Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Β. Κικίλιας: Για πρώτη φορά φέτος, καμπάνια όλο τον χρόνο από ΕΟΤ...

Β. Κικίλιας: Για πρώτη φορά φέτος, καμπάνια όλο τον χρόνο από ΕΟΤ και Υπουργείο Τουρισμού – 10,65 δις ευρώ τα τουριστικά έσοδα του 2021

Σημεία συνέντευξης Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια στον Real FM και στους δημοσιογράφους Νίκο Χατζηνικολάου και Κάτια Μακρή

10,65 δις ευρώ τα τουριστικά έσοδα του 2021 – Ο Τουρισμός επιστρέφει μέρισμα στην ελληνική κοινωνία

Η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοίνωσε 10,65 δις ευρώ τουριστικά έσοδα για το 2021, όταν είχαν προϋπολογιστεί 6 δις. Είναι προφανές ότι και τους τελευταίους μήνες του χρόνου, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο και στους χειμερινούς προορισμούς, η χώρα πέτυχε για αυτό και αύξησε τα έσοδά της.

Το Υπουργείο Τουρισμού είναι Υπουργείο οικονομικών, οικονομίας και ανάπτυξης και επιστρέφει μέρισμα στην ελληνική κοινωνία. Είναι εκατοντάδες χιλιάδες οι θέσεις εργασίας στα επαγγέλματα γύρω από τον Τουρισμό. Κυκλοφορεί το συνάλλαγμα που έρχεται από τους ταξιδιώτες και τους τουρίστες στην ελληνική οικονομία.

Είναι κομβικό και σημαντικό και πολιτικά και ιδεολογικά, γιατί η παράταξή μας είναι μία παράταξη η οποία εκφράζει ιδανικά και αξίες της κοινωνικής πλειοψηφίας. Τα κέρδη, το μέρισμα και η βελτίωση της ποιότητας ζωής πρέπει να γυρίζει πίσω στην ελληνική κοινωνία, στον ελληνικό λαό. Αυτό είναι ο ριζοσπαστικός φιλελευθερισμός, η δυνατότητα να στηρίζει και να ενισχύει κανείς τις πλατιές μάζες, αυτούς που δεν μπορούν, αυτούς που δεν έχουν.

Για πρώτη φορά φέτος, ΕΟΤ και Υπουργείο Τουρισμού κάνουν καμπάνια όλο τον χρόνο 

Για πρώτη φορά φέτος, ΕΟΤ και Υπουργείο Τουρισμού κάνουν καμπάνια 12 μήνες το χρόνο. Διαφήμιση για τους χειμερινούς προορισμούς για πρώτη φορά την ιστορία του ΕΟΤ με μεγάλη επιτυχία, τώρα για το city break και νωρίς την άνοιξη για το θερινό μας προϊόν.

Έχει γίνει ήδη viral η καμπάνια μας για το city break. Η καμπάνια γίνεται στοχευμένα, κατά κύριο λόγο στο εξωτερικό, αλλά και στο εσωτερικό. Και οι βασικές αγορές που μας ενδιαφέρουν, φέρνουν το μεγάλο όγκο αλλά και τη δυνατότητα προσέλκυσης ποιοτικών επισκεπτών και, από πλευράς συναλλάγματος, μεγαλύτερα ποσά στη χώρα.

Συνυπολογίζουμε τις επιπτώσεις στις τουριστικές ροές και στον ενεργειακό τομέα από την κρίση στην Ουκρανία

Καταρχάς, και από την εμπειρία μου στο χειρισμό της πανδημίας, θέλω να συστήσω σε όλους ψυχραιμία, περισυλλογή και ανάλυση της κατάστασης και λιγότερα λόγια.

Βλέπω δύο σημεία παγκόσμιας αστάθειας τα οποία συνυπολογίζουμε. Το πρώτο είναι εάν και εφόσον θα υπάρχει οποιαδήποτε άλλη μετάλλαξη και πώς θα εξελιχθεί η πανδημία. Και το δεύτερο έχει να κάνει με την κρίση στην Ουκρανία που έχει δύο άξονες.

