Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Τρία έργα του κύκλου Contemporary Ancients στο Διεθνές Φεστιβάλ...

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Τρία έργα του κύκλου Contemporary Ancients στο Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας

γάλα, αίμα

Ο κύκλος Contemporary Ancients του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 ολοκληρώνεται εντυπωσιακά με τρεις παραστάσεις στο Θέατρο Πέτρας.

Πιστό, για ακόμα μια φορά, στο πνεύμα εξωστρέφειας που το χαρακτηρίζει διαχρονικά, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου προχωρά σε μια σημαντική σύμπραξη με τον Δήμο Πετρούπολης και τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Πετρούπολης, με την ένταξη τριών πετυχημένων παραγωγών του στο πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Πέτρας.

Τρία νέα ελληνικά έργα, εμπνευσμένα από το Αρχαίο Δράμα, αναθέσεις του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου το καλοκαίρι που μας πέρασε, θα ζωντανέψουν ξανά στη δημοφιλή αθηναϊκή σκηνή της Πετρούπολης «Μίνως Βολανάκης.» Πρόκειται για την κεντρική σκηνή του «Διεθνούς Φεστιβάλ Πέτρας», που λειτουργεί αδιάλειπτα τα τελευταία 38 χρόνια, έχοντας καταγράψει σημαντική πορεία στην τέχνη και στον πολιτισμό.

Οι θεατρικές βραδιές ξεκινούν στις 23 Σεπτεμβρίου με την παράσταση  γάλα, αίμα  της Αλεξάνδρας Κ* σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα, και συνεχίζονται με την  Κρεουργία του Γιάννη Μαυριτσάκη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα και την παράσταση Η Φαίδρα καίγεται της Αμάντας Μιχαλοπούλου σε σκηνοθεσία Γιάννη  Καλαβριανού στις 25 και 27 Σεπτεμβρίου  αντίστοιχα.

 

Γιάννος Περλέγκας

γάλα, αίμα

της Αλεξάνδρας Κ*

 23 Σεπτεμβρίου, 21:00

 Βρισκόμαστε στο καλοκαίρι του 1958, σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας. Η Ξένη, εγκαταλελειμμένη από τον άντρα της, ο οποίος ετοιμάζεται να παντρευτεί μία νεότερη γυναίκα, βρίσκεται αντιμέτωπη με τα σχόλια του χωριού, στο οποίο έχει έρθει να ζήσει ακολουθώντας τον άντρα της. Έχει περάσει χρόνια περιορισμένη στους ρόλους της κόρης, της συζύγου και της μητέρας, υπό το άγρυπνο βλέμμα της μικρής τοπικής κοινωνίας. Πλέον, μην έχοντας κανέναν ρόλο να υπηρετήσει, ψάχνει να βρει τι έχει απομείνει απ’ αυτήν ακόμα ζωντανό. Μπροστά στα μάτια της βλέπει τις κόρες της να οδηγούνται στην ίδια ακριβώς ζωή με τη δική της, σε ένα επαναλαμβανόμενο παιχνίδι ανθρωποφαγίας των γυναικών, που βρίσκονται εγκλωβισμένες στον κοινωνικό τους ρόλο.

Η Ξένη/Μήδεια της Αλεξάνδρας Κ* σκοτώνει τις κόρες της για να τις απελευθερώσει από τα μελλοντικά δεινά τους. Σε μια δυνατή συνομιλία με όσα συμβαίνουν στις μέρες μας και όσα διακυβεύονται στο πεδίο της ισότητας των φύλων, η συγγραφέας καταθέτει ένα εξαιρετικό σχόλιο για τη θέση των γυναικών: «Για μένα η ηρωίδα μου, σκηνή τη σκηνή, βιώνει αυτήν την αποκάλυψη που τώρα βιώνουμε όλες: ότι τα πράγματα που θεωρούσαμε χρέος μας –αν όχι καμάρι μας– να ανεχόμαστε, ήταν εξ αρχής καταπιεστικά, επώδυνα και παράλογα. Γιατί η εμπειρία μας ως γυναίκες ήταν γραμμένη και υπαγορευμένη από μάτια, μυαλά και χέρια ανδρικά».

