Κορυφαία ονόματα από το χώρο του ελληνικού και παγκόσμιου κινηματογράφου τιμούν και φέτος το 9ο Beyond Borders Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου με τη συμμετοχή τους στις κριτικές επιτροπές, επιβεβαιώνοντας, με την παρουσία, την εμπιστοσύνη και την ουσιαστική συμβολή τους, την ποιότητα, την ανάπτυξη και το διεθνή χαρακτήρα του φεστιβάλ.
Στρατηγικός Εταίρος του Beyond Borders είναι η ΔΕΗ, η κορυφαία εταιρεία ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη που στηρίζει ενεργά τις τέχνες και τον πολιτισμό. Ως αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού και οικονομικού ιστού της χώρας, η ΔΕΗ ενισχύει το διάλογο με τον πολιτισμό και την τέχνη, υποστηρίζοντας όλους και όσα μας οδηγούν στο μέλλον, ένα μέλλον καλύτερο για όλους, όπου τον πρώτο λόγο έχει ο πολιτισμός.
Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα μέλη των Κριτικών Επιτροπών του 9ου Beyond Borders που ξεκινά την Κυριακή 25 Αυγούστου!
Κριτική Επιτροπή Κυρίως Διαγωνιστικού τμήματος
Mitzi Goldman (Πρόεδρος Επιτροπής), CEO Documentary Australia. Η Mitzi Goldman εργάζεται στην κινηματογραφική βιομηχανία για πάνω από 35 χρόνια ως σκηνοθέτης, παραγωγός και μοντέρ. Παράλληλα με την καριέρα της στην παραγωγή έχει εργαστεί στην εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Murdoch της Ουάσιγκτον και ως συν-επικεφαλής του τμήματος ντοκιμαντέρ στην AFTRS. Οι επιτυχίες της Mitzi περιλαμβάνουν: ως παραγωγός – KaChing! Pokie Nation- Ιστορίες νυχτερινών παπαγάλων- Απομνημονεύματα μιας πανούκλας- Τέλος του ουράνιου τόξου. Ως σκηνοθέτης – Jez: A Letter for life- A Common Purpose- Chinese Take Away- Hatred και ως εκτελεστικός παραγωγός – Knowing the Score, How to Thrive, Incarceration Nation- Backtrack Boys- Undermined: Leunig Fragments- Zach’s Ceremony- Constance on the Edge- I Am a Girl- Surgery Ship. Η Goldman έχει διδακτορικό δίπλωμα στις Πολιτισμικές Σπουδές. Είναι συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος του Documentary Australia, το οποίο αναπτύσσει ένα νέο πρότυπο χρηματοδότησης και προβολής ταινιών ντοκιμαντέρ με κοινωνικό αντίκτυπο. Το Documentary Australia είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που συνδέει τη φιλανθρωπία και την κινηματογραφική παραγωγή για να εμπνεύσει την κοινωνική αλλαγή. Διετέλεσε διευθύντρια του Ινστιτούτου Κινηματογράφου και Τηλεόρασης στη Δυτική Αυστραλία και του AIDC (όπου διετέλεσε συμπρόεδρος για 3 χρόνια). Ήταν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής στο APSA το 2018 και συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές κινηματογραφικών φεστιβάλ στην Αυστραλία, το Ιράν και την Κίνα.
Valerie Kontakos, Σκηνοθέτις / Παραγωγός. Η Valerie Kontakos ζει μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης. Μετά την αποφοίτησή της από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, εργάστηκε ως επιμελήτρια ήχου για τους αδελφούς Maysles, την Deborah Dickson, την Anita Thacher και άλλους. Το 1989 σκηνοθέτησε το πρώτο της ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους A Quality of Light. Το 1994 έγινε αναπληρώτρια διευθύντρια του Ελληνικού Ιδρύματος στη Νέα Υόρκη, όπου ξεκίνησε το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης. Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της, Who’s on First? (2006), προβλήθηκε στις ΗΠΑ, την Ελλάδα, τη Φινλανδία και τη Νότια Κορέα. Το 2007 ίδρυσε την εταιρεία παραγωγής Exile Films στην Αθήνα και το 2009 τη μη κερδοσκοπική εταιρεία Exile Room, η οποία επικεντρώνεται στην κοινωνική προβολή μέσω του ντοκιμαντέρ. Το Queen of the Deuce είναι η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία της.
