Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Σύμπραξη Τουρισμού για τα Χανιά | 7 χρόνια συνεργασίας και δημιουργίας

Σύμπραξη Τουρισμού για τα Χανιά | 7 χρόνια συνεργασίας και δημιουργίας

Με αφορμή τη συμπλήρωση επτά χρόνων δραστηριοποίησής της, η «Σύμπραξη Τουρισμού για τα Χανιά» πραγματοποίησε τη Δευτέρα 5 Μαΐου 2025 στο “Minoa Palace Resort” την επετειακή της εκδήλωση. Ο απολογισμός του μέχρι σήμερα έργου και συζητήσεις για την επόμενη μέρα με στόχο τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη για τα Χανιά ήταν οι πρωταγωνιστές της βραδιάς.

Στην έναρξη της εκδήλωσης ο κ. Μανώλης Σταματάκης, Προέδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων, τόνισε πως «Η συνεργασία της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων με τη Marketing Greece, την Aegean, τη Eurobank, τη Fraport Greece, και τα τελευταία δύο χρόνια με τον ΕΟΤ, έχει αποδείξει ότι η προσήλωση σε ένα κοινό στόχο είναι ικανή να επιφέρει ποικίλα θετικά αποτελέσματα στον τομέα της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης του νομού μας». Αναγνώρισε την πολύτιμη αρωγή της Περιφέρειας Κρήτης, του Περιφερειάρχη Κρήτης, κ. Αρναουτάκη και την αγαστή συνεργασία του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, κ. Καλογερή σε αυτό το εγχείρημα.»  Ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον κυρίαρχο ρόλο που επιτελεί το ανθρώπινο δυναμικό που στελεχώνει τις ξενοδοχειακές μονάδες στην επίτευξη των
αποτελεσμάτων. «Μέσω της συνεργασίας της Ένωσης Ξενοδόχων με το Σωματείο ξενοδοχοϋπαλλήλων έχει επιτευχθεί τα τελευταία 12 χρόνια η λειτουργία των μονάδων του ξενοδοχειακού κλάδου σε ένα εργασιακό καθεστώς με κανόνες και συλλογικές συμβάσεις που ακόμα και στα χρόνια των μνημονίων προέβλεπαν-έστω
και μικρές- αυξήσεις.»
Επιπλέον εστίασε «Στην ανάγκη στόχευσης όχι μόνο σε αριθμητικά αλλά κυρίως σε ποιοτικά αποτελέσματα με βασικό γνώμονα τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος καθώς και την ενίσχυση αυτού με επιπλέον μορφές τουρισμού, διευρύνοντας το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα». Με τον τρόπο αυτό μπορεί να δοθεί η δυνατότητα διάχυσης του τουριστικού αποτελέσματος στην
ενδοχώρα καθώς και επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.»

Στη συνέχεια απένειμε τιμητικό βραβείο στον κ. Μανώλη Γιαννούλη, Επίτιμο Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων, για τη σημαντική συμβολή του στη δημιουργία της Σύμπραξης και το έργο της, ο οποίος δήλωσε: «Προσωπικά, από την πρώτη στιγμή και ως τότε Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων του Νομού Χανίων, θεώρησα ότι η Marketing Greece, με τους καλύτερους επαγγελματίες και τις καλύτερες ιδέες αποτελούσε το ιδανικό μέσο προβολής των Χανίων στις αγορές του εξωτερικού. Επίσης, το γεγονός ότι από την πρώτη στιγμή, σημαντικοί παίκτες όπως η Aegean, η Fraport Greece και η Eurobank συμμετείχαν στην πρωτοβουλία της Marketing Greece, καθώς και σε δεύτερο στάδιο, o EOT και η Περιφέρεια Κρήτης έδειξαν εμπιστοσύνη, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο να μεγιστοποιηθεί η απήχηση και υποστήριξη της καμπάνιας. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό για τον νομό μας και αποτέλεσε παράδειγμα το οποίο ακολούθησαν μετέπειτα και άλλοι προορισμοί υιοθετώντας ένα παρόμοιο μοντέλο προβολής μέσω της Marketing Greece.»

Στον απολογισμό του έργου της Σύμπραξης προχώρησε η κα Ρένα Σκουλούδη, Senior Marketing Strategist της Marketing Greece, εστιάζοντας στα πολλαπλασιαστικά οφέλη αλλά και αποτελέσματα που έχει κατακτήσει η συνένωση δυνάμεων και το πλέγμα δράσεων που έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Σύμπραξης Τουρισμού για τα Χανιά.