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το γάλα, αίμα, αναδεικνύοντας την ιδιαίτερη γραφή της Αλεξάνδρας Κ* και δίνοντας έμφαση στη φόρμα και στον ρυθμό. Με τη σύμπραξη ενός εξαιρετικού θιάσου, στον οποίο η Έλενα Τοπαλίδου ερμηνεύει τον κεντρικό ρόλο της Ξένης, και με ζωντανή μουσική επί σκηνής, μας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα του έργου μέσα από το ιδιαίτερο καλλιτεχνικό του στίγμα.

Γιάννος Περλέγκας
γάλα, αίμα
της Αλεξάνδρας Κ*

Σκηνοθεσία Γιάννος Περλέγκας
Σκηνικά – Κοστούμια Λουκία Χουλιάρα
Σχεδιασμός φωτισμών Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική επιμέλεια – Διδασκαλία Στράτος Γκρίντζαλης
Βοηθός σκηνοθέτη Γιώργης Βασιλόπουλος
Κατασκευές κοστουμιών Σάλι Αλάραμπι
Ειδικές κατασκευές Σωκράτης Παπαδόπουλος, Αλέξανδρος Λόγγος, Δημήτρης Μωραΐτης, Γιώργος Κυριαζόπουλος
Κατασκευές σκηνικών Κομνηνός Κουσιέρας
Κομμώσεις Θωμάς Γαλαζούλας

Παίζουν Έλενα Τοπαλίδου (η ξένη), Μάγδα Καυκούλα (η δασκάλα τους, Μια νέα), Γιώργης Βασιλόπουλος (ο φίλος τους, Ένας νέος), Γιάννος Περλέγκας (ο πατέρας της, Ένας γέρος), Σύρμω Κεκέ (η μάνα του, Μια γριά), Μιχάλης Τιτόπουλος (ο άντρας της, Ένας άνδρας),  Λήδα Κουτσοδασκάλου (Το πρώτο κορίτσι), Αλίκη Γεωργίου (Το δεύτερο κορίτσι)

Μουσικοί επί σκηνής Στράτος Γκρίντζαλης, Τίμος Ντέμος

Εκτέλεση παραγωγής Ευάγγελος Κώνστας – Constantly Productions
Ευχαριστούμε τον Μάριο Βώσσο και το εργαστήρι Παραδοσιακών Ενδυμασιών για την πολύτιμη βοήθειά τους.


 

Γιώργος Σκεύας

Κρεουργία

του Γιάννη Μαυριτσάκη

25 Σεπτεμβρίου, 21:00

ΚρεουργίαΕμπνευσμένος από τις Βάκχες του Ευριπίδη και ακόμα περισσότερο από το σκοτάδι του πιο τελετουργικού έργου της αρχαίας θεατρικής γραμματείας, ο Γιάννης Μαυριτσάκης παραδίδει ένα νέο αίνιγμα. Ο Γιώργος Σκεύας αναλαμβάνει να φέρει επί σκηνής την Κρεουργία, ένα έργο στο οποίο όλα εκτυλίσσονται σε μια εικονική πραγματικότητα, όπου κυριαρχεί ο έλεγχος και η συνεχής παρακολούθηση. Εκεί, τα γνωστά πρόσωπα της αρχαίας τραγωδίας έχουν απρόσμενους ρόλους, χωρίς όμως να μπορούν να ξεφύγουν από το βάρος του μύθου τους.

Όπως λέει ο σκηνοθέτης: «Το σύμπαν της Κρεουργίας μας καλεί να βυθιστούμε στους κόλπους του. Η αναμόχλευση του μύθου των Βακχών συναντά το ά-λογο της μνήμης και το αδύνατο της βούλησης, σε ένα τεχνοκρατικό κόσμο που συνεχώς μεταλλάσσεται, διαφεύγοντας αενάως ενός καθ-ορισμένου σχήματος. Τα πρόσωπα του έργου –Διόνυσος, Πενθέας, Αγαύη, Κάδμος, Τειρεσίας, Αγγελιοφόρος– επαναπροσδιορίζονται σε ένα σύγχρονο πλαίσιο, φέροντας, ακούσια, το βάρος του μύθου τους.  Αυτό ακριβώς το στοιχείο, το βάρος του μύθου ως πεπρωμένο, είναι που καθιστά τα πρόσωπα της Κρεουργίας πάσχοντα.  Στα ανάκτορα της μνήμης, γεννιέται μια νέα πραγματικότητα, μια περιοχή όπου καταργούνται οι διαχωρισμοί ανάμεσα στο φανερό και το αφανέρωτο, στο μακροσκοπικό και το μικροσκοπικό. Μια «εικονική πραγματικότητα», όπου κυριαρχεί ο «έλεγχος» και η συνεχής «παρακολούθηση».  Σ’ αυτή τη «ζώνη», όπου τα  όρια μεταξύ των δύο φύλων, μεταξύ του ανθρώπινου και του θείου, συνθλίβονται, συντελείται η μεταμόρφωση.

Στον κόσμο της Κρεουργίας, οι ήρωες εναντιώνονται και υπακούουν ταυτόχρονα, στη δύναμη που ορίζει την ύπαρξή τους. Μεταμορφώνονται. Υπέρτατο αλλά και μοναδικό όπλο τους, o λόγος. Ένα απύθμενο πλέγμα από λέξεις, που δημιουργεί μια ποιητική πύκνωση. Με τον λόγο και τις λέξεις, με τη γλώσσα, οι ήρωες κερδίζουν αστραπιαίες νίκες, μικρές, απατηλές εκλάμψεις, πριν βυθιστούν για πάντα στο αναπόφευκτο έρεβος του αγνώστου».

Το δίδυμο Διονύσου-Πενθέα ερμηνεύουν ο Μάξιμος Μουμούρης και ο Γιώργος Νούσης αντίστοιχα, ενώ την Αγαύη ενσαρκώνει η Κόρα Καρβούνη. Στους άλλους ρόλους θα δούμε τους Αγγελική Παπαθεμελή (Αγγελιοφόρος), Γιώργο Ζιόβα (Κάδμος) και Γιώργο Φριντζήλα (Τειρεσίας). Το έργο κυκλοφορεί από τη νέα θεατρική σειρά του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε συνεργασία με τις εκδόσεις Νεφέλη, στα βιβλιοπωλεία και τα πωλητήρια του Φεστιβάλ.

Γιώργος Σκεύας
Κρεουργία
του Γιάννη Μαυριτσάκη

Σκηνοθεσία – Βίντεο Γιώργος Σκεύας
Σκηνικά Θάλεια Μέλισσα
Κοστούμια Εβελίνα Δαρζέντα
Μουσική – Σχεδιασμός ήχων Σήμη Τσιλαλή
Φωτισμοί Χάρης Δάλλας
Ηχοληψία – Σχεδιασμός ήχου Κώστας Μιχόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη Γιάννης Σαβουιδάκης
Βοηθός σκηνογράφου Ίρις Σκολίδη
Φωτογραφίες Ελίνα Γιουνανλή
Promo βίντεο Φώτης Φωτόπουλος

Παίζουν Μάξιμος Μουμούρης (Διόνυσος), Γιώργος Νούσης (Πενθέας), Κόρα Καρβούνη (Αγαύη), Αγγελική Παπαθεμελή (Αγγελιοφόρος), Γιώργος Ζιόβας (Κάδμος), Γιώργος Φριντζήλας (Τειρεσίας)

Εκτέλεση παραγωγής Highway Productions – Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Διεύθυνση παραγωγής Κατερίνα Μπερδέκα
Οργάνωση παραγωγής Πάνος Σβολάκης


Εταιρεία Θεάτρου Sforaris – Γιάννης Καλαβριανός

Η Φαίδρα καίγεται

της Αμάντας Μιχαλοπούλου

27 Σεπτεμβρίου, 21:00

Η Φαίδρα καίγεταιΤο έργο συνομιλεί με τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη. Όμως, στον αντίποδα της ενοχικής Φαίδρας του αρχαίου μύθου και των κλασικών μεταγραφών της, και εμπνευσμένη από την ερωτική ηρωίδα της Τσβετάγεβα, η σύγχρονη Φαίδρα της Αμάντας Μιχαλοπούλου αναλαμβάνει την ευθύνη της επιθυμίας της και έρχεται αντιμέτωπη με τη φωτιά. «Ήθελα μια Φαίδρα που να μην πεθαίνει, αλλά να αντιμετωπίζει τον ερωτισμό της ως κάλεσμα ζωής. Όχι νεάζουσα, αλλά έφηβη στην καρδιά. Έτοιμη να ζήσει την υπόλοιπη ζωή της ακούγοντας το κάλεσμα του πάθους ως υπόσχεση ζωτικότητας», αναφέρει η συγγραφέας.

