1o Φεστιβάλ Θεατρικού Παιχνιδιού
για παιδιά και εφήβους
****
ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ 13-15 Μαΐου 2022
Η καρδιά του Θεατρικού Παιχνιδιού χτυπά στο Θέατρο της Ημέρας
Δηλώσεις συμμετοχής φορέων έως 31/3/2022
Το Θέατρο της Ημέρας γιορτάζει τα 30 χρόνια λειτουργίας του και διοργανώνει το 1ο Φεστιβάλ Θεατρικού Παιχνιδιού για παιδιά και εφήβους με τίτλο «Αφήνω ίχνη» από 13 έως 15 Μαΐου 2022. Εστία της δημιουργίας και της εφαρμογής της μεθόδου του Θεατρικού Παιχνιδιού, από τον ίδιο τον δημιουργό της, Λάκη Κουρετζή από την έναρξη και τους πρώτους πειραματισμούς του μέχρι σήμερα, το Θέατρο της Ημέρας φιλοδοξεί το Φεστιβάλ Θεατρικού Παιχνιδιού να καθιερωθεί ως ετήσιος θεσμός.
Το τριήμερο Φεστιβάλ περιλαμβάνει πρόγραμμα με ποικίλες δράσεις, θεατρικά παιχνίδια , θεατρικά δρώμενα, happenings, εργαστήρια και σεμινάρια, που ενορχηστρώνονται γύρω από το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ – κύριο άξονα των παιδαγωγικών, εκπαιδευτικών και θεατρικών δραστηριοτήτων του Θεάτρου Ημέρας.
Όσοι φορείς επιθυμούν να λάβουν μέρος στο Φεστιβάλ με τις δράσεις τους, μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή έως 31 Μαρτίου 2022, συμπληρώνοντας τη φόρμα από τον παρακάτω σύνδεσμο (https://bit.ly/3va5heP) και αποστέλλοντάς τη στο e-mail: info@theatro-imeras.gr.
Το 1ο Φεστιβάλ Θεατρικού Παιχνιδιού απευθύνεται:
-σε ΠΑΙΔΙΑ από 4 ετών και ΕΦΗΒΟΥΣ της Αττικής, που θα το επισκεφτούν ατομικά ή σε ομάδες για να λάβουν μέρος στις δράσεις και τα παιχνίδια με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ
-σε ΕΝΗΛΙΚΕΣ που ασχολούνται με παιδιά και εφήβους με διάφορες ιδιότητες: γονείς, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, θεατρολόγους, ηθοποιούς, καλλιτέχνες-εικαστικούς, μουσικούς δημιουργούς, ειδικούς ανθρωπιστικών και επικοινωνιακών επαγγελμάτων, καθώς και σε όσους επιθυμούν να γνωρίσουν μ’ έναν διαφορετικό τρόπο το θεατρικό φαινόμενο.
– σε ΦΟΡΕΙΣ – ΟΜΑΔΕΣ που ασχολούνται συστηματικά με παραγωγή πολιτιστικών- καλλιτεχνικών δράσεων για παιδιά και εφήβους μέσω του Θεατρικού Παιχνιδιού, από την ελληνική περιφέρεια.
Οι συμμετέχοντες, μέσα από τις δραστηριότητες του Φεστιβάλ αλλά και την «συνάντηση», γνωριμία και «αλληλεπίδραση» με τις άλλες ομάδες, θα εμβαθύνουν τις γνώσεις τους για τις τάσεις και εξελίξεις στο αντικείμενο και με τα νέα ερεθίσματα θα ανατροφοδοτηθούν και θα αποκομίσουν πολύτιμες εμπειρίες.
Η Επιστημονική επιτροπή του Φεστιβάλ αποτελείται από την βασική διδακτική ομάδα της Σχολής της Αθήνας ως εξής:
Λάκης Κουρετζής, δημιουργός της μεθόδου του Θ.Π.-επίτιμος Διδάκτωρ Παν/μίου Αθηνών- παιδαγωγός – σκηνοθέτης- συγγραφέας
Ανδρομάχη Μοντζολή, Διδάκτωρ Παν/μίου Αθηνών – σκηνοθέτης- θεατρολόγος – παιδαγωγός θεάτρου – σκηνογράφος
Αφροδίτη Παρζακώνη, Παιδαγωγός Θεάτρου – Εμψυχώτρια Θεατρικού παιχνιδιού- Νηπιαγωγός – Σκηνοθέτης
Ηλίας Πίτσικας, Παιδαγωγός – Εμψυχωτής Θεατρικού παιχνιδιού
Παναής Κασσιανός, Εκπαιδευτικός – Εμψυχωτής Θεατρικού παιχνιδιού
Και κάτι ακόμα….
Τι είναι και σε τι αποσκοπεί το Θεατρικό Παιχνίδι
Το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ αποτελεί πρωτότυπη εκπαιδευτική και επιστημονική μέθοδο, δημιουργία και καρπό πολύχρονων μελετών και πρακτικών εφαρμογών του Λάκη Κουρετζή. Συνιστά τον κύριο άξονα της παιδαγωγικής θεατρικής έκφρασης. Μαζί με την Μουσική και Εικαστική Αγωγή συγκροτούν το περιεχόμενο του προγράμματος Αισθητικής Αγωγής όπως καθορίζεται από το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας (Π. Δ 132/1990) αλλά και από την σύγχρονη ψυχοπαιδαγωγική επιστήμη που επιδιώκει την δια μέσου των τεχνών σύνδεση του πολιτισμού με την εκπαίδευση. Το Θ.Π. κατέχει σημαντική θέση μεταξύ των καινοτόμων δημιουργικών δράσεων, πολιτισμικής και πολιτιστικής έκφρασης με στόχο την προώθηση της ενεργούς συμμετοχής των παιδιών και των εφήβων στο περιεχόμενο – περιβάλλον της τέχνης και του πολιτισμού.
Με το θεατρικό παιχνίδι το παιδί προβαίνει σε μια ελεύθερη έκφραση, ΘΕΑΣΗ και ΔΡΑΣΗ που συμβάλλει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητάς του, της ψυχικής, πνευματικής και σωματικής του οντότητας.
Επικοινωνεί μέσα από συναισθήματα βελτιώνοντας τις ανθρώπινες σχέσεις και τα προβλήματά τους, ιδιαίτερα σε δύσκολους καιρούς.
Το Φεστιβάλ θεατρικού παιχνιδιού επιδιώκει:
α) για τα παιδιά & τους εφήβους:
-την επαφή και εξοικείωσή τους με τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και την πολιτισμική ποικιλομορφία στην τέχνη, ανεξαρτήτως φύλου, καταγωγής, οικογενειακής κατάστασης, θρησκεύματος.
-την καταπολέμηση των στερεοτύπων και των διακρίσεων, την αποδοχή της διαφορετικότητας, καθώς και την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής μέσω της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας.