Εάν το αξίωμα “Ουκ εν τω πολλώ το ευ” ισχύει ακόμη στην πληθωριστική εποχή μας, το θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ υποδέχεται την μετά covid εποχή με ένα πλήρες, σημαίνον και πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα που δεν βασίζεται στην ποσότητα.
της Βιρτζίνια Γουλφ
Πρεμιέρα 12 Νοεμβρίου 2022
Κάθε Παρασκευή, Σαββάτο, Κυριακή 8.30μμ
Ένα πλάσμα που μεταμορφώνεται μέσα στο κουκούλι της ποίησης και στο μυθιστορηματικό συμπάν της Βιρτζίνια Γούλφ. Που από άνδρας γίνεται γυναίκα και καταφέρνει να αγαπήσει απελπισμένα και τη γυναίκα και τον άνδρα.
Μέγα κατόρθωμα.
Μα εκεί ακριβώς είμαστε. Στην αχανή έρημο της ποίησης και μιλάμε για τον/την ΟΡΛΑΝΤΟ.
Μπορεί να συμβούν όταν κρατάει τα νήματα η Βιρτζίνια Γούλφ.
Με λεπτές κινήσεις , υψηλής ποίησης και μυθοπλασίας, οδηγεί τον ΟΡΛΑΝΤΟ στην πόρτα ενός θεάτρου στην οδό Κεφαλληνίας. Γονυκλινής αυτός, παρακαλάει τον σκηνοθέτη να ανεβάσει το έργο που έγραψε με τίτλο ¨Εθελμπερτ, τραγωδία σε 12 πράξεις και 184 πρόσωπα¨
Δεν σας γελάν τα μάτια σας. Καλά διαβάζετε. Όλη η ανθρωπότητα επάνω στη σκηνή.
Όπως και η Βιρτζίνια Γούλφ που αφορά όλη την ανθρωπότητα, μόνο που εκείνη (η ανθρωπότητα) δεν το ξέρει.
Η Βιρτζίνια Γούλφ(Virginia Wolf) δεν χρειάζεται συστάσεις. Εύθραυστη, τολμηρή, τελειομανής και ρηξικέλευθη, δημιούργησε καινούργιες, νεωτερικές φόρμες. Έρωτας, ποίηση, απιστία, προδοσία, μοναξιά είναι τα θέματα που κατακλύζουν το έργο της. Χτίζει αξίες και υποσκάπτει τις συμβάσεις της εποχής της με το υποδόριο, φλεγματικό και βιτριολικό ύφος της.
- Τέχνη και πραγματική ζωή
- Ρεαλισμός και ρομαντισμός
- Έρωτας και προδοσία
- Κωμωδία και δράμα.
Είναι εκεί λοιπόν η φίλη μας και συνομιλεί με τον σκηνοθέτη Σχολιάσει με το χιούμορ και το φλέγμα της, τα της ζωής, του έρωτα και της σκηνής.
Το «ΟΡΛΑΝΤΟ» είναι ένας ύμνος τόσο στην γυναίκα, όσο και στον άνδρα. Είναι ένας ύμνος στην δημιουργία, στην ποίηση και στην τέχνη. Στην τέχνη του έρωτα, στην τέχνη της ζωής.
Περί τίνος πρόκειται…
Ο Ορλάντο είναι ένα δεκαεξάχρονο αγόρι, που ζει και μεγαλώνει στα χρόνια του Σαίξπηρ, έχει πολλές απαιτήσεις και μεγάλη αυτοπεποίθηση. Κινείται σε ένα άλλο συμπάν και θέλει να το κατακτήσει: Έτσι στην παράσταση συμβαίνουν τα εξής: Γράφει μια τραγωδία. Συναντάει τον Σαίξπηρ. Τον ερωτεύεται η βασίλισσα Ελισάβετ, αυτός όμως ερωτεύεται τη Ρωσίδα πριγκίπισσα Σάσα. Προδίδεται, εξευτελίζεται από τον κυνικό και πικρόχολο ποιητή Νίκολας Γκρην. Γίνεται πρέσβης στην Κωνσταντινούπολη. Κοιμάται επτά μέρες συνέχεια και ξυπνά …γυναίκα. Έχει γίνει η Ορλάντο.
