Η Wyndham Hotels & Resorts δημοσιοποίησε τα αποτελέσματα της ανάπτυξης που πέτυχε το 2ο τρίμηνο του 2024.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εταιρείας, κατά το 2ο τρίμηνο καταγράφηκε σε παγκόσμιο επίπεδο αύξηση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο κατά 2% σε σταθερές τιμές. Ο συνολικός αριθμός των δωματίων της εταιρείας παγκοσμίως, αυξήθηκε κατά 4% ετησίως, συγκριτικά με το 2ο τρίμηνο του 2023. Επίσης, άνοιξε περισσότερα από 18.000 δωμάτια παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 7.000 στις ΗΠΑ, ισοδυναμώντας με ετήσια αύξηση 16% έναντι του 2ου τριμήνου του 2023, ενώ εγκαινίασε τις πρώτες σουίτες μακράς διαμονής, Echo Suites Extended Stay by Wyndham. Χορήγησε 180 συμβόλαιά της σε νέους συνεργάτες της παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 96 στις ΗΠΑ, αντιστοιχώντας σε ετήσιους ρυθμούς αύξησης τους κατά 33% το 2ο τρίμηνο του 2024 έναντι της ίδιας περιόδου του 2023. Η αναπτυξιακή της προοπτική ενισχύθηκε ως εκ τούτου κατά 1% σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2024 και κατά 7% ετησίως, συγκριτικά με το 2ο τρίμηνο του 2023, στον αριθμό ρεκόρ των 245.000 δωματίων.
Επίσης, τα έσοδα από συμπληρωματικές δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 6% συγκριτικά με το 2ο τρίμηνο του 2023. Τα μειωμένα ανά μετοχή κέρδη (diluted earnings) αυξήθηκαν 30%, στα 1,07 δολ.,και τα προσαρμοσμένα, μειωμένα ανά μετοχή κέρδη (adjusted diluted EPS) αυξήθηκαν κατά 22% στα 1,13 δολ., ή κατά 12% σε συγκρίσιμη βάση. Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν το 2ο τρίμηνο του 2024 στα 86 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 23% συγκριτικά με το 2ο τρίμηνο του 2023. Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα (adjusted net income) έφτασε στα 91 εκατ. δολ., με αύξηση 14% από το 2ο τρίμηνο του 2023. Τα προσαρμοσμένα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 13% σε σχέση με το 2ο τρίμηνο του 2023, στα 178 εκατ. δολ., ή κατά 6% σε συγκρίσιμη βάση. Η εταιρεία απέδωσε 162 εκατ. δολ. στους μετόχους της μέσω επαναγοράς μετοχών, αξίας 131 εκατ. δολ. και απένειμε μέρισμα τριμήνου σε ρευστό της τάξεως των 0,38 δολ. ανά μετοχή. Ολοκλήρωσε επίσης επιτυχώς την αναδιαπραγμάτευση της δανειακής γραμμής Β (Term Loan B Facility), μειώνοντας το επιτόκιό της δανεισμού κατά 60 μονάδες βάσης (0,60%) στο επίπεδο του ημερήσιου επιτοκίου προθεσμιακής διάρκειας (Secured Overnight Financing Rate – SOFR) συν 1,75 ποσοστιαίες μονάδες και αυξάνοντας το δανειακό άνοιγμά της κατά 400 εκατ. δολ.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wyndham Hotels & Resorts κ. Geoff Ballotti δήλωσε σχετικά: «Οι αντοχές και η υψηλής κερδοφορίας φύση του επιχειρηματικού μοντέλου μας, έγιναν για μια ακόμη φορά οφθαλμοφανείς αυτό το τρίμηνο. Εν μέσω της αποκατάστασης των επιπέδων εσόδων ανά δωμάτιο στις ΗΠΑ, πετύχαμε ισχυρά προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων προσαρμοσμένα κέρδη βασιζόμενοι στην καθαρή αύξηση του αριθμού των δωματίων και των ποσοστών δικαιωμάτων μας από συμπληρωματικές δραστηριότητες. Χορηγήσαμε στις ΗΠΑ 33% περισσότερα συμβόλαια ξενοδοχείων, αυξάνοντας την αναπτυξιακή προοπτική μας στο επίπεδο ρεκόρ των 245.000 δωματίων, και ωθώντας σημαντικά υψηλότερα τα ποσοστά των δικαιωμάτων μας (προμήθειες) στις ΗΠΑ, διεθνώς και παγκοσμίως. Από τις αρχές του έτους, επιστρέψαμε περισσότερα από 250 εκατ. δολ. στους μετόχους, ισόποσα με το 4% της αρχικής κεφαλαιοποίησής μας στην αγορά, φέτος».
