Έτος – ρεκόρ πρόκειται να αποτελέσει το 2023 για τη Fraport Greece, αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, στο πλαίσιο χθεσινής συνέντευξης Τύπου.
Κατά τη διάρκεια των πρώτων 10μηνών, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της εταιρείας εξυπηρέτησαν, στο σύνολό τους, 32,3 εκατομμύρια επιβάτες (+8,4% σε σχέση με το 2022), με τη διεθνή κίνηση να αντιστοιχεί στο 80%, ενώ αναμένεται η επιβατική κίνηση να προσεγγίσει τα 33,8 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση, έναντι 31,19 εκατ. το 2022.
Σύμφωνα με τον κ. Βήλο, ο ρόλος της Fraport Greece στην προσέλκυση τουριστικών ροών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους εστιάζεται στα ακόλουθα:
Η Fraport Greece
- Επένδυσε συνολικά πάνω από 1,8 δις. για τη δημιουργία σύγχρονων και ασφαλών πυλών εισόδου στη χώρα,
- Κάθε χρόνο επενδύει περίπου EUR 50εκ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων ενώ ήδη σχεδιάζει περαιτέρω επεκτάσεις σε ορισμένα από αυτά όπως π.χ. στη Σαντορίνη,
- Παρέχει σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την προσέλκυση επιπλέον πτήσεων κατά τους χειμερινούς και περιφερειακούς μήνες,
- Συμπράττει με τους εθνικούς και τοπικούς φορείς χαράσσοντας και υλοποιώντας από κοινού προωθητικά προγράμματα σε αγορές στόχους,
- Προωθεί τους 14 προορισμούς στα μεγαλύτερα διεθνή συνέδρια, καθώς και μέσω των δικών της καναλιών επικοινωνίας, όπως είναι τα social media και το περιοδικό της ‘’Incredible Greece’’,
- Είναι σε συνεχή συνεργασία με όλες τις αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να διατηρούνται τα υφιστάμενα δρομολόγια, αλλά κυρίως να προσελκύονται νέα σε όλους τους προορισμούς που εξυπηρετούμε.
Ακολούθως, ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, ανέφερε τις προκλήσεις για το αύριο του τουρισμού στη χώρα οι οποίες είναι οι ακόλουθες:
- Έλλειψη προσωπικού σε όλη την τουριστική αλυσίδα με αρνητικό αντίκτυπο στο επίπεδο εξυπηρέτησης,
- Άνοδος του επιπέδου τιμών με επίπτωση στη ζήτηση για τα επόμενα χρόνια,
- Επιδείνωση της σχέσης ποιότητας τιμής που εντείνει τον ανταγωνισμό με τις γειτονικές χώρες,
- Ανάγκη για επενδύσεις σε υποδομές προκειμένου να εξυπηρετούνται οι αυξημένες τουριστικές ροές,
- Αλλαγή στρατηγικής από το «ήλιος και θάλασσα» σε πιο ολοκληρωμένες/εναλλακτικές τουριστικές εμπειρίες,
- Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με αλλαγή κουλτούρας και επιχειρησιακού μοντέλου από όλους του εμπλεκόμενους φορείς,
- Γεωπολιτική αστάθεια, στην ευρύτερη περιοχή με δυνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό,
- Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και ανάγκη για επενδύσεις με περιβαλλοντικά θετικό πρόσημο και με επίκεντρο τις τοπικές κοινωνίες.
Εμείς γνωρίζουμε τις ελλείψεις στις υποδομές, στις περιοχές που βρίσκονται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που εξυπηρετούμε, θα πλησιάσουμε τους εθνικούς και τοπικούς φορείς, περιφέρειες, δήμους, μαζί με αυτούς που επενδύουν στον τουρισμό, και θα ζητήσουμε την αναβάθμισή τους.
Τέλος, ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, τόνισε πως «η ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων κατά το πρώτο 10μηνο του έτους αντανακλά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που εμπεριέχει και την αναβάθμιση των σχετικών με τον τουρισμό υποδομών όπως αυτών των αεροδρομίων.
Παρ’ όλα αυτά, είναι πολύ σημαντικό να παραμείνουμε σε εγρήγορση δεδομένων των ποικίλων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος τουριστικός κλάδος, γεγονός που επιτάσσει την συνεχή ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος βάσει των παγκόσμιων τάσεων, αλλά και των συνεργειών μεταξύ όλων εμάς που βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της τουριστικής αλυσίδας της χώρας μας.’’