 Ο ένας έχει να κάνει με τους επισκέπτες-ταξιδιώτες από τη Ρωσία και από την Ουκρανία. Υπενθυμίζω ότι προ πανδημίας οι δύο αυτές χώρες έφεραν κοντά στο μισό δις έσοδα.

 Και ο δεύτερος άξονας έχει να κάνει με τις επιπτώσεις στον ενεργειακό τομέα, τις οποίες έχω ζητήσει και από τις υπηρεσίες του Υπουργείου και από το Υπουργείο Οικονομικών να συνυπολογίσουν. Δηλαδή, τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, το αυξημένο κόστος ενέργειας για τα ξενοδοχεία και πώς θα επηρεάσει αυτό τις αλλαγές στις τιμές και τα πακέτα παγκοσμίως.

Αυτό όμως είναι σημειακό. Είναι η αποτύπωση της εικόνας του τελευταίου δεκαημέρου του Φεβρουαρίου με όλα αυτά τα οποία συμβαίνουν. Και θα ήθελα να περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί όλη αυτή η ιστορία.

Μεγάλη αύξηση και νέοι προορισμοί φέτος στην κρουαζιέρα

Αναφορικά με την κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ και ο ΟΛΠ ανακοίνωσαν για τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Πειραιά αντίστοιχα 189% και 118% αύξηση στην κρουαζιέρα. Και όχι μόνο οι μεγάλοι brand-αρισμένοι προορισμοί μας, δηλαδή η Σαντορίνη, η Μύκονος ή τα home ports, όπως είναι η Θεσσαλονίκη και ο Πειραιάς. Διαβάζω στη Real News της Κυριακής «Νέοι προορισμοί το Γύθειο, οι Σπέτσες, η Καβάλα, η Φολέγανδρος, η Σύμη, η Σκιάθος, η Σκόπελος, η Πάργα, η Πύλος, η Άνδρος, η Νάξος, η Σάμος, η Ίος, η Κάλυμνος και η Ύδρα θα είναι μόνο μερικοί από τους καινούργιους προορισμούς στους οποίους θα έχουμε κρουαζιέρα φέτος». Άρα και αυξημένα εισοδήματα για νησιώτες για επαγγελματίες.

Επενδύουμε στις τουριστικές υποδομές μας

Είναι προφανές ότι μαζί με τη ζήτηση και τα έσοδα έρχεται και η υποχρέωση του Κράτους να επενδύσει στις υποδομές του. Δεν είναι τυχαίο ότι το 25% του ΑΕΠ της χώρας προέρχεται από τον τουρισμό. Για αυτό και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του ΕΣΠΑ και του RRF στοχεύουν και διοχετεύονται και μέσα από το Υπουργείο Τουρισμού σε υποδομές, μαρίνες, λιμάνια, αναβάθμισή τους, καταφύγια χιονοδρομικά, χειμερινούς προορισμούς, θερινούς προορισμούς.

Είναι πολύ μεγάλα τα ποσά τα οποία έχει τη δυνατότητα η χώρα να απορροφήσει προς αυτές τις κατευθύνσεις. Και είναι πολύ μεγάλη ευθύνη της Κυβέρνησης και των δύο βαθμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του ιδιωτικού τομέα, γιατί μιλάμε για συνεργασία.

Γίνονται προσπάθειες και φέτος θα υπάρχει berth allocation, δηλαδή οργανωμένος τρόπος με τον οποίο θα προσεγγίζουν οι κρουαζιέρες και τα κρουαζιερόπλοια σε Μύκονο και Σαντορίνη, έτσι ώστε να μπορέσει να ελεγχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ποιότητα του προϊόντος.

Παράλληλα, έχουμε την υπογραφή του νέου λιμανιού στο Μονόλιθο για τη Σαντορίνη, τα έργα τα οποία υπέγραψε το Υπουργείο Εσωτερικών για τους υδάτινους πόρους και τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων στη Μύκονο και ένα σχέδιο και στρατηγικό πρόγραμμα σε βάθος δεκαετίας, με τη συνεργασία και του ιδιωτικού τομέα, για τις βασικές υποδομές στη χώρα που πρέπει να αναπτυχθούν.

Είναι προφανές ότι η δυνατότητα να έχουμε αναβαθμισμένους οδικούς άξονες και στην ανατολική και στη δυτική Ελλάδα, η δυνατότητα να ξεκινούν από τη βόρεια Ελλάδα και να φτάνουν μέχρι την Πελοπόννησο, η ανάπτυξη που βλέπουμε ότι υπάρχει πλέον και με την επέκταση του τουριστικού προϊόντος χρονικά, αλλά και σε πιο πολλούς προορισμούς, έχει γίνει και μέσα από τις επενδύσεις οι οποίες έρχονται από τον ιδιωτικό τομέα και είναι υπερπολλαπλάσιες το 2022, αλλά και από τα έργα υποδομής στο ελληνικό Δημόσιο.

 Η τουριστική αγορά δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα 

Η μία χώρα πίσω από την άλλη σιγά-σιγά αφαιρεί πρωτόκολλα ή προϋποθέσεις προκειμένου να ταξιδέψουν οι πολίτες της ή να επισκεφτούν άλλες χώρες.

Εμείς χτίσαμε την επιτυχία μας και το brand-άρισμα της χώρας πάνω στην υγειονομική ασφάλεια. Αυτό ήταν η εξαγωγή της επιτυχίας της πρώτης φάσης της πανδημίας, που γύρισε πίσω και πιστώθηκε και στον ελληνικό Τουρισμό προφανώς.

Υπάρχει συνεργασία όλων των συναρμόδιων Υπουργείων και δεν θα κάνουμε τίποτα που δεν διασφαλίζει την κανονικότητα στη χώρα μας και οριζοντίως τη συνέργεια με όλους όσοι έχουν την ευθύνη του υπέρτατου αγαθού, που είναι η υγεία των πολιτών.

Ήδη ξεκινήσαμε, όπως βλέπετε, σταδιακά και προχωρούμε σε κινήσεις που δίνουν «πράσινο φως» παγκοσμίως στους ταξιδιώτες για την Ελλάδα. Παράδειγμα, με το ψηφιακό ευρωπαϊκό Covid Passport δεν χρειάζονται οι εμβολιασμένοι να κάνουν τεστ προκειμένου να έρθουν στη χώρα. Ομοίως και για τις συνεργαζόμενες, συμβατές στο ψηφιακό ευρωπαϊκό πιστοποιητικό χώρες, που είναι άλλες 32. Ομοίως πλέον και για την Αμερική, τον Καναδά και την Αυστραλία.

Είναι τεράστια ψήφος εμπιστοσύνης για τη χώρα μας ότι στις 7 Μαρτίου έρχεται η πρώτη απευθείας πτήση από την Αμερική, στις 2 Απριλίου η πρώτη απευθείας πτήση από τον Καναδά και ότι ο Αυστραλός Πρέσβης μού ανακοίνωσε ότι φέτος θα είναι η κορυφαία χρονιά επισκεπτών από την Αυστραλία στην Ελλάδα, μετά από δύο χρόνια που η Αυστραλία ήταν κλειστή.

Ανακοινώθηκε επισήμως, δια της ρωσικής πρεσβείας, η αύξηση των πτήσεων προς την Ελλάδα από τη Ρωσία για τουριστικούς προορισμούς το 2022. Προφανώς η κρίση αυτή μας προβληματίζει όπως και όλους, δεν θέλουμε να εθελοτυφλούμε.

Υπάρχει η παράδοση αυτή ούτως ή άλλως των Ρώσων επισκεπτών και τουριστών ειδικά για τη βόρεια Ελλάδα, το Άγιο Όρος, τη Χαλκιδική και άλλες περιοχές της χώρας. Και των Ουκρανών ταξιδιωτών και τουριστών, επίσης.

Θα περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση στην Ουκρανία, που δεν είναι καλή αυτή την εποχή. Και νομίζω ότι σε επίπεδο Κυβερνήσεων θα βρεθεί μία φόρμουλα τέτοια, που να μπορεί να υποστηρίξει αυτήν την κατάσταση.