Alan Gilsenan, Σκηνοθέτης / Παραγωγός. Ο Alan Gilsenan είναι βραβευμένος Ιρλανδός συγγραφέας, σκηνοθέτης ταινιών και θεατρικός σκηνοθέτης. Το πολυποίκιλο κινηματογραφικό του έργο περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ, μυθοπλασία και πειραματικές ταινίες. Στις πιο πρόσφατες ταινίες του περιλαμβάνονται οι ταινίες The Days of Trees – ένας προβληματισμός για το τραύμα και τη μνήμη, που πρόσφατα κέρδισε το βραβείο της Ιρλανδικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης 2024 για ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους – η οποία έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κορκ 2023 το περασμένο φθινόπωρο και The Irish Question, που έκανε πρόσφατα πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Δουβλίνου 2024. Στις κινηματογραφικές του παραγωγές περιλαμβάνονται οι ταινίες μεγάλου μήκους Timbuktu, The Meeting και Unless- το ντοκιμαντέρ The Yellow Bittern: The Life & Times of Liam Clancy- η πειραματική ταινία A Vision: A Life of WB Yeats- The Ghost of Roger Casement- τηλεοπτική σειρά ντοκιμαντέρ Daniel O’Connell: Μια κινηματογραφική εγκατάσταση εμπνευσμένη από τον Οδυσσέα του Τζόις για το MOLI του Δουβλίνου με τίτλο ULYSSES | FILM και το Ghosts of Baggotonia, ένα κινηματογραφικό ποίημα που συνδυάζει την προσωπική μνήμη και τα λογοτεχνικά φαντάσματα του μποέμ Δουβλίνου. Είναι πρώην πρόεδρος του Ιρλανδικού Ινστιτούτου Κινηματογράφου και μέλος των διοικητικών συμβουλίων της Screen Ireland και του RTÉ. Σήμερα είναι πρόεδρος του Fighting Words, ενός εθνικού οργανισμού που προωθεί τη δημιουργική γραφή για παιδιά και νέους.
Bruce Clark, Συγγραφέας / Δημοσιογράφος. Ο Bruce Clark είναι ένας έμπειρος συγγραφέας, ραδιοτηλεοπτικός παρουσιαστής και ομιλητής, γνωστός για τις γνώσεις του σε θέματα θρησκείας, γεωπολιτικής, Ιστορίας της νοτιοανατολικής Ευρώπης και κλωστοϋφαντουργίας. Διατελώντας online συντάκτης θρησκείας του Economist, ο Bruce έχει συνεισφέρει εκτενώς σε δημοσιεύματα και συμμετέχει ενεργά σε παγκόσμιες συζητήσεις για την πίστη και το περιβάλλον. Έχει έντονο ενδιαφέρον για την τοπική ιστορία της Βόρειας Ιρλανδίας, ιδίως για την κληρονομιά της σε σχέση με το λινό ύφασμα, και έχει συγγράψει αναγνωρισμένα έργα όπως “Twice A Stranger: Πώς η αναγκαστική μετανάστευση σφυρηλάτησε τη σύγχρονη Ελλάδα και Τουρκία” και “Αθήνα: Η πόλη της σοφίας”. Με καριέρα που εκτείνεται σε περισσότερες από τρεις δεκαετίες, ο Bruce έχει διαδραματίσει εξέχοντα ρόλο στον Economist και τους Financial Times, καλύπτοντας ποικίλα θέματα, από τις βαλκανικές συγκρούσεις έως τις διατλαντικές σχέσεις. Ξεκίνησε το δημοσιογραφικό του ταξίδι στο Reuters, βελτιώνοντας τις γλωσσικές του δεξιότητες στα γαλλικά, τα νέα ελληνικά και τα ρωσικά. Απόφοιτος του Saint John’s College του Cambridge, το ακαδημαϊκό υπόβαθρο του Bruce περιλαμβάνει φιλοσοφία και κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες. Η πολύπλευρη καριέρα του υπογραμμίζει τη δέσμευσή του στην αφήγηση ιστοριών και τη διανοητική έρευνα, διαμορφώνοντας αφηγήσεις που βρίσκουν απήχηση πέρα από σύνορα και επιστημονικά πεδία.
