Αρχική UNWTO Συμμετοχή της ΓΓ Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης στην 68η Σύνοδο της Περιφερειακής...

Συμμετοχή της ΓΓ Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης στην 68η Σύνοδο της Περιφερειακής Επιτροπής για την Ευρώπη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού

Από τις 31 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε στη Σόφια (Βουλγαρία) η 68η Σύνοδος της Περιφερειακής Επιτροπής για την Ευρώπη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ- UNWTO). Επικεφαλής της Ελληνικής Αντιπροσωπείας ήταν η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου, η οποία και προέδρευσε των εργασιών της Συνόδου και απηύθυνε στους συνέδρους από τις 39 συμμετέχουσες ευρωπαϊκές χώρες το Communications of the Chair.  

«Στο πλαίσιο αυτό, πιστεύω ακράδαντα ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να συζητήσουμε και να καταλήξουμε σε μια συμφωνία για το θέμα μιας συγκεκριμένης Ατζέντας για την Ευρώπη, την ισχυρότερη Περιφέρεια του ΠΟΤ, με συγκεκριμένο προϋπολογισμό που θα προέρχεται από τον τακτικό προϋπολογισμό του Οργανισμού (συνεισφορές μελών) για την επίτευξη των στόχων της Ατζέντας και του Σχεδίου Δράσης της, το οποίο θα είναι το αποτέλεσμα των συλλογικών μας εργασιών.  

Η εν λόγω Ατζέντα για την Ευρώπη θα είναι σε αρμονία με τους Στρατηγικούς Στόχους και τις Προγραμματικές Προτεραιότητες του ΠΟΤ, ώστε να επιτευχθούν τα υψηλότερα πρότυπα επιδόσεων στην εκπόνηση και διακυβέρνηση της τουριστικής πολιτικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο.  

Μια ατζέντα για την Ευρώπη είναι αυτό που χρειαζόμαστε τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή για να επιστρέψουμε προστιθέμενη αξία στα μέλη της Περιφέρειας της Ευρώπης, να υλοποιήσουμε έργα που θα τα ωφελήσουν άμεσα (όπως, για παράδειγμα, με την ανάπτυξη ικανοτήτων, τον τουρισμό ειδικού ενδιαφέροντος, την ενδυνάμωση ταλέντων, τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών (DMOs) κ.λπ.), ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουμε λιγότερο προνομιούχες περιοχές της Ευρώπης και προσελκύουμε νέα μέλη. Η δομή της Ατζέντας, κατά το πρότυπο της Ατζέντας για την Αφρική τελικά, θα προκύψει ως αποτέλεσμα των μεταξύ μας διαβουλεύσεων», επισήμανε η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης. 

Προέχουσα θέση στις εργασίες της Συνόδους είχανε οι εκλογές για τα καταστατικά και τα επικουρικά όργανα της Περιφερειακής Επιτροπής. Η Ελλάδα είχε θέσει υποψηφιότητα για μία από τις δυο θέσεις Αντιπροεδρίας της Περιφερειακής Επιτροπής και πέτυχε πλήρως τον στόχο της εκλεγόμενη πρώτη με 27 ψήφους, έναντι 24 ψήφων της δεύτερης Ουγγαρίας.  

Επίσης, με πρωτοβουλίες της Ελλάδας έγινε ομόφωνα αποδεκτή η «Ατζέντα για την Ευρώπη» (Agenda for Europe) που είχε προταθεί ως δέσμη κατευθυντήριων αρχών από την Ελληνική Προεδρία κατά την 66η Σύνοδο και εκκρεμούσε έκτοτε.  

Επιπροσθέτως, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου είχε μια λίαν εποικοδομητική συνάντηση με τον Υπουργό Τουρισμού της Βουλγαρίας, κ. Ilin Dimitrov, με τoν οποίο διερευνήθηκαν οι τρόποι της περαιτέρω ενδυνάμωσης της συνεργασίας των δύο χωρών μέσα από στοχευμένες πρωτοβουλίες στον τομέα του τουρισμού. 

Σημειώνεται ότι οι δύο χώρες συνεργάζονται στο πλαίσιο της Ε.Ε., καθώς επίσης και άλλων διεθνών οργανισμών. Οι πολιτιστικοί δεσμοί της Ελλάδας με τη Βουλγαρία είναι ιδιαίτερα αξιόλογοι. 

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι κ.κ. Αναστασοπούλου και Dimitrov εντόπισαν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης της τουριστικής κίνησης μεταξύ των δύο χωρών και επιβεβαίωσαν την πρόθεση τους να εργαστούν για την περαιτέρω ενίσχυση και εμβάθυνση των διμερών τουριστικών σχέσεων και την αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου συνεργασίας. 

Συγκεκριμένα, δόθηκε έμφαση σε θεματικούς τομείς όπως ο θαλάσσιος τουρισμός και η κρουαζιέρα, καθώς και ο κινηματογραφικός και ο ιατρικός τουρισμός. 

Επιπλέον, αμφότεροι επικεντρώθηκαν στην ανταλλαγή καλών πρακτικών και τεχνογνωσίας στους τομείς του χειμερινού τουρισμού, του τουρισμού υγείας, καθώς και του τουρισμού ευεξίας. 

Επιπροσθέτως, συζητήθηκε η υπογραφή κοινού σχεδίου δράσης που θα επισφραγίζει την εξαιρετική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. 

