές εμπειρίες και διαρκείς αναμνήσεις. Η Marketing Greece θα συνεχίσει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας — με γνώση, όραμα, καινοτομία και αφοσίωση. Γιατί ο τουρισμός δεν είναι απλώς αριθμοί. Είναι πολιτισμός, καινοτομία, κοινωνία, μέλλον».

Ακολούθησε η ομιλία του Προέδρου της Aegean, Ευτύχιου Βασιλάκη, κατά την οποία αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων:« Η προσπάθειά μας για τη διατήρηση  της δυναμικής του τουρισμού πρέπει να αφορά και στην ακόμη μεγαλύτερη συνεισφορά και συνέργεια με άλλους κλάδους την οικονομίας. Παράλληλα, είναι κρίσιμη η άμεση αξιοποίηση και επένδυση των διαφόρων τελών που καταβάλλονται τοπικά από τους επισκέπτες μας για ανταποδοτικές επενδύσεις, εκεί που εισπράττονται τα τέλη, για υποδομές αναγκαίες για τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και για την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος που θα στηρίξει τη διαχρονική ανταγωνιστικότητα».

Αμέσως μετά, τον λόγο πήρε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, Φωκίων Καραβίας, ο οποίος τόνισε: «Ο τουριστικός κλάδος δεν είναι μόνο ο σταθερός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας στις καλές και τις δύσκολες φάσεις. Παρά την άνοδο και την εξέλιξή του, διαθέτει ακόμη μεγάλα περιθώρια για νέες επενδύσεις με στόχο τη συνολική αναβάθμιση των υπηρεσιών του με υψηλότερη ποιότητα και μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα. Η προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στις νέες και αναδυόμενες αγορές, όπως η Ασία και η Μέση Ανατολή θα έχει καθοριστική σημασία τόσο για την προσέλκυση όσο και για την απόδοση των σύγχρονων, ποιοτικών επενδυτικών σχεδίων που θα φέρουν την Ελλάδα ακόμη πιο ψηλά στον διαρκώς εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό μεταξύ των τουριστικών προορισμών».

Τέλος, τοποθετήθηκε ο Chief Commercial Officer Business Segment του Ομίλου OTE, Λυκούργος Αντωνόπουλος, ο οποίος ανέφερε πως: «Ο τουρισμός του μέλλοντος είναι ευφυής, προσωποποιημένος και ψηφιακός, με την τεχνολογία να καθορίζει την μετάβαση και να ενισχύει την εθνική ανταγωνιστικότητα. Η COSMOTE TELEKOM, μέλος της παγκόσμιας οικογένειας της Telekom, επενδύει δυναμικά σε δίκτυα νέας γενιάς και τεχνολογικές λύσεις, που αποτελούν σημαντική προϋπόθεση για να αναπτυχθεί ο τουρισμός, να εξελιχθεί η εμπειρία του επισκέπτη και να αυξηθεί η απόδοση των επιχειρήσεων. Γιατί, η  τεχνολογία δεν συνδέει απλώς συσκευές – συνδέει ανθρώπους, πολιτισμούς, εμπειρίες».

Στη συνέχεια, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΣΕΤΕ, Αλέξανδρος Θάνος, ανέδειξε τις δράσεις του ΣΕΤΕ, τόσο για το 2024 όσο και για την τρέχουσα χρονιά, επισημαίνοντας ότι: «Ο ΣΕΤΕ παραμένει στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, ενισχύοντας τον θεσμικό του ρόλο και αποτελώντας τον βασικό συνδετικό κρίκο μεταξύ των επαγγελματιών του τουρισμού, της κοινωνίας, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Συμπράττει, καινοτομεί και διαμορφώνει το μέλλον του ελληνικού τουρισμού — για το σήμερα και τις επόμενες γενιές».

Οι δράσεις του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) για τη χρονιά που πέρασε παρουσιάστηκαν από τον Γενικό Διευθυντή, Ηλία Κικίλια, ο οποίος μεταξύ άλλων σημείωσε πως: «Ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί έναν κρίσιμο παραγωγικό κλάδο, καθώς η Ελλάδα κατέχει ένα αναμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα. Το παραγωγικό μοντέλο ούτε διατάσσεται ούτε επιβάλλεται νομοθετικά, αλλά προκύπτει από την αγορά. Η χώρα χρειάζεται όλους τους εξωστρεφείς τομείς για να προάγει την ανταγωνιστικότητα και τελικά την ευημερία της. Αλλά λείπει η στρατηγική και χωρίς στρατηγική δεν πας πολύ μακριά. Και δεν πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει να αποδίδει. Το ΙΝΣΕΤΕ αναπτύσσει μεθοδικά το έργο του στους άξονες της στρατηγικής πληροφόρησης, της βιωσιμότητας και της ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, δίνοντας έμφαση και στην οικονομική βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων. Με τεκμηρίωση, έρευνα και συνεργασίες, ενισχύουμε τη δύναμη του ελληνικού τουριστικού οικοσυστήματος να δημιουργεί αξία — για την οικονομία, τις τοπικές κοινωνίες, τη χώρα μας συνολικά».

Τέλος, τις δράσεις της Marketing Greece παρουσίασε ο Γενικός Διευθυντής, Νίκος Διαμαντόπουλος, ο οποίος ανέφερε: «Συνέργειες με όλους, σύνθεση δυνάμεων και γνώσης, εξέλιξη τόσο του έργου που παράγουμε όσο και δική μας και δημιουργία ιδεών, νέων ευκαιριών και νέων προσεγγίσεων για τον ελληνικό τουρισμό. Σε αυτές τις λέξεις συνοψίζεται το έργο της Marketing Greece και είμαστε υπερήφανοι για τον τρόπο που συνεισφέρουμε στο κοινό όραμα όλων που δεν είναι άλλο από έναν βιώσιμο, αποδοτικό, συμμετοχικό και ανθεκτικό ελληνικό τουρισμό».

Την Κλειστή Συνεδρίαση συντόνισε η Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου, Μαρία Γάτσου, σημειώνοντας: «Ο ελληνικός τουρισμός έχει αποδείξει ότι είναι μια δύναμη ανθεκτικότητας, ευελιξίας και δημιουργίας. Το 2025 εξελίσσεται θετικά, με την εικόνα της χώρας ισχυρή διεθνώς και το τουριστικό προϊόν να εξελίσσεται, με όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα. Αυτή η πρόοδος είναι αποτέλεσμα στρατηγικής, μεθοδικής δουλειάς και συνεργασίας. Ο τουρισμός δεν είναι μόνο αριθμοί— είναι εμπειρίες, σχέσεις και άνθρωποι. Στόχος μας είναι μια τουριστική ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες, με ουσιαστικό και θετικό αποτύπωμα για όλους».