Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΓΕΩΠΑΡΚΑ UNESCO ΕΛΛΑΔΑΣ – ΚΥΠΡΟΥ: ΠΕΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΓΕΩΠΑΡΚΑ UNESCO ΕΛΛΑΔΑΣ – ΚΥΠΡΟΥ: ΠΕΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΓΕΩΠΑΡΚΑ UNESCO ΕΛΛΑΔΑΣ - ΚΥΠΡΟΥ: ΠΕΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΓΕΩΠΑΡΚΑ UNESCOΕπιτυχημένη Διαδικτυακή Συνάντηση

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Έκθεσης ‘ΜΝΗΜΕΣ ΓΑΙΑΣ: Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO Ελλάδας – Κύπρου’ Αριστοτέλειο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης  | Φεβρουάριος-Απρίλιος 2022

Με εξαιρετικά μεγάλη επιτυχία και συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022 η διαδικτυακή συνάντηση «Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO Ελλάδας – Κύπρου: Πεδία Εκπαίδευσης για την αειφορία».

Στόχος της διαδικτυακής συνάντησης ήταν η ενημέρωση των εκπαιδευτικών και ειδικότερα των σχολείων που συμμετέχουν στο Ελληνικό Δίκτυο Συνδεδεμένων Σχολείων της UNESCO για τις δυνατότητες εκπαιδευτικών επισκέψεων στα Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO της Ελλάδας και Κύπρου. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα θεματική για τα σχολεία καθώς τα Γεωπάρκα αποτελούν ιδανικούς προορισμούς για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων εστιασμένων στο γεω-περιβάλλον, αλλά και στην αλληλεπίδραση του με τη φυσική, γεωλογική και πολιτιστική και άυλη κληρονομιά της περιοχής τους.

Στην έναρξη του σεμιναρίου χαιρετισμό απηύθυνε ο Ομ. Καθηγητής Σπύρος Παυλίδης, Πρόεδρος Αριστοτέλειου Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην παρουσίαση της έκθεσης ‘ΜΝΗΜΕΣ ΓΑΙΑΣ: Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO Ελλάδας – Κύπρου’ στο Αριστοτέλειο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης και απεύθυνε κάλεσμα σε όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και το κοινό να την επισκεφτούν και να γνωρίσουν τα Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO της Ελλάδας και της Κύπρου.

Ακολούθως, η κα. Βέρα Δηλάρη, Εθνική Συντονίστρια Δικτύου Σχολείων ASPnet-UNESCO αναφέρθηκε στα μέχρι τώρα αποτελέσματα της συνεργασίας των δύο δικτύων της UNESCO στο πλαίσιο υλοποίησης της Εκπαίδευσης 2030 καθώς και παραδείγματα εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολείων.

Ακολούθησε η εισαγωγική ομιλία του Καθηγητή Νίκου Ζούρου, Διευθυντή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου και Προέδρου του Παγκόσμιου Δικτύου Γεωπάρκων ο οποίος στα Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO ως πεδία εκπαίδευσης για την αειφορία και παρουσίασε το Διεθνές Πρόγραμμα της UNESCO και το ρόλο των Γεωπάρκων ως εργαλεία εκπαίδευσης για την αειφορία.

Στο δεύτερο μέρος της διαδικτυακής συνάντησης παρουσιάστηκαν από τα Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO Ελλάδας και Κύπρου οι πλούσιες εκπαιδευτικές τους δράσεις:

  • από τον κ. Πέτρο Χατζηκώστα παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά εργαλεία και εφαρμογές στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO Τροόδους στην Κύπρο
  • ο κ. Χαράλαμπος Φασουλάς αναφέρθηκε στα ψηφιακά εργαλεία ενημέρωσης και εκπαίδευσης στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO του Ψηλορείτη
  • η κα. Κωνσταντίνα Μπεντάνα παρουσίασε την εκπαιδευτική διαδρομή ‘300 εκατομμύρια χρόνια σε 96 χιλιόμετρα’ στη Λέσβο Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO
  • ο Καθ. Γιώργος Ηλιόπουλος αναφέρθηκε στις νέες δράσεις του Γεωπάρκου Χελμού – Βουραϊκού, στα οποία η γεωλογία συναντά το μύθο και την ιστορία
  • ο Καθ. Κώστας Γαβριλάκης παρουσίασε το εκπαιδευτικό υλικό που έχει δημιουργηθεί από το Γεωπάρκο Βίκου-Αώου
  • ο κ. Βαγγέλης Περάκης αναφέρθηκε στο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών δράσεων και το εκπαιδευτικό υλικό του Γεωπάρκου Σητείας
  • η κα. Ντίνα Γκίκα παρουσίασε στη συνέχεια τις εκπαιδευτικές δράσεις στο Γεωπάρκο Γρεβενών – Κοζάνης
  • και η κα. Έλενα Ζουμπούλη αναφέρθηκε στην ενεργή συμβολή του υπό ένταξη Γεωπάρκου Κεφαλονιάς-Ιθάκης στην εκπαίδευση

Η Ελλάδα φιλοξενεί σήμερα έξι περιοχές που έχουν αναγνωριστεί ως Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO. Αυτές οι περιοχές είναι το Γεωπάρκο της Λέσβου, τα Γεωπάρκα του Ψηλορείτη και της Σητείας στην Κρήτη, το Γεωπάρκο Χελμού-Βουραϊκού στην Πελοπόννησο και το Γεωπάρκο Βίκου-Αώου στην Ήπειρο και το Γεωπάρκο Γρεβενών Κοζάνης ενώ υπό ένταξη είναι το Γεωπάρκο Κεφαλονιάς-Ιθάκης. Αντίστοιχα, η Κύπρος φιλοξενεί το Γεωπάρκο του Τροόδους.

Οι εργασίες της συνάντησης ολοκληρώθηκαν συζήτηση και ερωτήσεις από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και μαθητές.