Shuibo Wang, Σκηνοθέτης. Κινεζικής καταγωγής εικαστικός καλλιτέχνης, υποψήφιος για Όσκαρ κινηματογραφιστής και συνεργάτης του Guggenheim. Σπούδασε bande dessinée (δημιουργία κόμικ) στη διάσημη Central Academy of Fine Arts. Έχει συνεργαστεί με την Εθνική Επιτροπή Κινηματογράφου του Καναδά, αφού εργάστηκε για τον παγκοσμίου φήμης Γαλλοκαναδό animator και βραβευμένο με Όσκαρ, Frederic Back. Είναι επίσης καθηγητής και ιδρυτικός διευθυντής του τμήματος Film & Media Art της Central Academy of Fine Arts. Οι ταινίες του έχουν λάβει πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένης μιας υποψηφιότητας για Όσκαρ. Είχε κάνει επίσης ατομικές εκθέσεις στο Μόντρεαλ, το Τορόντο, το Πεκίνο και τη Σαγκάη.
Κριτική Επιτροπή FIPRESCI
Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου, FIPRESCI, τιμά το Beyond Borders τα τελευταία χρόνια με τη θεσμοθετημένη συμμετοχή της. Όπως άλλωστε σχολιάζει ο Γενικός Γραμματέας της FIPRESCI, Klaus Eder: «Ο αυστριακός συγγραφέας Stefan Zweig παρατήρησε ότι “είναι πλέον αδύνατο να ανταλλάξεις με οποιονδήποτε μια λογική κουβέντα”. Φίλοι, συνέχισε, “φίλοι τους οποίους πάντα γνώριζα ως αποφασιστικούς ατομικιστές, είχαν μετατραπεί εν μια νυκτί σε φανατικούς πατριώτες”. Αυτό δημοσιεύτηκε το 1942. Το απόσπασμα ταιριάζει με το σήμερα, σωστά; Περιγράφει την τρέχουσα απροθυμία ή και ανικανότητα να μιλήσουμε, να επικοινωνήσουμε με φίλους, με συνεργάτες, με συναδέλφους, με γείτονες, ακόμη και με εχθρούς. Οι συζητήσεις έγιναν συχνά (και όχι μόνο στη Μέση Ανατολή) σαν μάχες: ή κερδίζεις ή χάνεις. Φαίνεται ότι ξεχνάμε την τέχνη της ακρόασης, της επιχειρηματολογίας, του να πείθεις και να πείθεσαι, την κουλτούρα των συζητήσεων. Καμία ανοχή, κανένας σεβασμός στις άλλες απόψεις. Αντ’ αυτού: αποστομωτικός δογματισμός. Εδώ είναι που μπαίνουν στο προσκήνιο ο κινηματογράφος και οι κριτικοί. Ειδικότερα τα ντοκιμαντέρ. Τα ντοκιμαντέρ που εμφανίζουν μια συσχέτιση μεταξύ κινηματογράφου και ιστορίας. Όπως το Beyond Borders|Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου – χάρη στην δραστήρια, ενεργητική και γοητευτική Ειρήνη Σαρίογλου και τον ενθουσιώδη και ασύγκριτο Michel Noll που συνεισφέρει με τις βαθιές του γνώσεις για την ιστορία και την κατάσταση του κινηματογράφου. Το Καστελλόριζο είναι ένας παράδεισος για τους επισκέπτες και υπάρχει επίσης μια μαγεία στον αέρα, η οποία δημιουργείται από την παρουσία του κινηματογράφου και της ιστορίας στο μικρό νησί.
