- Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με στόχο να βοηθήσει τις τουριστικές επιχειρήσεις να επιταχύνουν τον βιώσιμο μετασχηματισμό τους και να επικοινωνήσουν τις περιβαλλοντικές τους δράσεις, σε συνεργασία και με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού (GSTC)
- Χρηματοδότηση ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων από το Google.org και μέσω του European Social Innovation Fund για την υποστήριξη οργανισμών οι οποίοι βοηθούν κοινωνικούς επιχειρηματίες που επικεντρώνονται σε βιώσιμες λύσεις και στον οικοτουρισμό στην Ελλάδα
Η μετάβαση του ελληνικού τουριστικού κλάδου σε ένα πιο βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον αναπτυξιακό μοντέλο αποτελεί βασική προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των αναπόφευκτων συνεπειών της κλιματικής κρίσης. Σύμφωνα με νέα έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) για λογαριασμό της Google και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, τρεις στους τέσσερις ιδιοκτήτες ξενοδοχείου θεωρούν την εφαρμογή πρακτικών βιωσιμότητας κρίσιμη για το μέλλον της επιχείρησής τους, με το 79% να εκφράζει το ενδιαφέρον του για την απόκτηση πιστοποίησης βιωσιμότητας. Ωστόσο, μόλις το 41% θεωρεί ικανοποιητικό το επίπεδο των γνώσεών του σχετικά με τις πρακτικές βιωσιμότητας.
Επιπρόσθετα, το Google.org, που είναι ο φιλανθρωπικός βραχίονας της Google, προσφέρει χρηματοδότηση ύψους 1 εκατ. δολαρίων για την υποστήριξη οργανισμών που βοηθούν κοινωνικές επιχειρήσεις διοικούμενες από υποεκπροσωπούμενες κοινότητες και οι οποίες επικεντρώνονται σε βιώσιμες λύσεις και στον οικοτουρισμό στην Ελλάδα. Η στήριξη αυτή έρχεται στην κατάλληλη στιγμή, καθώς, σύμφωνα με έρευνα της Euromonitor, πάνω από το 70% των ταξιδιωτών σε όλον τον κόσμο ενδιαφέρθηκε περισσότερο για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές το 2021 (σε σχέση με το 2020) και οι οποίοι μάλιστα δήλωσαν ότι πλέον επιδιώκουν να τις συνεχίσουν. Μέσα από προσεκτική επιλογή έργων από έναν ή παραπάνω δικαιούχους, τα οποία θα ανακοινωθούν μέσα στη χρονιά, η χρηματοδότηση από το Google.org θα διασφαλίσει ώστε οι κοινωνικοί επιχειρηματίες από υποεκπροσωπούμενες κοινότητες και απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας να έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στη δημιουργία αποτελεσματικών λύσεων που θα ωφελήσουν τις κοινότητές τους.
Ο Πρόεδρος της Google σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, κ. Matt Brittin, δήλωσε από την πλευρά του: «Ο βιώσιμος τουρισμός δεν υπήρξε ποτέ πιο σημαντικός από σήμερα – τόσο για τους ταξιδιώτες, όσο και για τον πλανήτη. Η μετάβαση αυτή, ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι περίπλοκη, γι’ αυτό και την υποστηρίζουμε έμπρακτα μέσα από τα προϊόντα, τις πρωτοβουλίες μας και τη χρηματοδότηση που προσφέρουμε. Η συνεργασία μας με το Υπουργείο Τουρισμού στηρίζεται στην ευρύτερη δέσμευσή μας να στηρίξουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Ελλάδα».
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του GSTC, κ. Randy Durband, «προκειμένου να μπορούν οι τουριστικές επιχειρήσεις να λειτουργούν με όρους βιωσιμότητας, θα πρέπει το προσωπικό τους να είναι ενήμερο σχετικά με το τι σημαίνει αυτό και να είναι δεσμευμένο στη διαρκή διεύρυνση και βελτίωση των γνώσεών του. Από αυτήν την άποψη, το GSTC υποστηρίζει με ιδιαίτερη χαρά τις προσπάθειες της Google να προσφέρει τέτοιες δυνατότητες στον τουριστικό κλάδο».