Το απόλυτο μυθιστόρημα της Βιρτζίνια Γούλφ είναι η ενσάρκωση του ανδρόγυνου που διασχίζει τους αιώνες από τον 16ο αιώνα έως σήμερα.
Πρωτότυπη μεταφορά-διασκευή του μυθιστορήματος της Virginia Wolf στη θεατρική σκηνή: NIKOΣ ΚΑΜΤΣΗΣ
Σκηνοθεσία-Σκηνικό ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ
Κοστούμια ΜΙΚΑ ΠΑΝΑΓΟΥ
Μουσική ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ
Σχεδιασμός φωτισμών ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΕΡΒΑΣ
Video-video editing ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΥΚΟΥΒΕΛΑΣ
Μακιγιάζ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΜΕΛΕΤΙΟΥ
Παίζουν
Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου (ΟΡΛΑΝΤΟ)
Λαμπρινή Θάνου (Βασίλισσα Ελισάβετ Α)
Θοδωρής Ελευθεριάδης (Νίκολας Γκρήν, συγγραφέας)
Γιάννης Ζέρβας (Σαίξπηρ, Τζόναθαν Σουίφτ, Ραστούμ)
Μαριάνθη Φωτάκη (Σάσα και Σελμεντρίν)
Χάρης Λογγαράκης (Μπάσκετ, ο Μπάτλερ)
Ασημένια Παπαδοπούλου (Λαίδη Χάρτοπ)
Τον ρόλο του σκηνοθέτη που ο Ορλάντο του εμπιστεύεται το έργο του κρατάει ο σκηνοθέτης της παράστασης ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ
Μέσα σε ένα ερημικό περιβάλλον μιας κατεστραμμένης γης, ο παμπόνηρος Sammy στέκεται πάνω από τις έρημες πόλεις μας, πάνω από τα έρημα πλάσματα του. Τα βλέπει να βολοδέρνουν και ψάχνουν την ταυτότητα τους στις εγκαταλελειμμένες λέξεις μιας γλώσσας συλημένης και μαγαρισμένης, πάνω από την μίζερη και έρημη ζωή μας. Ρίχνει το ανελέητο σαρκαστικό του βλέμμα μέσα από τα μάτια της Ουϊννυ και τον Ουϊλλυ.
Τα κακόμοιρα πλάσματα του, χωμένα μέχρι τον λαιμό στον τάφο, συνεχίζουν να ζουν, να μιλούν, να ασχολούνται με τις καθημερινές ασήμαντες ασχολίες τους και να ελπίζουν μέσα σε μία βασανιστική και ατέρμονη… αναμονή. Ο λόγος τους σαρκαστικός και κωμικός φέρνει γέλια και δάκρυα, αφήνοντας μια πίκρα στο λαιμό. Ξεγελιόμαστε νομίζοντας ότι είναι η κάπνα από τα αποκαΐδια του πλανήτη μας που καίγεται, αλλά είναι το καρβουνιασμένο κατακάθι της δικής μας ζωής και ύπαρξης.
Το κείμενο του Μπέκετ ούτε λίγο ούτε πολύ γίνεται το μανιφέστο του απόλυτου σήμερα.
Μην ανησυχείτε θα γελάσετε με τους προβληματισμούς της Ουϊννυ. Καθώς βλέπει τον εαυτό της μέσα από τον καθρέφτη, βλέπουμε και μείς την μοναξιά μας. Καθώς μετράει και ελέγχει τα σάπια δόντια της αναγνωρίζουμε και μείς την δική μας φθορά και σαπίλα.
Είναι ίσως η μόνη εποχή που τον πρώτο ρόλο δεν παίζουν τα ρήματα, τα ουσιαστικά η τα επίθετα, η έστω οι εγωιστικές αντωνυμίες, αλλά αυτά τα επουσιώδη επιρρήματα.
Μετάφραση σκηνοθεσία ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ
Σκηνικό-κοστούμια ΜΙΚΑ ΠΑΝΑΓΟΥ
Μουσική ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ
Σχεδιασμός φωτισμών Γιάννης ΖΕΡΒΑΣ
VIDEO-VIDEO EDITING ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΥΚΟΥΒΕΛΑΣ
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΜΕΛΕΤΙΟΥ
Διανομή
Ουϊννυ ΠΕΓΚΥ ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Ουϊλλυ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ευαγγελιστής Μάρκος (Βαμβακάρης) συναντά τον Αρχάγγελο Μιχαήλ (Γενίτσαρη)
Πρεμιέρα 3 Μαρτίου 2023
Κάθε Παρασκευή, Σαββάτο, Κυριακή 8.30μμ
Μια θεατρική-μουσική παράσταση με τον Τάκη Χρυσικάκο
Κείμενα-μουσική επιμέλεια: Λάμπρος Λιάβας
Μέσα από τις μνήμες, τις διηγήσεις και τα τραγούδια τους, ξεκινάμε από την παλιά Σύρα του Μάρκου, για να καταλήξουμε στον Πειραιά της εποχής του Μεσοπολέμου, όπου η σμυρναίικη σχολή παραχωρεί τη θέση της στο πειραιώτικο ρεμπέτικο. Σε μιαν εποχή κρίσιμη και μεταβατική, με τους πρόσφυγες και τους εργάτες του λιμανιού να εξωθούνται στο περιθώριο, παρακολουθούμε τη μύησή τους στον κόσμο της «πιάτσας» και τη γεμάτη πάθος κι ένταση ζωή του ρεμπέτη, με την ιδιαίτερη ιδεολογία, τις αξίες και τα σύμβολά της. Κύριο μέσο έκφρασης, επικοινωνίας και σύμβολο ταυτότητας αυτού του κόσμου αποτελούν το τραγούδι, η μουσική και ο χορός, μέσα από τα οποία γίνεται και η αντίστοιχη «μύηση» του θεατή στο ύφος και το ήθος του κλασικού Ρεμπέτικου.
Στον θεατρικό μονόλογο ξεδιπλώνονται ανάγλυφα η ξεχωριστή θέση και ο ρόλος των μουσικών ανάμεσα στους μάγκες, η τελετουργία του καφενείου και του τεκέ, η βιωματική σχέση με το μπουζούκι, η σημειολογία του ζεϊμπέκικου, το κυνηγητό από την αστυνομία, η λογοκρισία και οι εκτοπισμοί από τη δικτατορία του Μεταξά, ο ρόλος της δισκογραφίας, η διαφοροποίηση στην επιτέλεση του ρεμπέτικου μετά τον Πόλεμο με την αστικοποίηση και το πέρασμα στους επώνυμους δεξιοτέχνες-σταρ του τραγουδιού.
Ιστορική-μουσικολογική έρευνα, κείμενα, μουσική επιμέλεια ΛΑΜΠΡΟΣ ΛΙΑΒΑΣ
Σκηνοθεσία ΤΑΚΗΣ ΧΡΥΣΙΚΑΚΟΣ
Σκηνικό-κοστούμια ΜΙΚΑ ΠΑΝΑΓΟΥ
Σχεδιασμός φωτισμών Γιάννης ΖΕΡΒΑΣ
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΜΕΛΕΤΙΟΥ
Αφήγηση ΤΑΚΗΣ ΧΡΥΣΙΚΑΚΟΣ
Οι προβολές της παράστασης είναι ευγενική παραχώρηση του Χρήστου Μποκόρου