Η φετινή τριμελής επιτροπή της FIPRESCI αποτελείται από τους/τις:
Μarina Kostova, Δημοσιογράφος. Η Μarina Kostova είναι βραβευμένη δημοσιογράφος, μία από τις κορυφαίες κριτικούς κινηματογράφου και δημοσιογράφους στη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας. Είναι ιδρυτικό μέλος και αναπληρώτρια αρχισυντάκτρια της ηλεκτρονικής εφημερίδας www.sdk.mk. Ήταν ιδρυτικό μέλος και αναπληρώτρια αρχισυντάκτρια της Vest Daily, της μεγαλύτερης εφημερίδας της χώρας εκείνην την εποχή. Είναι πρόεδρος του μακεδονικού τμήματος της FIPRESCI. Επιμελήθηκε τα βιβλία “Manchevski Monograph” και “Rain – The World About Milcho Manchevski’s Before the Rain”, καθώς και το CD-ROM “Macedonia in the New York Times Archives”, ενώ εξέδωσε την υβριδική συλλογή διηγημάτων “Language is a Strange Beast”. Έχει επίσης ασχοληθεί με την κινηματογραφική έρευνα. Είναι μέλος της ομάδας συγγραφέων του πρώτου λεξικού Γραμματισμού στα Μέσα στη Βόρεια Μακεδονία (διαδικτυακή πλατφόρμα). Συμμετείχε στις κριτικές επιτροπές της FIPRESCI σε πολλά κινηματογραφικά φεστιβάλ (Βενετία, Σαράγεβο, Κωνσταντινούπολη, Θεσσαλονίκη, Βιεννάλε, Όμπερχάουζεν, Κέμνιτς, Μανχάιμ, Κλουζ-Ναπόκα, Λουξεμβούργο κ.ά.).
Peter Kremski, Kριτικός Kινηματογράφου. Ο Peter Kremski είναι Γερμανός κριτικός κινηματογράφου και τηλεοπτικός δημιουργός ντοκιμαντέρ, ο οποίος συνεργάζεται με διάφορα έντυπα και διαδικτυακά περιοδικά. Είναι επίσης σκηνοθέτης και συγγραφέας πολυάριθμων τηλεοπτικών ντοκιμαντέρ με θεματική εστίαση στον κινηματογράφο, συμπεριλαμβανομένων πολλών πορτραίτων διεθνώς αναγνωρισμένων κινηματογραφιστών. Είναι μέλος της Γερμανικής Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου και εκπροσωπεί την Ένωση ως εκπρόσωπος της FIPRESCI. Ο κ. Kremski έχει διατελέσει μέλος της κριτικής επιτροπής της FIPRESCI στις Κάννες, το Λοκάρνο, τη Βενετία, το Κάρλοβι Βάρι και τη Λειψία, μεταξύ άλλων, καθώς και μέλος της κριτικής επιτροπής σε φεστιβάλ κινηματογράφου και τέχνης των μέσων ενημέρωσης στη Γερμανία. Κατοικεί και εργάζεται στην περιοχή της Κολωνίας/Βόννης.
