Ένα ταξίδι εξοικείωσης, που δίνει ώθηση στη διείσδυση της Ανατολικής Χαλκιδικής στο Λίβανο
Ταξίδι εξοικείωσης (2 – 6.10.23) στην Ανατολική Χαλκιδική με τη συμμετοχή δύο Λιβανέζων ταξιδιωτικών πρακτόρων πραγματοποίησε ο Δήμος Αριστοτέλη Χαλκιδικής σε συνεργασία με τον τουριστικό οργανισμό MidEast και το Δήμο Θεσσαλονίκης. Θέμα του «ιερός τρύγος στον Άθωνα» και στόχος του η γνωριμία των Λιβανέζων με τη φυσική, πολιτιστική και ιστορική ταυτότητα του προορισμού «μέσα από ένα ποτήρι κρασί».
Η δραστηριότητα αποτέλεσε ειδική ενότητα του προγράμματος τουριστικής προβολής και προώθησης του Δήμου Αριστοτέλη, ο οποίος συγκαταλέγει το Λίβανο στις τουριστικές αγορές – στόχους. «Παρόλο που η πρόσφατη οικονομική κατάρρευση διαμόρφωσε δυσμενείς συνθήκες ανάπτυξης στον παραγωγικό ιστό ολόκληρης της χώρας» λέει η C.E.O. της MidEast Κατερίνα Mousbeh, «o Λίβανος έδειξε ότι αντέχει, σημειώνοντας φέτος ρεκόρ ταξιδιωτικών εισροών στην Ελλάδα».
Οι συμμετέχοντες στο fam. Trip ακολούθησαν τμήματα της χαρτογραφημένης τοπικής οινικής διαδρομής:
- Στα Αρχαία Στάγειρα και την Ολυμπιάδα,
- Στην Ιερισσό,
- Στην Ουρανούπολη, όπου παράπλευσαν τον Άθωνα και καταδύθηκαν στην υποβρύχια κάβα του Αθωνικού Κόλπου,
- Στη Μεγάλη Παναγία,
- Στην Αρναία,
- Στη Θεσσαλονίκη.
Ως εξαιρετική χαρακτήρισαν την εμπειρία που απέκτησαν στην Ιερά Μονή Χιλανδαρίου Αγίου Όρους, επισκεπτόμενοι τον αμπελώνα και το οινοποιείο της Μονής.
Ένα πακέτο διακοπών μαζικού, πολιτιστικού και luxury τουρισμού θα παραδοθεί τις επόμενες ημέρες, ώστε να διοχετευθεί από τους εν λόγω Λιβανέζους στις τουριστικές αγορές του Λιβάνου και του Ιράν με την προοπτική να γνωστοποιήσει εκ νέου τον προορισμό στο καταναλωτικό κοινό. Την Άνοιξη του 2024 η προσπάθεια θα ενταθεί με αποστολές σε δυνητικούς πελάτες προσφορών και flash sales, δεδομένου ότι οι Άραβες αποτελούν last minute επισκέπτες. Στην περίπτωση αυτή καθοριστικός θα είναι ο ρόλος του tour operator TANIA TRAVEL, ο product manager του οποίου επισκέφθηκε πρόσφατα την Ανατολική Χαλκιδική και εξετάζει τρόπους τοποθέτησης ναυλωμένης πτήσης (chartet flight), που θα συνδέσει τη Βηρυτό με τη Θεσσαλονίκη.
Το 2024 εξάλλου ο Δήμος Αριστοτέλη αναμένεται να ολοκληρώσει την προσκυνηματική δικτύωση του Στρατωνίου με τη Βηρυτό, η οποία προετοιμάζεται τα τελευταία δύο χρόνια: κοινός τόπος των δύο προορισμών είναι η καταγωγή της Αγίας Βαρβάρας (πολιούχου του Στρατωνίου και προστάτιδας των μεταλλωρύχων) από τη Βηρυτό, όπου και λατρεύεται με απόλυτα βιωματικό τρόπο.
«Μια τουριστική αγορά, τα χαρακτηριστικά της οποίας ‘κουμπώνουν’ απόλυτα στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ανατολικής Χαλκιδικής έρχεται να συμπληρώσει κομμάτια του προσκυνηματικού κυρίως τοπικού παζλ» λέει ο Δήμαρχος Αριστοτέλη Στέλιος Βαλιάνος. «Συνάμα, αναδεικνύεται ο πολιτισμός, οι οινικές περιηγήσεις και ο τουρισμός πολυτελείας, ενώ το 2024 προετοιμάζεται ειδική τουριστική ενότητα με τίτλο ‘γαμήλιος & honeymoom τουρισμός’, η οποία θα απευθυνθεί σε στοχευμένες τουριστικές αγορές, μεταξύ των οποίων και σε αυτήν του Λιβάνου».
Για την επίτευξη του ταξιδιού εξοικείωσης συνεργάσθηκαν 14 επιχειρήσεις – μέλη της Αριστοτελικής Σύμπραξης, ενώ η μεταφορά τους στην Αθωνική Πολιτεία για μία ακόμη φορά πραγματοποιήθηκε με τα σκάφη των Αγιορείτικων Γραμμών, που έχουν την αποκλειστικότητα στη διακίνηση προσκυνητών από και προς το Άγιον Όρος.