Η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς που παρέχει ελκυστικές προτάσεις τόσο για επενδυτές, όσο και ταξιδιώτες καθόλη τη διάρκεια του έτους
Το εξαιρετικό επίπεδο των διμερών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Kαναδά αλλά και τις προοπτικές περαιτέρω ενίσχυσης της οικονομικής συνεργασίας των δύο πλευρών επεσήμαναν, στο σύνολό τους, οι συμμετέχοντες στο Οικονομικό Φόρουμ του Τορόντο που πραγματοποιείται 17 και 18 Οκτωβρίου από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και την Enterprise Greece, σε συνεργασία με το Hellenic InitiativeCanada και με την υποστήριξη του Ελληνο-Καναδικού και του Καναδο-Ελληνικού Εμπορικού Επιμελητηρίου αντιστοίχως, παρουσία ηγετών από τους χώρους της πολιτικής, της διπλωματίας και της οικονομίας από την Ελλάδα και τον Καναδά, καθώς και κυβερνητικών στελεχών των δύο χωρών.
Στις εργασίες του Οικονομικού Φόρουμ στο Τορόντο συμμετείχε και η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου, η οποία στο πάνελ «Tourism Sector Investment – Opportunities in Greece» με τους κ.κ. Mark Nasr, Senior Vice President, Products, Marketing and eCommerce της Αir Canada και Lambrini Litsa, Regional Marketing Manager της Sotheby’s International Realty Canada, επεσήμανε τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού τονίζοντας μάλιστα τις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζει η χώρα μας.
Συγκεκριμένα η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης σημείωσε ότι «το brand name της χωρας έχει αναβαθμιστεί παγκοσμίως, η εικόνα μας έχει αλλάξει προς το καλύτερο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε ισχυρό τουριστικό ρεύμα, που δημιουργεί σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας μέσω του Τουρισμού.
Φέτος, η τουριστική περίοδος στην Ελλάδα ξεκίνησε νωρίτερα από ποτέ και εργαζόμαστε σκληρά ώστε να ολοκληρωθεί με το τέλος του 2022. Αυτή η διεύρυνση της σεζόν, η χρονική αλλά και χωρική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου δηλαδή, σηματοδοτεί τη μεγέθυνση του τουριστικού μας προϊόντος, που ενισχύει την οικονομία, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, τροφοδοτεί εκατοντάδες επαγγέλματα, ενώ στηρίζει εντέλει τη μέση ελληνική οικογένεια.
Oι προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό είναι ευοίωνες λοιπόν, με τα πρώτα στοιχεία να δείχνουν ότι η θετική πορεία μπορεί να φτάσει, και ενδεχομένως να ξεπεράσει, σε αριθμούς τη «χρυσή» χρονιά του 2019».
Παράλληλα η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου υπογράμμισε ότι «η δημιουργία εξειδικευμένων και στοχευμένων προϊόντων που θα εστιάζουν στις ανάγκες της καναδικής τουριστικής αγοράς μπορεί να προσφέρει πολλά μελλοντικά οφέλη στο ΑΕΠ της Ελλάδας», ενώ τόνισε ότι «καθώς οι Καναδοί ταξιδιώτες παίρνουν πολύ σοβαρά την έννοια της βιωσιμότητας, έχουμε αναπτύξει συγκεκριμένες στρατηγικές προσέγγισης μάρκετινγκ ανά περιοχές. Συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες και τάσεις που τις συνοδεύουν λαμβάνονται υπόψη στο σχεδιασμό της στρατηγικής τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Όσον αφορά τις περιφέρειες της χώρας, η στρατηγική βασίζεται σε τρεις άξονες προτεραιότητας. Ο πρώτος άξονας αφορά στις περιφέρειες Αττικής, Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης που προσελκύουν το μεγαλύτερο μέρος της πίτας του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα. Ο δεύτερος άξονας αφορά στις περιφέρειες της Κεντρικής Μακεδονίας, των Ιονίων Νήσων και της Πελοποννήσου. Ο τρίτος άξονας αφορά στις περιφέρειες Θεσσαλίας, Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας».
Επίσης η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης επεσήμανε ότι «παρά την αυξημένη αβεβαιότητα στην Ευρώπη και ολόκληρο τον κόσμο από τις διεθνείς εξελίξεις και ιδίως την επέμβαση της Ρωσίας στην Ουκρανία, η ελκυστικότητα της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού, παραμένει ανθεκτική» υπογραμμίζοντας ότι «με περισσότερα από 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής, περισσότερα από 6.000 νησιά και νησίδες, και μια καλά εδραιωμένη τουριστική βιομηχανία, η Ελλάδα προσφέρει αρκετές ευκαιρίες για νέα τουριστικά σχέδια και νέες επενδυτικές κινήσεις, και ήδη έχει κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον διεθνών ομίλων να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας. Η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς που παρέχει ελκυστικές προτάσεις τόσο για επενδυτές, όσο και ταξιδιώτες καθόλη τη διάρκεια του έτους».
Παράλληλα, η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου πραγματοποίησε συνάντηση με τον κ. Mark Nasr, Senior Vice President, Products, Marketing & eCommerce της Air Canada. Κατά τη διάρκεια της οποίας διερευνήθηκε η δυνατότητα επέκτασης των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ Ελλάδα και Καναδά καθόλη τη διάρκεια του έτους, όπως και η δημιουργία αεροπορικών συνδέσεων με νέους προορισμούς στην Ελλάδα. Δόθηκε μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση στην εισαγωγή προϊόντων με ελληνική ταυτότητα κατά τη διάρκεια των πτήσεων.
