Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Regional Growth Conference: Στόχος της κυβέρνησης η αξιοποίηση λιμανιών

Regional Growth Conference: Στόχος της κυβέρνησης η αξιοποίηση λιμανιών

Regional Growth Conference: Στόχος της κυβέρνησης η αξιοποίηση λιμανιών

Οι περιφερειακές πολιτικές με αντικείμενο τα λιμάνια, τον εκσυγχρονισμό τους με τεχνολογία αιχμής και τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος συζητήθηκαν στον 6ο Ψηφιακό Διάλογο (Digital Dialogue), που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Regional Growth Conference από την εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ», με θέμα «Πράσινα Λιμάνια».

Ξεκινώντας τη συζήτηση, ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ευάγγελος Κυριαζόπουλος υπογράμμισε την καθοριστική συμβολή και τη σημασία των λιμένων για τη διεξαγωγή του παγκόσμιου εμπορίου. Εξίσου, ανέδειξε το γεωγραφικό πλεονέκτημα της χώρας μας, καθώς βρίσκεται σε ένα στρατηγικό σταυροδρόμι του διεθνούς εμπορίου. Υπό το πρίσμα αυτό, κατέστησε σαφές πως στόχος της πολιτικής της κυβέρνησης είναι να αξιοποιηθούν όσο γίνεται περισσότεροι λιμένες, να αποκτήσουν πραγματικά τον ρόλο τους.

Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση πως τα λιμάνια μπορούν να προσφέρουν μεγάλη ανάπτυξη στην τοπική οικονομία, αναφέροντας ως παράδειγμα την COSCO. «Η COSCO πήρε ένα λιμάνι που είχε άλφα διαχείριση κοντέινερ και σήμερα είναι ένας από τους μεγαλύτερους λιμένες του κόσμου», σημείωσε και εξήγγειλε πως σε λίγο χρονικό διάστημα θα υπάρχει καινούργια νομοθετική πρωτοβουλία για την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών.

Ειδική αναφορά έκανε στον κρατικό λιμένα της Σκύρου. «Είναι ένα λιμανάκι το οποίο αν δείτε τις περιβαλλοντικές κι άλλες αποδόσεις έχει πάρει παγκόσμια περιβαλλοντικά βραβεία, κάνει ανακύκλωση μέσα στο λιμάνι, έχει φέρει ολόκληρο βενζινάδικο στο λιμάνι, φορτίζει μπαταρίες από φωτοβολταϊκά για τα σκάφη ανασκαφής, κάθε πλοίο το υποδέχεται με μουσική» σημείωσε.

Εστιάζοντας στην περιβαλλοντική μετάβαση των λιμένων προς μια οικολογική συμπεριφορά, ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος υπογράμμισε πως τα τελευταία χρόνια γίνονται μεγάλα βήματα για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Προέταξε ότι πρέπει να ενταχθούν τέτοιες τεχνολογίες τόσο στα πλοία όσο και στους λιμένες, που να μειώσουν ακόμα περισσότερο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας και των λιμένων στο παγκόσμιο εμπόριο.

Εν συνεχεία, ανέδειξε την ανάγκη διασυνδέσεων των λιμανιών με τους σιδηροδρόμους. «Η προοπτική αυτή που έχει τον τελευταίο χρόνο σε σχέση με τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας θα δώσει τεράστια πνοή στο λιμένα της και ευελπιστούμε ότι θα συνδεθεί άμεσα και με τον λιμένα του Πειραιά» είπε.

Καταληκτικά, γνωστοποίησε πως μέσα στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού, το υπουργείο Ναυτιλίας στηρίζει ένα πρότζεκτ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής για τη μετατροπή ενός συμβατικού πλοίου, μιας «παντόφλας», σε ηλεκτρική, ώστε να γίνει πορθμείο μεταξύ του Αιγίου και απέναντι, τα Τριζόνια με τον Άγιο Νικόλαο. Υπογραμμίζοντας τη σημασία του εν λόγω εγχειρήματος, ο κ. Κυριαζόπουλος είπε πως αν πετύχει το συγκεκριμένο πρότζεκτ, θα μπορέσει να αντιγραφεί σε όλα τα πορθμεία σε όλη τη χώρα. Αποσαφήνισε περαιτέρω πως ο εξηλεκτρισμός γίνεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

 

Όραμα, να μετατρέψουμε το λιμάνι της Πάτρας σε ένα πράσινο λιμάνι

Το όραμά του για τον λιμένα της Πάτρας περιέγραψε ο διευθύνων σύμβουλος του Παναγιώτης Τσώνης. «Όραμα της νέας διοίκησης του Οργανισμού είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι της Πάτρας σε ένα πράσινο λιμάνι και να αφήσουμε θετικό πρόσημο στο περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Για μένα είναι το πιο σημαντικό από όλα. Γιατί μέσα από τη μετατροπή του σε πράσινο λιμάνι θα μπορέσει να δώσει τη δυνατότητα και στους χρήστες και στο επιβατικό κοινό να έχουν πολύ καλύτερες λειτουργίες, αλλά θα μπορέσει να δώσει πολλές θέσεις εργασίας στην περιοχή» ανέφερε.

Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών χαρακτήρισε το λιμάνι της Πάτρας έναν κοιμώμενο γίγαντα και προσέθεσε: «Εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να ξυπνήσουμε αυτόν τον γίγαντα. Πιστεύω ότι θα βοηθήσει οικονομικά όχι μόνο την τοπική περιοχή, αλλά και την εθνική οικονομία. Βρισκόμαστε σε ένα δρόμο, αρωγός μας σε αυτή την προσπάθεια μας είναι το υπουργείο Ναυτιλίας. Έχουμε άψογη συνεργασία και προσπαθούμε να βρούμε τρόπους για να εκσυγχρονίσουμε το λιμάνι μας» σημείωσε.