Γιώργος Παπαδημητρίου, Kριτικός Kινηματογράφου. Αποφοίτησε από το Τμήμα Νομικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Μετάφραση στο Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου. Εργάζεται ως κριτικός κινηματογράφου από το 2010 στην καθημερινή εφημερίδα Τύπος Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, είναι ο δημιουργός και αρχισυντάκτης του κινηματογραφικού site cinedogs.gr, ενώ διετέλεσε και αρχισυντάκτης του κινηματογραφικού σκέλους της εβδομαδιαίας πολιτιστικής επιθεώρησης Φιλμ Νουάρ. Υπήρξε υπεύθυνος ύλης, συντονιστής και βασικός αρθρογράφος του (συλλογικού) κινηματογραφικού βιβλίου «Τζον Κασσαβέτης: Μην πιστεύεις την αλήθεια» που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κυψέλη και έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες εκδόσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου. Έχει μεταφράσει τα βιβλία Σαν τον Ζαπάτα και τον Τσε; Οι Zapatistas και οι Βολιβιανοί Cocaleros (εκδόσεις Ακυβέρνητες Πολιτείες, συν-μετάφραση με την Αννίτα Χατζίκου) και Nomadland (εκδόσεις Κυψέλη). Επιπλέον, εργάζεται ως μεταφραστής και αρθρογράφος στην πλατφόρμα mataroa.gr της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος. Στο παρελθόν, εργάστηκε ως καθηγητής μετάφρασης και νομικής ετυμολογίας στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης και στο Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, καθώς και ως εισηγητής σε κινηματογραφικά σεμινάρια στη διαδικτυακή πλατφόρμα Rembrandt and the Cat.
Κριτική Επιτροπή μicro Διαγωνιστικού τμήματος
André Singer (Πρόεδρος Επιτροπής), Σκηνοθέτης / Ανθρωπολόγος. Ο André Singer είναι κάτοχος διδακτορικού στην Ανθρωπολογία από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και έχει ακολουθήσει διπλή καριέρα στην ανθρωπολογία και τον κινηματογράφο. Η καριέρα του στο ντοκιμαντέρ καλύπτει πέντε δεκαετίες ως ερευνητής, παραγωγός, σκηνοθέτης, εκτελεστικός παραγωγός και επιμελητής. Η εμπειρία του εκτείνεται από τον αρχισυντάκτη της σειράς Disappearing World της Granada Television τη δεκαετία του 1980 έως τον επικεφαλής της ανεξάρτητης μονάδας του τμήματος ντοκιμαντέρ του BBC τη δεκαετία του 1990, όπου δημιούργησε την παγκοσμίου φήμης σειρά Fine Cut (σήμερα Storyville) και συνεργάστηκε με διεθνείς κινηματογραφιστές όπως οι Jean Rouch, Werner Herzog, D.B. Pennebaker, Mike Grigsby, Bob Drew και Fred Wiseman. Ως σκηνοθέτης, ο André ειδικεύτηκε για πολλά χρόνια στις ανθρωπολογικές ταινίες, όπως Witchcraft Among the Azande, The Goddess and the Computer, The Kazakhs of China και Stranger’s Abroad. Πιο πρόσφατα, η βραβευμένη ταινία του Αντρέ Night Will Fall κέρδισε το βραβείο Royal Television Society Award, το Peabody Award και το Emmy για το καλύτερο ιστορικό ντοκιμαντέρ. Σκηνοθέτησε επίσης το αναγνωρισμένο Where the Wind Blew, για τις δοκιμές πυρηνικών όπλων στο Καζακστάν και τη Βόρεια Αμερική και συν-σκηνοθέτησε με τον Werner Herzog το διεθνώς επιτυχημένο Meeting Gorbachev. Η τελευταία ταινία του André, Meeting Zelenskyy, που συν-σκηνοθέτησε με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη του Χόλιγουντ Liev Schreiber, έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2024. Ο André είναι επίτιμος πρόεδρος του Βασιλικού Ανθρωπολογικού Ινστιτούτου της Μεγάλης Βρετανίας και Ιρλανδίας, καθηγητής ερευνητής στο Πανεπιστήμιο SOAS του Λονδίνου και επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας. Το 2020, ο André τιμήθηκε με το παράσημο OBE στη Λίστα Βραβεύσεων των γενεθλίων της Βασίλισσας για τις υπηρεσίες του στο ντοκιμαντέρ και την ανθρωπολογία.