Στη συζήτηση που ακολούθησε οι partners της Σύμπραξης μοιράστηκαν το όραμά τους για την περαιτέρω ανάπτυξη του προορισμού των Χανίων την επόμενη ημέρα.

Ο κ. Νίκος Διαμαντόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece, τόνισε πως «Η σημερινή επετειακή εκδήλωση των 7 Χρόνων της Σύμπραξης Τουρισμού για τα Χανιά αποτελεί το επιστέγασμα μιας πολυετούς και συντονισμένης προσπάθειας. Με αφετηρία το κοινό μας όραμα, μαζί με την Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων, την AEGEAN, τη Fraport Greece, τη Eurobank και τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού ενώσαμε δυνάμεις και συνεχίζουμε να επενδύουμε στη δυναμική κοινότητα που έχουμε δημιουργήσει στα Χανιά. Για εμάς στη Marketing Greece η συνεργασία ήταν και παραμένει η μοναδική επιλογή για την ανάπτυξη και περαιτέρω ενίσχυση ενός προορισμού. Μέσα από αυτή επιτυγχάνεται η σε βάθος χαρτογράφηση ενός προορισμού, η ανταλλαγή τεχνογνωσίας αλλά και απόψεων και το σημαντικότερο καταφέρνουμε να παράξουμε μια κοινή αντίληψη για τον ελληνικό τουρισμό.»

Η κα Ελένη Μητράκη, Προϊσταμένη Δ/νσης Τουριστικής Προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) δήλωσε: «Τα Χανιά έχουν ένα πολύ δυνατό προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, πέρα από το εδραιωμένο «ήλιος και θάλασσα» και ευνοούνται από τις σύγχρονες ταξιδιωτικές τάσεις. Με όχημα το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα και την τοπική γαστρονομία μπορούν να αναπτύξουν θεματικά πακέτα για να στηρίξουν τουρισμό όλο τον χρόνο. Ο ΕΟΤ στηρίζει με το δίκτυο και τα εργαλεία του όλες τις σχετικές πρωτοβουλίες.»

Ο κ. Κυριάκος Παπαδάκης, Αντιπρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων δήλωσε: «Τα αντανακλαστικά, η επικοινωνία και η διάχυση πληροφοριών είναι από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα που δημιουργήθηκαν με τη Σύμπραξη Τουρισμού για τα Χανιά, χαρακτηριστικά που συνέβαλαν ουσιαστικά στην αντιμετώπιση της Πανδημίας και που πρέπει να κρατήσουμε για την αντιμετώπιση κάθε μελλοντικής κρίσης. Ευχαριστούμε θερμά όλα τα μέλη της Σύμπραξης για τη βοήθειά τους για τον προορισμό μας, χωρίς αυτή τη βοήθεια δεν θα ήμασταν στο σημείο που είμαστε σήμερα.»

Ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για το έργο που έχει επιτελέσει η Σύμπραξη Τουρισμού για τα Χανιά τα τελευταία 7 χρόνια, συμβάλλοντας καθοριστικά στην προβολή της ευρύτερης περιοχής των Χανίων ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, πέρα από τους αμιγώς καλοκαιρινούς τουριστικούς μήνες. Το στρατηγικό σχέδιο προώθησης του προορισμού, που υλοποιήθηκε με επαγγελματισμό και δημιουργικότητα, σε συνδυασμό με τα απτά αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν, αναδεικνύει την άριστη συνεργασία μεταξύ των μελών της Σύμπραξης και αποδεικνύει τη σημασία των συντονισμένων δράσεων μεταξύ φορέων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, που μοιράζονται κοινό όραμα και στόχους. Συνεχίζοντας με συνέπεια και υψηλότερες προσδοκίες, εκφράζω τα συγχαρητήρια και τις ευχαριστίες μου σε όλους τους φορείς που συμμετέχουν στη Σύμπραξη και συνέβαλαν στην επιτυχία αυτού του πρωτοποριακού εγχειρήματος, που αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για τη δημιουργία ανάλογων σχημάτων σε άλλους προορισμούς. Ως Fraport Greece, θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε έμπρακτα τη Σύμπραξη Τουρισμού για τα Χανιά, αναδεικνύοντας παράλληλα τη διαχρονική μας ψήφο εμπιστοσύνης στις συνέργειες ως προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη ενός προορισμού.»