Γνωστοποίησε πως πλέον το λιμάνι της Πάτρας έχει δημιουργήσει τις αναγκαίες υποδομές για τον ανεφοδιασμό με το LNG. Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα από τη χρήση LNG, σημείωσε πως σε σχέση με το καύσιμο που χρησιμοποιείται σήμερα είναι πιο ασφαλές, μη αναφλέξιμο και δεν είναι τοξικό, ενώ παράλληλα συμβάλλει στη δραστική μείωση των ρύπων. Κομβικής σημασίας θεωρεί ο Παναγιώτης Τσώνης το έργο με τη νέα προβλήτα στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας.

Επιπλέον, τόνισε πως αν στο λιμάνι της Πάτρας κατασκευαστούν εγκαταστάσεις για LNG, θα αυξηθεί η επιχειρηματική του ικανότητα και αναμένεται να δώσει μια προστιθέμενη αξία, καθώς θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα στην ευρύτερη περιοχή της Αδριατικής.

Σκιαγραφώντας το στίγμα της στρατηγικής του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, είπε πως προωθούνται αναπτυξιακά έργα που ενθαρρύνουν την περιβαλλοντική υπευθυνότητα του, ενώ άμεση προτεραιότητα θεωρείται η σύμπραξη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε θέματα περιβαλλοντικές προστασίας για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση στον κλάδο της ναυτιλίας.

 

Ν. Δεμενόπουλος: Ο Πειραιάς είναι το κορυφαίο λιμάνι στην Ευρώπη στην κυκλοφορία επιβατών

«Ο Πειραιάς είναι το κορυφαίο λιμάνι στην Ευρώπη όσον αφορά στην κυκλοφορία επιβατών, ένας από τους κορυφαίους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και ένας από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς αυτοκινήτων», υπογράμμισε στην τοποθέτησή του ο αναπληρωτής προϊστάμενος Δημοσίων Σχέσεων του ΟΛΠ, Νεκτάριος Δεμενόπουλος.

Ανέδειξε τη γεωγραφική θέση και δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά, τονίζοντας πως βρίσκεται στο σταυροδρόμι της Αφρικής, της Ασίας και της Ευρώπης και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης και τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα στον κόσμο. «Είναι ένα λιμάνι επιβατών και εμπορευμάτων και εξυπηρετεί περισσότερα από 24.000 πλοία ετησίως. Στο λιμάνι απασχολούνται άμεσα περισσότερα από 3.000 άτομα και εξυπηρετούνται πάνω από 5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, και 17 εκατ. επιβάτες ετησίως προ πανδημίας».

Ακολούθως, υπογράμμισε τη συμβολή του λιμανιού του Πειραιά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. «Το λιμάνι είναι από τους κύριους συντελεστές στην οικονομία της χώρας, συνεισφέροντας σε τομείς όπως ο τουρισμός και η ναυτιλία και υποστηρίζοντας εμπορικές ροές, επενδύσεις και δημιουργία θέσεων εργασίας» εξήγησε ο Νεκτάριος Δεμενόπουλος.

Παράλληλα, επικεντρώθηκε στην περιβαλλοντική διάσταση, προσδιορίζοντας ως στόχο να γίνει το λιμάνι του Πειραιά πράσινος λιμένας. Επισήμανε ότι το λιμάνι έχει αναπτύξει ένα σημαντικό σύστημα υπολογισμού του αποτυπώματος του άνθρακα και έχει καταρτίσει ένα σχέδιο διαχείρισης ενέργειας. Κύριες στοχεύσεις των παραπάνω δράσεων, όπως διευκρίνισε, είναι η ενεργειακή απόδοση και οι εναλλακτικές πηγές ενέργειες για πλοία, οι χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, η διαχείριση των αποβλήτων, η σχέση με τη γύρω κοινότητα και τους συμμετέχοντες, δηλαδή δήμους, επιχειρήσεις, πολίτες, και η λειτουργία του λιμανιού με βάση τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.

Τι καύσιμο χρησιμοποιείται στον λιμένα του Πειραιά; Ο Πειραιάς είναι έτοιμος να εφοδιάζει τα πλοία και με LNG, απάντησε ο αναπληρωτής προϊστάμενος Δημοσίων Σχέσεων του ΟΛΠ.

Τέλος, ανέφερε πως χθες ο ΟΛΠ παρουσίασε ένα ξεχωριστό έργο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον δήμαρχο Πειραιά, την κατασκευή ενός σύγχρονου πάρκου με μια πρότυπη παιδική χαρά και ενός ποδηλατοδρόμου μέσα στον λιμενική ζώνη εντός της κρουαζιέρας.

 

Digital Dialogues από το Regional Growth Conference

Οι Ψηφιακοί διάλογοι Digital Dialogues διοργανώνονται στο πλαίσιο του Regional Growth Conference (Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης) από την εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ», που πραγματοποιείται από το 2013 και αποτελεί μια δημόσια πλατφόρμα διαλόγου μεταξύ κυβερνητικών, περιφερειακών, πανεπιστημιακών και επιχειρηματικών εκπροσώπων, που πρέπει να συνεργαστούν ώστε να ενσωματώσουν ταχύτατα τις πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης που προωθούν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί αλλά και να μάθουν από τις καλές πρακτικές που υλοποιούνται στα κράτη-μέλη και σε άλλες Περιφέρειες.

Παράλληλα, φέρνει σε επαφή τους εκπροσώπους των παραπάνω χώρων, ώστε να ανταλλάξουν απόψεις και καλές πρακτικές, και να καταλήξουν σε συνεργασίες που ωφελούν την κοινωνία, την επιχειρηματικότητα και την κοινή γνώση.