Αρχική Letters To The Editor Περίπτωση πολυετούς καθυστέρησης ανέγερσης τουριστικής επένδυσης – Μια επένδυση καθόλα έτοιμη προς...

Περίπτωση πολυετούς καθυστέρησης ανέγερσης τουριστικής επένδυσης – Μια επένδυση καθόλα έτοιμη προς υλοποίηση αλλά …….

Λάβαμε την παρακάτω επιστολή από τον κ. Φράγκο την οποία και σας παρουσιάζουμε

ΚΩΣ, 17/9/2024

Αξιότιμοι Κυρίες/ Κύριοι,

Ονομάζομαι Γεώργιος Φράγκος με ΑΤ. ΑΖ452468 και είμαι ο ιδιοκτήτης της εταιρείας «ΛΟΥΞΟΥΡΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΩΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ» με ΑΦΜ 801035571 ΔΟΥ Κω.

Γράφω στην αξιότιμη εφημερίδα σας, από καθαρή απελπισία. Είστε η τελευταία μου ελπίδα. Δημοσιοποιώντας την υπόθεσή μου, θα κάνουμε γνωστό σε όλη την επικράτεια την αδικία που υφίσταμαι εγώ, όπως χιλιάδες άλλες παρόμοιες περιπτώσεις, στην προσπάθεια μου να εκδώσω οικοδομική άδεια για την ανέγερση νέας ξενοδοχειακής μονάδας, την οποία παλεύω από το 2020. 

Επιτρέψτε μου εν συντομία να σας παρουσιάσω την περίπτωση μου:

Σε οικόπεδο 39 στρεμμάτων που βρίσκεται στην περιοχή Καρδάμενα – Κω, εντός ΖΟΕ 6, σε εκτός σχεδίου περιοχή, με πρόσωπο σε κοινόχρηστη ασφαλτοστρωμένη οδό, μη αναγνωρισμένη από το κτηματολόγιο ισχύουν τα παρακάτω :

οι εγκρίσεις που έχουμε και καθιστούν την επένδυση έτοιμη προς υλοποίηση είναι:

Α) έγκριση αρχαιολογίας ( ΑΔΑ 62ΔΠ4653Π4 – ΕΡ 2, Α.Π 455970 13/10/21)

Β) έγκριση περιβαλλοντικών όρων ( ΑΔΑ 61Γ20Π1Ι-Δ31, Α.Π 4723 12/02/2024)

Γ) έγκριση εισόδου εξόδου από τον δήμο που αφορά τον συγκεκριμένο μη αναγνωρισμένο από το κτηματολόγιο δρόμο (ΑΔΑ Ψ2ΡΚΩΛΕ-1ΛΗ, ΑΡ. ΑΠΟΦ. 162, 7/7/2023)

Δ) εγκεκριμένους ορούς δόμησης από ΥΔΟΜ ΚΩ

Ε) Αίτηση για προέγκριση οικοδομικής άδειας προς ΕΥΠΑΤΕ ( Α/Α ΑΙΤΗΣΗΣ 1,149,283, 19/09/2023)

Ζ) Στη φάση της αίτησης προέγκρισης η ΕΥΠΑΤΕ έχει εκδώσει ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟΥ με α.π Υπ. Τουρ. 20165, 31/10/2023.

Η) ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΥΨΟΥΣ 3,500,000 ΕΥΡΩ Η ΟΠΟΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Α.Φ 3420, ΣΤΙΣ 28/07/2021 ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 5206/ΥΠΕ/7/00395/Γ/Ω.4399/2016, ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ 10/03/2021

Θ) ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΩ ΜΕ Α.Π 1.369.762 ΣΤΙΣ 19/03/2024

Έχοντας όλες αυτές τις εγκρίσεις, δεν μπορώ να πάρω προέγκριση οικοδομικής άδειας από την ΥΔΟΜ Κω, εξαιτίας των αποφάσεων του ΣΤΕ,  για την εκτός σχεδίου δόμηση σε οικόπεδα άνω των τεσσάρων στρεμμάτων, χωρίς «πρόσωπο» σε πολεοδομικά αναγνωρισμένη κοινόχρηστη οδό, ώστε να ξεκινήσω την επένδυση, η οποία αφορά ξενοδοχείο 5 αστέρων, δυναμικότητας 420 κλινών.

Στην δική μου περίπτωση η οδός που έχει «πρόσωπο» το αγροτεμάχιο μου υφίσταται νομίμως εδώ και 40 χρόνια, είναι ασφαλτοστρωμένη, πλάτους άνω τον 5 μέτρων και δεν έχει διανοιχθεί από ιδιωτική πρωτοβουλία ( κάτι που αποδεικνύει και η έγκριση Εισόδου – Εξόδου).