Επισημαίνεται ότι νωρίτερα η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου, στα πλαίσια της 68ης Συνόδου της Περιφερειακής Επιτροπής για την Ευρώπη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ – UNWTO), έδωσε συνέντευξη στην κα. Veronica Denizova για το Βloomberg TV Bulgaria.  

«Η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για καλοκαιρινές διακοπές, αλλά προσφέρει επίσης ελκυστικές προτάσεις για θεματικό τουρισμό όλο τον χρόνο», επεσήμανε η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης. 

«Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά της, όπως (α) η πλούσια πολιτισμική κληρονομιά, (β) η φυσική ομορφιά του τόπου και (γ) η γεωγραφική ποικιλομορφία προσελκύουν τα τελευταία χρόνια σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο του τουρισμού, ενισχύοντας την εικόνα της Ελλάδας αφενός (i) ως τουριστικού προορισμού παγκόσμιου βεληνεκούς και αφετέρου (ii) ως τουριστική αγορά με εξαιρετικές επενδυτικές ευκαιρίες», τόνισε η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου. 

«Eστιάζουμε ήδη (α) στην υψηλή διεθνή ανταγωνιστικότητα, μέσω της ποιοτικής ανασυγκρότησης (δηλ. διαφοροποίηση και εμπλουτισμό) του τουριστικού προϊόντος, καθώς και (β) στην αποτελεσματική λειτουργία της τουριστικής βιομηχανίας στο πλαίσιο της αειφόρου και βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης», υπογράμμισε η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης. 

«Η φετινή χρονιά αποτελεί τη μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας στην προσπάθεια που κάνει να ισορροπήσει όλες τις τουριστικές τάσεις οι οποίες «επιλέγουν» την πατρίδα μας. Διότι ναι μεν, χρειαζόμαστε τους high end επισκέπτες, καθώς αυτοί ενισχύουν σημαντικά τα έσοδά μας, αλλά έχουμε ανάγκη και τους all inclusive τουρίστες, επειδή προσφέρουν θέσεις εργασίας και αυξημένο τζίρο», σημείωσε η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου. 

Επίσης, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου έδωσε συνέντευξη στον κ. Merim Tenev για τη Βουλγαρική Εθνική Ραδιοφωνία – BNR. 

«Το μεγάλο comeback του ελληνικού τουρισμού πέτυχε μέσω συγκεκριμένων στρατηγικών, ενεργειών και πρωτοβουλιών που ανέλαβε με σοβαρότητα και μεθοδικότητα η Ελληνική Πολιτεία», επισήμανε η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης. 

«Ναι, (α) επεκτείναμε την τουριστική περίοδο, (β) δώσαμε μεγάλη έμφαση στην διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος με την υπέρβαση του κλασικού μοντέλου «θάλασσα και ήλιος», (γ) προωθήσαμε τις ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, (δ) επιταχύναμε και απλοποιήσαμε τις διαδικασίες των τουριστικών επενδύσεων, (ε) αυξήσαμε τα έσοδα σε εστίαση και εμπόριο, (στ) ενισχύσαμε τους Έλληνες με τα Προγράμματα Εσωτερικού Τουρισμού και τελικά (ζ) καταφέραμε τη μεγαλύτερη ανάκαμψη τουριστικά σε όλη την Ευρώπη», υπογράμμισε η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου. 

«Μετά τη δυναμική πορεία του 2022, όλα φαίνεται να συγκλίνουν ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει τα εχέγγυα να επιτύχει ακόμα υψηλότερες αποδόσεις το 2023. Ενδεικτικά, ήδη στις διεθνείς εκθέσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα μηνύματα για το ελληνικό τουριστικό οικοσύστημα ήταν ικανοποιητικά, με αεροπορικές εταιρείες και tour operators να εκφράζουν ενδιαφέρον, και κάποιες μάλιστα εξ αυτών να προχωρούν στην ενίσχυση πτητικών προγραμμάτων και πακέτων διακοπών για τη χώρα μας», σημείωσε η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης. 

«Κύριος στόχος της Ελληνικής Πολιτείας για την περίοδο 2023-2024 είναι η ενίσχυση της τουριστικής ανάκαμψης της χώρας που σημειώθηκε το 2022, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις προκλήσεις από τη σταδιακή επάνοδο στην κανονικότητα, την κρίση στην Ουκρανία αλλά και από την αυξανόμενη ανάγκη για την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών», ανέφερε η η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου. 

«Συγκεκριμένα η εθνική τουριστική πολιτική βασίζεται στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, της ποιότητας, της αυθεντικότητας, της ανθεκτικότητας και της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος και παράλληλα στην ενίσχυση των τουριστικών επενδύσεων με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα», τόνισε η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης. 

«Ο ελληνικός τουρισμός, ενώ καλείται να ευθυγραμμίσει το μοντέλο του με την ψηφιακή λειτουργία και το οικολογικό υπόδειγμα, διαθέτει, πέραν μιας Πολιτείας που διαρκώς εκσυγχρονίζει το κράτος, και διάφορα επιπλέον εφόδια, όπως ότι: 

– Το ελληνικό brand βρίσκεται στην κορυφαία πεντάδα παγκοσμίως, 

– έχει μεγάλη διασπορά στις αγορές του, 

– κινείται μέσα στο ασύγκριτο φυσικό και πολιτιστικό τοπίο της πατρίδας μας, η αξιοποίηση του οποίου αποτελεί ένα μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα», κατέληξε η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου. 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.