Στην “Α List” για τη δέσμευση της στην περιβαλλοντική διαφάνεια
Για πρώτη φορά, η Accor εντάσσεται στην A-list του παγκόσμιου περιβαλλοντικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού CDP, με τον όμιλο να βρίσκεται ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες όσον αφορά τη διαφάνεια και διαχείριση των περιβαλλοντικών κινδύνων, αλλά και σχετικά με τη σοβαρότητα που επιδεικνύει στον σχεδιασμό για την αντιμετώπιση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής στο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας.
Η Accor είναι μία από τις 141 ευρωπαϊκές εταιρείες που κατάφεραν να διακριθούν με βαθμό “Α” για την πολιτική της σχετικά με την κλιματική αλλαγή ανάμεσα σε περισσότερες από 21.000 εταιρείες που αξιολογήθηκαν, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά την ηγετική της θέση στο εν λόγω ζήτημα, καθώς αποτελεί τη μόνη εταιρεία στον κλάδο της φιλοξενίας που απέσπασε άριστη βαθμολογία.
Η συγκεκριμένη επιβράβευση αποδεικνύει το έργο που επιτελείται στο πλαίσιο της στρατηγικής βιωσιμότητας του Ομίλου Accor, το οποίο θέτει στο επίκεντρό του τον άνθρωπο και τη φύση, ενσωματώνοντας τρεις στρατηγικούς πυλώνες: (1) να μετασχηματίσει με βιώσιμο τρόπο τις λειτουργίες και τα ξενοδοχεία με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της, (2) να επιταχυνθεί η μετάβαση σε ένα βιώσιμο μοντέλο διατροφής προσφέροντας διαφοροποιημένες γαστρονομικές εμπειρίες στους επισκέπτες της και τέλος, (3) να συμμετέχει στη δημιουργία ενός ξεκάθαρου, σε κλαδικό επίπεδο, νέου τρόπου ταξιδιών.
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η Accor δεσμεύεται να συμβάλει στην ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα έως το 2050, σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού και επικυρωμένη από την SBTi. Ο Όμιλος έχει, επίσης, δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 46% στο πεδίο εφαρμογής 1&2 και κατά 28% στο πεδίο εφαρμογής 3 έως το 2030. Για την επίτευξη αυτών των δεσμεύσεων, η Accor συνεργάζεται στενά με τους ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων της και διαδραματίζει ενεργό ρόλο μέσω των “Sustainable Hospitality Alliance” και “Hospitality Alliance for Responsible Procurement” για τη θέσπιση νέων προτύπων για τον κλάδο.
O Sébastien Bazin, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Accor, αναφέρει σχετικά, “Η Accor ανοίγει τον δρόμο για τον μετασχηματισμό του κλάδου της φιλοξενίας σε έναν τομέα που συμβάλλει στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Όπως αποδείχθηκε το 2023, οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής είναι πραγματικές, γεγονός που απαιτεί τη διερεύνηση νέων τρόπων διαχείρισης των ξενοδοχείων. Χάρη στην ισχυρή αφοσίωση των ομάδων της Accor σε όλο τον κόσμο, ο Όμιλος αποδεικνύει ότι διαθέτει την κατάλληλη στρατηγική, μέθοδο, διαχείριση και αυστηρότητα για να συνεχίσει τις προσπάθειές του να υποστηρίζει και να παρέχει λύσεις στους ιδιοκτήτες μας προς την απαλλαγή εκπομπών άνθρακα, αλλά και να επιταχύνει την ανάπτυξη της στρατηγικής μας, σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα μέλη μας”.
Σε πλήρη ευθυγράμμιση με την “Taskforce for Climate-Related Financial Disclosures”, το CDP διαθέτει τη μεγαλύτερη παγκοσμίως βάση δεδομένων για το περιβάλλον και οι βαθμολογίες του χρησιμοποιούνται ευρέως για να καθοδηγήσουν αποφάσεις επενδύσεων και προμηθειών προς μια βιώσιμη και ανθεκτική οικονομία και να συμβάλουν στην παγκόσμια ουδετερότητα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Το 2023, πάνω από 740 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με περιουσιακά στοιχεία άνω των 136 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ ζήτησαν από τις εταιρείες να δημοσιοποιήσουν δεδομένα σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τους κινδύνους και τις ευκαιρίες μέσω της πλατφόρμας του CDP. Στο αίτημα ανταποκρίθηκε ο αριθμός-ρεκόρ των 23.000 εταιρειών.
Το CDP χρησιμοποιεί μια λεπτομερή και ανεξάρτητη μέθοδο για την αξιολόγηση των εταιρειών, κατανέμοντας βαθμολογία από Α έως D, με βάση την πληρότητα της δημοσιοποίησης, την ενημέρωση και τη διαχείριση των περιβαλλοντικών κινδύνων και την απόδειξη βέλτιστων πρακτικών που συνδέονται με την περιβαλλοντική ηγεσία, όπως ο καθορισμός φιλόδοξων και ουσιαστικών στόχων. Αυτές που δεν αποκαλύπτουν ή παρέχουν ανεπαρκείς πληροφορίες βαθμολογούνται με F.
Όπως ανέφερε η Sherry Madera, Διευθύνουσα Σύμβουλος του CDP,“Συγχαρητήρια σε όλες τις εταιρείες που βρίσκονται στην A List της CDP, καθώς και σε εκείνες που ξεκίνησαν ή επιτάχυναν το ταξίδι τους προς την περιβαλλοντική διαφάνεια το 2023, καθότι είδαμε αύξηση 24% στα αποτελέσματα του περασμένου έτους και αυτή η πορεία πρέπει να επαινεθεί. Μόνο θέτοντας τα θεμέλια της διαφάνειας μπορούν οι εταιρείες να δείξουν ότι λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν στη διασφάλιση της μετάβασης σε ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές CO2 και με θετικές προοπτικές για τη φύση και το περιβάλλον”.