Στα πλαίσια αυτά, είναι πάγια η θέση της ΕΥΠΑΤΕ ( τμήμα χορήγησης αδειών του υπουργείου τουρισμού) για τη χορήγηση καταλληλόλητας σε ακίνητα ακόμα και χωρίς αναγνωρισμένη οδό, η οποία σε καμία περίπτωση δεν έχει προέλθει από ιδιωτική πρωτοβουλία! Στην προκειμένη περίπτωση, η ως άνω Υπηρεσία (ΕΥΠΑΤΕ) έχει προβεί σε ενδελεχή έλεγχο του φακέλου του ακινήτου μας και έχει εγκρίνει την υλοποίηση της επένδυσης λαμβάνοντας ιδίως υπόψη το Διάγραμμα Κάλυψης και την έγκριση της μελέτης εισόδου – εξόδου οχημάτων από το Δήμο Κω. Άλλωστε, είναι αναμφισβήτητο πως η επίμαχη οδός τυγχάνει κοινόχρηστη, διανοιγείσα εδώ και δεκαετίες από την τότε Κοινότητα Καρδάμαινας με νόμιμο τρόπο, ενώ συντηρείται από το Δήμο της Κω. Αυτό ακριβώς βεβαιώνει και ο Δήμος Κω εγκρίνοντας τη μελέτη εισόδου – εξόδου. Η αποτύπωση της οδού ή μη στους κτηματολογικούς χάρτες που συνέταξαν οι Ιταλοί κατακτητές πριν από σχεδόν ένα αιώνα (1936) δεν μπορεί επ’ ουδενί να αποτελεί κριτήριο για την οικοδομησιμότητα του ακινήτου μας υπό το πρίσμα των άνω διατάξεων. Τόσο το γράμμα όσο και το πνεύμα αυτών είναι ξεκάθαρο.

Τέλος, κρίσιμο στοιχείο για την έκδοση οικοδομικής άδειας αποτελεί και η χάραξη του αιγιαλού και της παραλίας, σύμφωνα με τον Ν. 5092/2024, στον οποίο ορίζεται ρητώς ότι «πρόσωπο» ενός οικοπέδου σε αιγιαλό θεωρείται ισοδύναμο σε «πρόσωπο» σε κοινόχρηστο χώρο και επομένως δίνει δικαίωμα οικοδομησιμότητας (χωρίς να υπάρχει πρόσωπο σε κοινόχρηστη οδό), όπως ισχύει και στην δική μου περίπτωση.

Επιπλέον, η τεκμηρίωση για την πρόσβαση στο ακίνητο έχει συμπεριληφθεί και στην εγκριθείσα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στην ενότητα 1.3, η οποία εκδόθηκε, έπειτα από έλεγχο της νομιμότητας της οδού πρόσβασης (Γεωγραφική θέση και διοικητική υπαγωγή έργου) όπου χαρακτηριστικά αναφέρεται πως «Η πρόσβαση στο ακίνητο θα γίνεται από τα νότια μέσω ασφαλτοστρωμένης από την πρώην κοινότητα Καρδάμαινας παραλιακής οδού, που συντηρείται από την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου και άρα περιλαμβάνεται στο δημοτικό-κοινοτικό οδικό δίκτυο. Από τον Φορέα του έργου έχει υποβληθεί το υπ’ αρ. πρ. 4471/24-2-2023 αίτημα έγκρισης εισόδου – εξόδου στην Διεύθυνση Τεχνικών Υποδομών του Δ. Κω και έχει εκδοθεί η υπ’ αρ. 167/7-7-2023 (ΑΔΑ: Ψ2ΡΚΩΛΕ-1ΛΗ) Απόφαση για την έγκριση της μελέτης εισόδου – εξόδου οχημάτων της εν θέματι ξενοδοχειακής μονάδας (επισυνάπτεται στο Παράρτημα V).»

Τέλος, σύμφωνα με τον Ν.3212/ 31/12/2003, ο οποίος ισχύει για αγροτεμάχια τα οποία δημιουργήθηκαν πριν από το 2003 (στη δική μας περίπτωση δημιουργήθηκαν το 2001), στο άρθρο 10, αναφέρεται ρητά ότι δικαίωμα δόμησης έχουν τα αγροτεμάχια που έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε μέτρα, κάτι που ισχύει στην δική μας περίπτωση.

Όπως βλέπεται μια επένδυση καθόλα έτοιμη προς υλοποίηση, με προσπάθεια άνω των 4 ετών για να φτάσει στο σημείο που είναι σήμερα, να μην μπορεί να προχωρήσει άμεσα.

Από τη μια πλευρά οι γενικόλογες αποφάσεις του ΣΤΕ για συγκεκριμένες περιπτώσεις που απαγορεύουν την εκτός σχεδίου δόμηση και από την άλλη οι νόμοι που σας παρέθεσα οι οποίοι είναι εν ισχύ.

Αυτή η κατάσταση βέβαια ερμηνεύεται κατά το δοκούν από τους προϊστάμενους των εκάστοτε ΥΔΟΜ, με αποτέλεσμα να αποφασίζουν εκείνοι για το αν θα επιτρέψουν την δόμηση έκτος σχεδίου και με ποιες προϋποθέσεις ή όχι.

Κλείνοντας θα σας παρακαλέσω να δημοσιοποιήσετε την περίπτωση μου, μήπως και γίνει κάτι.

Σας ευχαριστώ,

Με εκτίμηση,

Γιώργος Φράγκος