Η κα Μαρίνα Βάλβη, Marketing Director της AEGEAN, δήλωσε: «Μετά από 7 χρόνια συνεργασίας, στη διάρκεια των οποίων όλοι οι συμμετέχοντες ωριμάσαμε, ευθυγραμμιστήκαμε και μάθαμε τόσο να εμπιστευόμαστε αυτούς που έχουν την τεχνογνωσία όσο και να ακούμε και να σεβόμαστε αυτούς που τρέφουν ειλικρινή αγάπη για τον τόπο, είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να πιστεύουμε ότι η δουλειά μας έχει συμβάλει σε ένα μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη του προορισμού των Χανίων. Η AEGEAN συνεχίζει με συνέπεια να είναι αρωγός διατηρώντας ένα δίκτυο διασυνδεσιμότητας που ανταποκρίνεται στις εκάστοτε ανάγκες αλλά και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για προσέγγιση νέων αγορών με διαφορετικά ποιοτικά και εποχικά χαρακτηριστικά.»

Ο κ. Ευθύμιος Λαμπαδιάρης, Επικεφαλής Διεύθυνσης Ξενοδοχείων & Τουρισμού της Eurobank δήλωσε: «Η συμμετοχή της Eurobank στη Σύμπραξη αναδεικνύει έμπρακτα ότι η ενίσχυση και ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος βρίσκονται στις κορυφαίες προτεραιότητες της Τράπεζας. Ο τουρισμός είναι υπόθεση των πολλών και όχι των λίγων και δεν πρέπει να ξεχνάμε τα πολλαπλασιαστικά οφέλη του τουρισμού στην ελληνική οικονομία.  Η Σύμπραξη Τουρισμού για τα Χανιά έχει αποτελέσει σημαντικό παράδειγμα καινοτόμου προσέγγισης στον ελληνικό τουρισμό ενισχύοντας το brand των Χανίων διεθνώς και δίνοντας έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη, την ποιοτική εμπειρία του επισκέπτη και την ουσιαστική τοπική συμμετοχή. Η Σύμπραξη εστιάζει στο μοντέλο συνεργασία και συνέργεια με βασικό μήνυμα ότι η ένωση δυνάμεων επιφέρει μεγαλύτερα αποτελέσματα. Η Τράπεζά μας στηρίζει και θα στηρίξει χρηματοδοτικά και στο μέλλον σημαντικά επενδυτικά έργα στον τουριστικό και ξενοδοχειακό κλάδο αλλά και έργα υποδομών  που ανεβάζουν το επίπεδο συνολικά.»

Με τίτλο «Εμπειρίες και αυθεντικότητα στα Χανιά», οι κ.κ. Εμμανουήλ Πετράκης, Πρόεδρος Ναυτικού Μουσείου Κρήτης, Παρασκευάς Κουράκης, Δημιουργός της Veggera, Σπύρος Ψυχογιός, CEO της Let’s Crete και Κώστας Κουρκουνάκης, Μουσικός συζήτησαν με την κα Ανδρονίκη Κάλφα, Marketing Manager της Marketing Greece για το πολυδιάστατο τουριστικό προϊόν του προορισμού, την προστιθέμενη αξία που προσφέρει αλλά και τις ευκαιρίες που αναδύονται για την περαιτέρω ενίσχυση των Χανίων.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με το “Sustainability Session” όπου οι κ.κ. Αλέξανδρος Θάνος, Εντεταλμένος Σύμβουλος ΣΕΤΕ, Ιωάννης Παππάς, Director for the Mediterranean Region, GSTC, Jeremy Sampson, CEO Travel Foundation και Κώστας Πατεράκης, Γενικός Διευθυντής ΔΕΔΙΣΑ ανέδειξαν τη σημασία υιοθέτησης βιώσιμων πρακτικών και ανέλυσαν τις προκλήσεις στις οποίες καλείται ο ελληνικός τουρισμός να ανταπεξέλθει.

Στην εκδήλωση απεύθυναν χαιρετισμό, μέσω video, η κα Άννα Καραμανλή, Υφυπουργός Τουρισμού και δια ζώσης οι κ.κ. Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, Βουλευτής ΝΔ Χανίων και Νίκος Καλογερής, Αντιπεριφερειάρχης Χανίων. Ενώ την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους πλήθος εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Φορέων και Ενώσεων και του τουριστικού τομέα.

Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος κα Μαρίνα Γιακουμάκη.