Στη συνέχεια η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης συναντήθηκε με τον κ. John Sotos, Co-President του Hellenic Initiative Canada και συζήτησε θέματα που απασχολούν την ελλληνική ομογένεια και προάγουν το ελληνικό πνεύμα και τον πολιτισμό. Επίσης, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις προοτπικές ανάπτυξης του θρησκευτικού και πολιτιστικού αντίστοιχα τουρισμού που βρίσκεται υψηλά στις προτιμήσεις των Καναδών επισκεπτών.
Επίσης, η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου πραγματοποίησε συνάντηση με τους κ.κ. Vincent Veerasuntharam, President της Suvara Travels Canada Inc. και της Connaissance Travel and Tours και Yiannis Stamatakos, στέλεχος της εταιρείας NIMAS Strategic Advisors Government & Public Affairs με τους οποίους συζήτησε κυρίως θέματα στρατηγικής στον τουριστικό τομέα και διερεύνησης δυνατότητων θεματικού τουρισμού στη χώρα μας. Επιπροσθέτως, τονίστηκε η προαγωγή του τουρισμού καθόλη τη διάρκεια του έτους, όπως και οι αντίστοιχες δράσεις που μπορεί να αναλάβει η Ελλάδα για την επίτευξη αυτής. Ακολούθως αμφότεροι επικεντρώθηκαν στις συνέργειες που μπορεί να αναπτύξει το Υπουργείο Τουρισμού με μεγάλους tour operators στον Καναδά.
Επιπλέον, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης συναντήθηκε με τον κ. Toni Lourakis, CEO της Fleet Complete και President του Hellenic Heritage Foundation (HHF) με τον οποίο συζήτησε θέματα ειδικών μορφών τουρισμού, όπως ποδηλατικού και πολιτιστικού αντιστοίχως. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της εν λόγω συνάντησης υπογραμμίστηκε (α) ο τομέας των επενδύσεων σε ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικούς λιμένες, όπως και (β) η προώθηση του τουρισμού της χώρας μέσα από αυτές.
Επιπροσθέτως στο πλαίσιο της προαγωγής του Τουρισμού στον Καναδά, η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου πραγματοποίησε διμερείς συναντήσεις στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδος στο Τορόντο με εκπροσώπους tour operators που δραστηριοποιούνται σε τουρισμό πολυτελείας (luxury tourism) και κρουαζιέρες, όπως τη κα. Pat Gianakos, Manager της εταιρείας Νew Wave Τravel, τον κ. Γιάννη Κακαγιάννη, CEO της GreekEscapes, καθώς και τον κ. Γιώργο Αλεξάνδρου, CEO της Alexandrou Travel Design. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση σε ενεργειες που μπορεί να κάνει η ελληνική κυβέρνηση για να προσελκύσει Καναδούς επισκέπτες στη χώρα μας.
Επίσης, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης ως μέρος της ελληνικής κυβερνητικής αποστολής στο Τορόντο συναντήθηκε με την Πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας στο Τορόντο, κα. Μπέτυ Σκουτάκη και άλλα εξέχοντα μέλη της Ελληνικής Κοινότητας όπως τον Πρόεδρο της Παμποντιακής Ενώσεως, κ. Κυριάκο Κωνσταντινίδη. Στο πλαίσιο της συνάντησης, απηύθυνε χαιρετισμό στην Ελληνική Κοινότητα και έκανε μια σύντομη επισκόπηση στους τομείς της ελληνικής οικονομίας και στην άνοδο που αυτοί παρουσιάζουν. Η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου απευθυνόμενη στην Ελληνική Κοινότητα εξέφρασε την ικανοποίησή της για την αύξηση των τουριστικών ροών στη χώρα μας τη φετινή χρονιά και αποτάθηκε στους εκπροσώπους της για να συντείνουν με την προσπάθειά τους στην προσέλκυση ακόμα περισσότερων επισκεπτών στην Ελλάδα καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.
Τέλος, η κα. Ολυμπία Αναστασοπούλου, πραγματοποίησε συνάντηση με τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Καναδά, κ. Σωτήριο και τον πατέρα Τριαντάφυλλο στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Καναδά. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικά εγκάρδια ατμόσφαιρα, η Γενική Γραμματέας ενημερώθηκε για το σημαντικό ποιμαντικό και κοινωνικό έργο που επιτελείται στην Αρχιεπισκοπή Καναδά, ενώ στο επίκεντρο της συζήτησης που ακολούθησε ήταν (α) θέματα γενικού ενδιαφέροντος της ελληνικής ομογένειας στον Καναδά, όπως και (β) ζητήματα προσέλκυσης επισκεπτών για προσκυνηματικές και θρησκευτικές περιηγήσεις στη χώρα μας. Παράλληλα δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στον καίριο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Αρχιεπισκοπή Καναδά προκειμένου να τονώσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων ομογενών στις επενδύσεις στην πατρίδα μας, αλλά και στην προαγωγή της Ελλάδας ως πόλο έλξης ολοένα και περισσότερων επισκεπτών από τον Καναδά.