Τα μεγέθη των υποδομών
Τα παγκόσμια μεγέθη υποδομών (βάσει αριθμού δωματίων) της Εταιρείας αυξήθηκαν κατά 4%, αντικατοπτρίζοντας ανάπτυξη κατά 1% στις ΗΠΑ και κατά 8% διεθνώς. Σε απόλυτους αριθμούς, στις 30 Ιουνίου 2024 τα δωμάτια σε παγκόσμιο επίπεδο έφθασαν σε 884.900 από 851.500 στις 30 Ιουνίου 2023. Επιμέρους, στις ΗΠΑ έφθασαν σε 499.400 δωμάτια από 495.100 και διεθνώς σε 385.500 δωμάτια από 356.400.
Όπως είχε προβλεφθεί, οι αυξήσεις αυτές συμπεριελάμβαναν αύξηση 3% στα – μεσαίας κατηγορίας (τουλάχιστον 140 δωματίων ξενοδοχειακές μονάδες) και άνω- στις ΗΠΑ, υψηλότερα έσοδα ανά δωμάτιο, καθώς και την ισχυρή ανάπτυξη στις δύο, υψηλότερων αποδόσεων περιοχές της εταιρείας από πλευρά εσόδων ανά δωμάτιο, δηλαδή στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική καθώς και στην Λατινική Αμερική, που αυξήθηκαν κατά 12% και 11% αντιστοίχως. Η εταιρεία συνέχισε να βελτιώνει το ποσοστό της παρακράτησης (retention rate) και παραμένει σταθερή στην πορεία της επίτευξης καθαρής προοπτικής αύξησης του αριθμού των δωματίων της κατά 3 με 4% για το σύνολο του 2024.
Την 30η Ιουνίου 2024, η δρομολογημένη αναπτυξιακή προοπτική (pipeline) της εταιρείας συμπεριλάμβανε περίπου 2.000 ξενοδοχεία και 245.000 δωμάτια, αντιστοιχώντας σε ακόμη ένα επίπεδο ρεκόρ και μία ετήσια αύξηση στην βάση των δεύτερων τριμήνων 2023-2024, της τάξεως του 7%.
Τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο
Παγκοσμίως, τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκαν το 2ο τρίμηνο του 2024 κατά 2% σε σταθερές τιμές και συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, αντικατοπτρίζοντας μηδενική αύξηση στις ΗΠΑ και 7% αύξηση διεθνώς. Έτσι, το 2ο τρίμηνο τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο διαμορφώθηκαν σε 45,99 δολ. παγκοσμίως. Επιμέρους, στις ΗΠΑ διαμορφώθηκαν σε 55,44 δολ. και διεθνώς σε 43,11 δολ.
