Τα προσωρινά μέτρα θα απαιτούν όλα τα υγρά, τα τζελ, οι πάστες και τα αερολύματα να είναι μικρότερα από 100 ml και να τοποθετούνται σε διάφανη πλαστική σακούλα πριν περάσουν από την ασφάλεια του αεροδρομίου σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο της ΕΕ.
Αυτή η απόφαση σηματοδοτεί την ανατροπή της πρόσφατης χαλάρωσης των περιορισμών υγρών στα αεροδρόμια που είχαν εγκαταστήσει εξοπλισμό σάρωσης C3 νέας γενιάς για χειραποσκευές.
Οι νέοι κανονισμοί θα ισχύουν ομοιόμορφα σε όλα τα αεροδρόμια της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με συστήματα ανίχνευσης εκρηκτικών για χειραποσκευές (EDSCB), τα οποία επέτρεπαν στο παρελθόν στους ταξιδιώτες να μεταφέρουν υγρά άνω των 100 ml.
Εκτός από τους περιορισμούς υγρών, η Επιτροπή περιέγραψε κατευθυντήριες γραμμές για τις αποσκευές καμπίνας:
Όριο βάρους: 10 κιλά μέγιστο
Επίδομα: Μία τσάντα καμπίνας συν ένα μικρό προσωπικό αντικείμενο
Περιορισμοί μεγέθους: Οι διαστάσεις της καμπίνας (συμπεριλαμβανομένων των λαβών και των τροχών) δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 55 x 40 x 20 cm, ενώ τα προσωπικά αντικείμενα δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερα από 40 x 30 x 15 cm
Το προσωπικό αντικείμενο, όπως τσάντα, σακίδιο ή τσάντα φορητού υπολογιστή, πρέπει να χωράει κάτω από το κάθισμα μπροστά από τον επιβάτη.
Πιο συγκεκριμένα όσα ευρωπαϊκά αεροδρόμια είχαν προλάβει να τοποθετήσουν τους νέους σαρωτές ασφαλείας, τώρα θα πρέπει να επιστρέψουν στους σαρωτές ακτίνων Χ
Η συζήτηση για την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, άνοιξε ξανά αφού οι Βρυξέλλες πήραν πίσω την έγκρισή τους για σαρωτές C3 νέας γενιάς στον έλεγχο αποσκευών.
Από την 1η Σεπτεμβρίου, τα αεροδρόμια θα πρέπει να επανέλθουν στο μοντέλο ακτίνων Χ, το οποίο απαιτεί ηλεκτρονικές συσκευές και δοχεία με υγρά άνω των 100 χιλιοστόλιτρων να αφαιρούνται από τις βαλίτσες.
Οι νέοι σαρωτές τεχνολογίας C3 μπορούν να προβάλλουν λεπτομερείς τρισδιάστατες εικόνες υψηλής ανάλυσης του εσωτερικού των αποσκευών, επομένως δεν είναι απαραίτητο να αφαιρείται το περιεχόμενο.
Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δικαιολογεί σε μια τεχνική έκθεση ότι τέτοιος εξοπλισμός δεν θα είναι σε θέση να ανιχνεύσει εκρηκτικό υλικό σε υγρά μεγαλύτερα από 330 χιλιοστόλιτρα, επομένως η ασφάλεια δεν θα είναι εγγυημένη.
Οι Βρυξέλλες καθιστούν σαφές ότι η απόφαση αφορά καθαρά τεχνικό ζήτημα και δεν αποτελεί απάντηση σε μια συγκεκριμένη απειλή.
Οι διοικήσεις των αεροδρομίων που είχαν ήδη επενδύσει σε αυτή τη νέα τεχνολογία, η οποία είναι έως και οκτώ φορές πιο ακριβή και πιο δύσκολη στη συντήρηση από τους παραδοσιακούς σαρωτές, έχουν προβληματιστεί και φοβούνται οικονομικές απώλειες αλλά και την ταλαιπωρία των καθυστερήσεων στα σημεία ελέγχου. .
«Η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη, βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων για τα αεροδρόμια της Ευρώπης. Ως εκ τούτου, όλα τα αεροδρόμια θα συμμορφώνονται πλήρως με τον νέο περιορισμό. Ωστόσο, το γεγονός παραμένει ότι τα αεροδρόμια που υιοθέτησαν νωρίς αυτή τη νέα τεχνολογία τιμωρούνται σοβαρά τόσο λειτουργικά όσο και οικονομικά», τονίζει σε γραπτή δήλωση ο Γενικός Διευθυντής Ευρώπης του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων, Ολιβιέ Γιανκοβετς.