Penelope McDonald, Σκηνοθέτης / Παραγωγός. Eίναι βραβευμένη παραγωγός (Buckskin, SFF 2013, My Mother India, SFF 2002, My Bed Your Bed SFF 1992, Night Cries Cannes 1990) και σκηνοθέτρια (Too Many Captain Cooks SFF 1989). Γεννήθηκε στο Νιούκαστλ και μετακόμισε στο Σίδνεϊ και μετά στη Σεούλ, Β. Κορέα, όπου μεγάλωσε. Υπήρξε συντάκτης του Honi Soit στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ και ξεκίνησε επαγγελματικά με τη συγγραφή. Αργότερα αποφοίτησε από το Australian Film Television and Radio School και σκηνοθέτησε κι έκανε παραγωγή πολλών βραβευμένων ταινιών. Το 2004 ίδρυσε το Screen Territory, τον κρατικό φορέα προβολών της Βόρειας Επικράτειας της Αυστραλίας.
Η McDonald είναι μια καταξιωμένη δημιουργός. Με ακαδημαϊκό υπόβαθρο στην εκπαίδευση και στην αφήγηση ιστοριών, είχε πάντα αυξημένο ενδιαφέρον για τις ανθρώπινες ιστορίες που συνθέτουν τη ζωή του καθενός μας. Σήμερα έχει αναλάβει δύο συμπληρωματικούς ρόλους, ως δημιουργός ιστοριών για την οθόνη και ως coach για την ενθάρρυνση των ανθρώπων στην έκφραση της εσωτερικής τους μαγείας. Επίσης διδάσκει, καθοδηγεί, υποστηρίζει και παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε τακτική βάση σε ανθρώπους του κινηματογράφου και άλλων επαγγελματικών κλάδων. H τελευταία της ταινία Audrey Napanagka (2023) απέσπασε το Βραβείο Καλύτερου Κοινωνικού Ντοκιμαντέρ στο 8ο Beyond Borders | Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου.
Marco Gastine, Σκηνοθέτης / Παραγωγός. Ο Marco Gastine γεννήθηκε στο Παρίσι. Ζει και εργάζεται στην Ελλάδα από το 1979. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Παρίσι και Σκηνοθεσία στην Αθήνα. Το 2003 ίδρυσε την εταιρία παραγωγής Minimal Films που ανέλαβε την παραγωγή ταινιών ντοκιμαντέρ του και ταλαντούχων Ελλήνων ντοκιμαντεριστών. Ανέλαβε επίσης διεθνείς συμπαραγωγές με ARTE, France Télévisions, CNC κ.ά. Από το 2010 διδάσκει ντοκιμαντέρ σε ελληνικά και διεθνή εργαστήρια (MFI, StoryDoc, Γαλλικό Ινστιτούτο). Διδάσκει επίσης στη Σχολή Κινηματογράφου Λ. Σταυράκου. Ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ “Hellas Doc” και τέως Πρόεδρός της. Πιο πρόσφατες δουλειές του αποτελούν: «Ο κωφός σκύλος» (σε ανάπτυξη, 2023), «Μέχρι τη θάλασσα» (2019), «24h EUROPE», ντοκιμαντέρ, ελληνικό επεισόδιο (30’) ενός 24ωρου ντοκιμαντέρ για το ARTE (2018), «NIKOS BELOYANNIS», επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ «Αφανείς Ήρωες» του ARTE (2016), «Δημοκρατία, Ο δρόμος του σταυρού» (2012) και πολλά άλλα.
Elif Akçali, Ακαδημαϊκός / Παραγωγός. Η Elif Akçali είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στις Τέχνες των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης από το Royal Holloway του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και είναι μέλος ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης στο Τμήμα Ραδιοφώνου, Τηλεόρασης και Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου Kadir Has. Διδάσκει πρακτική μοντάζ ταινιών, θεωρία κινηματογράφου, δημιουργία ντοκιμαντέρ και άλλα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα στις σπουδές οθόνης από το 2004. Τα ενδιαφέροντά της περιλαμβάνουν το στυλ και την αισθητική του κινηματογράφου, το ντοκιμαντέρ και το δοκίμιο, το φύλο και την οπτικοακουστική παραγωγή, καθώς και τις βιντεογραφικές κινηματογραφικές σπουδές. Τα βιντεοσκοπικά της δοκίμια έχουν δημοσιευτεί στο [in]Transition και έχει γράψει για διάφορα περιοδικά, όπως το Critical Arts, το Journal of Film and Video και το CineAction. Πρόσφατα συνέγραψε ένα βιβλίο για το Mustang (Ergüven, 2015). Υπήρξε διευθύντρια του έργου που ολοκληρώθηκε πρόσφατα με τίτλο “Women on Screen and Behind the Camera: A Contemporary Outlook (2017-2021) to Representation and Labor of Women in Film and TV Industries in Turkey” που χρηματοδοτήθηκε από την TÜBİTAK. Επίσης, εξασκεί την κινηματογράφηση VR ως ερευνήτρια σε άλλο έργο που χρηματοδοτείται από την TÜBİTAK με τίτλο “Positioning the Spectator in Cinematic Virtual Reality” και μαθαίνει για τις κινηματογραφικές πολιτικές της ΕΕ ως ερευνήτρια στο έργο “Reviving, Boosting, Optimizing and Transforming European Film Competitiveness -REBOOT” που διεξάγεται στο πλαίσιο του ταμείου HORIZON της ΕΕ. Η Elif είναι επίσης παραγωγός της υπό εξέλιξη ταινίας μεγάλου μήκους Saadet, σε σενάριο και σκηνοθεσία της Ayça Çiftçi.
Αγάπη Κεφαλογιάννη, Διευθύντρια Προγράμματος των κινηματογραφικών καναλιών Nova. Η Αγάπη Κεφαλογιάννη έχει σπουδάσει Κοινωνιολογία, με μεταπτυχιακές σπουδές στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας στο University of Leicester, UK. Είναι έμπειρη Διευθύντρια Προγράμματος με αποδεδειγμένο ιστορικό εργασίας στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Έχει εργαστεί στο κανάλι MEGA ως παραγωγός στον τομέα της ψυχαγωγίας, ενώ εντάχθηκε στην Nova, την πρώτη Πλατφόρμα Συνδρομητικής Τηλεόρασης στην Ελλάδα, αμέσως μετά το λανσάρισμά της στη χώρα. Έκτοτε έχει υπάρξει υπεύθυνη σχεδιασμού προγράμματος, αγοράς και επιλογής περιεχομένου για τα κινηματογραφικά κανάλια της Nova. Σήμερα είναι επικεφαλής των καναλιών Novacinema, υπεύθυνη για την επιλογή και αγορά ξένου και Ελληνικού προγράμματος για τα premium κινηματογραφικά κανάλια της πλατφόρμας, καθώς και για την υπηρεσία SVOD. Συνεργάζεται στενά με τα στούντιο του Χόλιγουντ, καθώς και με Ευρωπαϊκές αλλά και ανεξάρτητες κινηματογραφικές εταιρείες, προκειμένου να εξασφαλίσει κινηματογραφικό περιεχόμενο συμπεριλαμβανομένων ταινιών, σειρών, παιδικών προγραμμάτων και μορφών ψυχαγωγίας (formats). Είναι υπεύθυνη, μαζί με την ομάδα της, αξιολόγησης Ελληνικών σεναρίων και ανάθεσης για τις ετήσιες συμπαραγωγές της Nova. Σήμερα είναι Διευθύντρια Προγράμματος των κινηματογραφικών καναλιών Nova cinema της Nova Greece, μέλος του United Group.