Στις ΗΠΑ τα ανά διαθέσιμο δωμάτιο έσοδα στις μεσαίου μεγέθους μονάδες και στις πιο μεγάλες, αυξήθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση ενώ τα ανά δωμάτιο έσοδα για τις εγκαταστάσεις με φθηνότερα καταλύματα μειώθηκαν κατά 2%. Σε γενικές γραμμές, τα αποτελέσματα των ανά διαθέσιμο δωμάτιο εσόδων της εταιρείας στις ΗΠΑ διαμορφώθηκαν από την κατά 9 μονάδες βάσης (0,90%) αύξηση της πληρότητας και αντισταθμίστηκαν μερικώς από την κατά 50 μονάδες βάσης (0,50%) μείωση της μέσης ημερήσιας τιμής. Άξιο αναφοράς είναι ότι οι ρυθμοί αύξησης της ανά διαθέσιμο δωμάτιο απόδοσης επιταχύνθηκαν στις ΗΠΑ το 2ο τρίμηνο 2024, του με αποτέλεσμα την κατά 520 μονάδες βάσης (5,20%) βελτίωσή τους, συμπεριλαμβανομένης της αντίστοιχης βελτίωσης για τις οικονομικότερες αλυσίδες (hotel brands) ξενοδοχειακών μονάδων στις ΗΠΑ, κατά 560 μονάδες βάσης (5,6%)
Σε σύγκριση με το 2019, ώστε να εξαιρεθούν οι επιπτώσεις της πανδημίας, η ανά δωμάτιο απόδοση της εταιρείας για τις οικονομικές αλυσίδες της και τις μονάδες μεσαίων μεγεθών, αυξήθηκαν κατά 9% και 8% αντιστοίχως, με τις ανάλογες αποδόσεις για τις μονάδες υψηλότερων κατηγοριών και πολυτελείας να συνεχίζουν να υπολείπονται του 2019 κατά 2%.
Διεθνώς, οι ανά δωμάτιο αποδόσεις της εταιρείας στην Λατινική Αμερική, την Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Καναδά αυξήθηκαν συνολικά κατά 15% τόσο λόγω της συνεχιζόμενης δυνατότητας μεταβολής των τιμών, με την μέση ημερήσια τιμή αυξημένη κατά 13% και την αύξηση της πληρότητας κατά 2%. Τα έσοδα της Εταιρείας ανά διαθέσιμο δωμάτιο για την περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού μειώθηκαν κατά 12% το 2ο τρίμηνο του 2024, ως αποτέλεσμα κυρίως της δυσκολίας στις ετήσιες συγκρίσεις λόγω της καταγεγραμμένης ανάκαμψης αυτής της περιοχής από την πανδημία μόλις το 2ο τρίμηνο του 2023. Η πληρότητα στην περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού μειώθηκε το προαναφερόμενο διάστημα κατά 7% και η μέση ημερήσια τιμή κατά 5%.
Σε σύγκριση με το 2019, ώστε να εξαιρεθούν οι επιπτώσεις της πανδημίας, η ανά δωμάτιο απόδοση της εταιρείας για τις περιοχές της Λατινικής Αμερικής, της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Καναδά, υπερδιπλασιάσθηκε ενώ η αντίστοιχη απόδοση για τις περιοχές της Ασίας και του Ειρηνικού συνέχισε να υπολείπεται του 2019 κατά 11%.
Σχετικά με τη Wyndham Hotels & Resorts
Η Wyndham Hotels & Resorts είναι η μεγαλύτερη εταιρεία franchising ξενοδοχείων στον κόσμο, βάσει αριθμού ιδιοκτησιών, με περίπου 9.200 ξενοδοχεία σε περισσότερες από 95 χώρες σε 6 ηπείρους. Μέσω του δικτύου της με πάνω από 885.000 δωμάτια που απευθύνονται στον καθημερινό ταξιδιώτη, η Wyndham έχει ηγετική παρουσία στην οικονομική και μεσαία κατηγορία του κλάδου της φιλοξενίας. Η εταιρεία διαχειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο 25 ξενοδοχειακών εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Super 8®, Days Inn®, Ramada®, Microtel®, La Quinta®, Baymont®, Wingate®, AmericInn®, Hawthorn Suites®, Trademark Collection® και Wyndham®. Το βραβευμένο πρόγραμμα πιστότητας της εταιρείας, Wyndham Rewards, προσφέρει σε περίπου 110 εκατ. εγγεγραμμένα μέλη την ευκαιρία να εξαργυρώσουν πόντους σε χιλιάδες ξενοδοχεία, θέρετρα διακοπών και ενοικιαζόμενα καταλύματα παγκοσμίως.