Η παράσταση του Γιάννη Καλαβριανού προτάσσει μια σύγχρονη ανάγνωση του έργου, αποφεύγοντας το στερεότυπο του αταίριαστου έρωτα, που ακολουθεί τον μύθο της Φαίδρας από την αρχαιότητα ως σήμερα. H πλοκή διαδραματίζεται ένα καλοκαίρι σε κάποιο εξοχικό στην Πελοπόννησο. Τη Φαίδρα ερμηνεύει η εξαιρετική ηθοποιός Άννα Μάσχα, ενώ τον Ιππόλυτο ενσαρκώνει ο ανερχόμενος Νίκος Λεκάκης.

 

Εταιρεία Θεάτρου Sforaris – Γιάννης Καλαβριανός
Η Φαίδρα καίγεται
της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Σκηνοθεσία Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια Βάνα Γιαννούλα
Φωτισμοί Νίκος Βλασόπουλος
Σύνθεση μουσικής Δήμητρα Τρυπάνη
Επιμέλεια κίνησης Μαριάννα Καβαλλιεράτου
Τραγούδι Γιώργος Γλάστρας
Στίχοι Γιάννης Καλαβριανός / Η ηχογράφηση έγινε στο Studio 19st
Έπαιξαν οι μουσικοί  Ίλυα Αλγκάερ (κοντραμπάσο), Άντζυ Κασδά (βιολί), Δήμητρα Κοκκινοπούλου (πιάνο), Δέσποινα Σπανού (βιολοντσέλο)
Βοηθός σκηνοθέτη Αλεξία Μπεζίκη
Βοηθός σκηνογράφου Άννα Ζούλια
Φωτογραφίες Ελίνα Γιουνανλή

Παίζουν Άννα Μάσχα (Φαίδρα), Νίκος Λεκάκης (Ιππόλυτος), Μαρία Κοσκινά (Ληώνη), Μαρία Μοσχούρη (Αφροδίτη), Ειρήνη Ιωάννου-Παπανεοφύτου (Άρτεμη)]

Εκτέλεση παραγωγής­­ Εταιρεία Θεάτρου Sforaris
Διεύθυνση παραγωγής Κατερίνα Μπερδέκα
Οργάνωση παραγωγής Πάνος Σβολάκης

* Το έργα κυκλοφορούν  από τη νέα θεατρική σειρά του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε συνεργασία με τις εκδόσεις Νεφέλη, στα βιβλιοπωλεία και τα πωλητήρια του Φεστιβάλ.

Εισιτήρια: ΚΑΝΟΝΙΚΟ 15€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

Προπώληση εισιτηρίων aefestival.gr | tickets.aefestival.gr | ticketservices.gr / 210 7234 567 / Κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) & Καταστήματα Public.

και 

-Γραφείο Εξυπηρέτησης του Δημότη (Κώστα Βάρναλη 72, πλησίον Δημαρχείου Πετρούπολης), από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 11:00-13:00 Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 2132024400 -401 

-Δημοτικός θερινός Κινηματογράφος «Σινέ Πετρούπολις» (25ης Μαρτίου 168), καθημερινά και ώρες 21:00 23:00  Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 210 5012391 

Υπηρεσία μεταφοράς θεατών.

Παρέχεται δωρεάν με την αγορά του εισιτηρίου.

Λεωφορείο του Φεστιβάλ αναχωρεί στις 19:00 από το Σύνταγμα (Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη) και μετά το πέρας των παραστάσεων παραλαμβάνει το κοινό για επιστροφή στην αφετηρία.