Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με την τουριστική κίνηση των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, δήλωσε τα εξής:
“Το τελευταίο χρονικό διάστημα διαβάζουμε δημοσιεύματα με υπεραισιόδοξες προβλέψεις ενόψει Χριστουγέννων. Δυστυχώς αυτά καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα που αντιμετωπίζει καθημερινά ο Έλληνας ξενοδόχος.
Τη δεδομένη χρονική στιγμή τα στοιχεία που διαθέτει η ΠΟΞ από όλες τις ξενοδοχειακές ενώσεις της ανά την Ελλάδα σχετικά με την πληρότητα στα αστικά ξενοδοχεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των επαρχιακών πόλεων, είναι απογοητευτικά.
Ταυτόχρονα η μέση πληρότητα στις ορεινές και ημιορεινές περιοχές πανελλαδικά – αν και έχουμε ήδη μπει στον Δεκέμβριο – δεν ξεπερνά ούτε το 50% – 60%, με εξαίρεση ορισμένους περισσότερο δημοφιλείς προορισμούς και περιοχές που έχουν θεματικά πάρκα που καταγράφουν λίγο υψηλότερη κινητικότητα.
Ο δεύτερος χειμώνας της πανδημίας λοιπόν, εξακολουθεί και παραμένει “ψυχρός” και εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής (last minute) προκειμένου να “ζεσταθεί” η αγορά.
Είναι σημαντικό, ότι η χώρα μας δεν έχει μπει σε ένα καθεστώς τύπου lockdown, το οποίο θα ήταν καταστροφή για τον τουρισμό.
Ωστόσο, όσο υπάρχει πανδημία η κατάσταση παραμένει ρευστή.
Η χειμερινή περίοδος έχει διάρκεια 120 ημέρες. Δεν αρκεί για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις μόνο ένα καλό 15νθήμερο που μάλιστα δεν είναι για την ώρα εξασφαλισμένο, ώστε να καταφέρουν να καλύψουν τεράστιες ζημίες 18 μηνών. Πόσο μάλλον, όταν το αυξημένο ενεργειακό κόστος και η αγορά πρώτων υλών επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία επιχειρήσεων που παλεύουν να εξέλθουν από την παρατεταμένη απραξία.
Η τουριστική κίνηση αποτυπώνεται με βάση τα στοιχεία των νόμιμα αδειοδοτημένων επιχειρήσεων, οι οποίες είναι και αυτές που στηρίζουν την απασχόληση, τα δημόσια έσοδα και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Το απόλυτο μπάχαλο που επικρατεί στην αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης και στα παράνομα καταλύματα “θολώνει” όπως φαίνεται την πραγματική εικόνα και δημιουργεί ψευδαισθήσεις τουριστικής ανάκαμψης”.