Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά ΣΑΤΑ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ ΣΤΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ

ΣΑΤΑ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ ΣΤΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ

Με αφορμή τη Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του
Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: «ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
ΓΙΑΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ» προκειμένου να επιτευχθεί η
βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης και οδικής ασφάλειας στην
Αττική, με την βοήθεια των επιστημονικών συνεργατών του ΣΑΤΑ κ.
Κίμωνα Λογοθέτη (Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας) και
Ευαγγελίας Βαρελά (Δικηγόρος Αθηνών) καταθέτουμε πρόταση
νεοπαγούς διατάξεως στον ΚΟΚ και παράλληλης τροποποίησης του
άρθρου 52 παρ. 6 ΚΟΚ με στόχο την νομιμοποίηση χρήσης και κίνησης
στα οχήματα Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ και της συνεχούς και απρόσκοπτης διέλευσης
τους στις αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων παράλληλης ροής
(λεωφορειολωρίδες) χωρίς περιορισμό.

Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο άρθρο 52 παρ. 6 ΚΟΚ σε
συνδυασμό με τις προσαρτόμενες σε αυτόν ΚΥΑ που καθορίζουν την
κίνηση στις Ειδικές Λωρίδες για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
παράλληλης ροής ισχύει ότι Απαγορεύεται η κίνηση και η στάση κάθε
οχήματος (Ε.Ι.Χ„ ΤΑΞΙ, ημιφορτηγών ή φορτηγών).

Επιπλέον βάσει της ρυθμιστικής πινακίδας (σήμανσης) Ρ67 ισχύει η
αποκλειστική διέλευση λεωφορείων ή τρόλεϊ στις Λεωφορειολωρίδες
και συνεπώς απαγορεύεται στα ταξί.

Με την παρούσα Πρόταση Τροποποίησης , «ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ Ε.Δ.Χ.
ΤΑΞΙ ΣΤΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ», εισηγούμαστε εν πρώτοις:

Την αφαίρεση — διαγραφή της λέξεως «μαζικής» από τη διατύπωση
που αναφέρεται στα οχήματα δημόσιας χρήσης μαζικής μεταφοράς στο
άρθρο 52 παρ. 6 ΚΟΚ.

Συνεπώς εισηγούμαστε την τροποποίηση της παρ. 6 άρθρο 52 ΚΟΚ ως
εξής:

«Για την ανακούφιση, την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής
κυκλοφορίας, σε συνδυασμό με την ανάγκη εξασφάλισης καλύτερων
συνθηκών διεξαγωγής της οδικής κυκλοφορίας με τα μέσα δημόσιας
οδικής μεταφοράς προσώπων ή για λόγους γενικότερου δημόσιου
συμφέροντος, μπορούν να παίρνονται μέτρα περιορισμού ή
απαγόρευσης της κυκλοφορίας ή της στάθμευσης μηχανοκίνητων
οχημάτων οποιασδήποτε κατηγορίας ή ορισμένων κατηγοριών, καθώς
και μοτοποδηλάτων σε ορισμένη περιοχή ή περιοχές της χώρας ή
πόλεων ή κωμοπόλεων ή σε ορισμένη οδό ή οδούς ή και σε τμήμα οδού
ή οδών.

Στις περιοχές όπου, σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγούμενου
εδαφίου, έχει απαγορευθεί η στάθμευση οχημάτων και
μοτοποδηλάτων, εκτός από τις προβλεπόμενες από την παράγραφο
αυτήν κυρώσεις, μπορεί να γίνεται και η μεταφορά του οχήματος ή του
μοτοποδηλάτου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 34
του παρόντος Κώδικα. Τα μέτρα που προβλέπονται στην παράγραφο
αυτή παίρνονται για την περιοχή της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης με
κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και
Δημόσιων Έργων, Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης και
για τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας με απόφαση του οικείου
Νομάρχη.

Η παράβαση των διατάξεων των αποφάσεων που εκδίδονται κατά το
προηγούμενο εδάφιο τιμωρείται, για μεν τη στάθμευση, κατά τις
διατάξεις του άρθρου 5 του παρόντος Κώδικα, για δε τα μέτρα
περιορισμού ή απαγόρευσης της κυκλοφορίας με πρόστιμο πενήντα
χιλιάδων (50.000) δραχμών. Επιπλέον, στους παραβάτες που δεν
συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των αστυνομικών οργάνων για στάθμευση σε συγκεκριμένο σημείο ή άμεση έξοδο από την απαγορευμένη περιοχή επιβάλλεται φυλάκιση μέχρις ενός (1) έτους. »

Με την διαγραφή της λέξεως «μαζικής», δίνεται η δυνατότητα
νομοθέτησης, μέσω Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Υποδομών
και Μεταφορών και Περιβάλλοντος, στην νομιμοποίηση της κίνησης
των και των οχημάτων ταξί (οχήματα δημόσιας χρήσης μεταφοράς
επιβατών) στις λεωφορειολωρίδες και να εμπίπτει η κυκλοφορία των
ταξί στις λεωφορειολωρίδες στην διοικητική αρμοδιότητα των
Υπουργών ώστε ασκώντας κατά διακριτική ευχέρεια την διοικητική τους
δικαιοδοσία να εντάσσουν και τα ταξί στις Λεωφορειολωρίδες.