Σε μια εποχή έντονου ανταγωνισμού, που επιτείνεται από την πανδημία του κορονοϊού, η ανάγκη για διαφοροποίηση και εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και της ελληνικής τουριστικής ταυτότητας είναι επιτακτική.
Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει ένας αναξιοποίητος πόρος που λέγεται «κλασικό ελληνικό λεωφορείο».
Πρόκειται για λεωφορεία κατασκευασμένα από την ιστορική ελληνική αμαξοποιία ΒΙΑΜΑΞ.
Η ΒΙΑΜΑΞ λειτούργησε από το 1955 μέχρι το 1984 κατασκευάζοντας αρχικά αμαξώματα και στη συνέχεια ολοκληρωμένα πούλμαν και λεωφορεία βασισμένα σε σασί και κινητήρες της Mercedes-Benz. Στο απόγειο της δυναμικής της έφτασε να εξάγει μεγάλους αριθμούς οχημάτων τα οποία βρίσκουμε ακόμα σε λειτουργία κυρίως στα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή.
Δύο από αυτά τα οχήματα και συγκεκριμένα, το Mercedes-Benz O302 (του 1976) και το Mercedes VIAMAX OF1113 (του 1975), αγόρασε ο κ. Απόστολος Βλάχος, ιδιοκτήτης τουριστικού γραφείου/μέλους AV TOURS, το 2015 και μετά από 4 χρόνια επιμελούς εργασίας κατάφερε να τα αναπαλαιώσει έτσι ώστε να αποκτήσουν ξανά την πρότερή τους δόξα. Η διαφήμιση της Λουξ είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο ιδιαίτερο είναι ένα τέτοιο κλασικό λεωφορείο.
Σύμφωνα με τον κ. Απ. Βλάχο, «η ενασχόληση με την αναπαλαίωση και επισκευή τέτοιου είδους λεωφορείων, είναι μεράκι και ευθύνη. Αλλά το αποτέλεσμα δικαιώνει τους κόπους και τα έξοδα. Σκοπός μου είναι να μπορέσω να δω στους δρόμους της Ελλάδας να κυκλοφορούν κλασικά λεωφορεία και οχήματα, σκορπίζοντας τον αέρα μιας άλλης εποχής. Παράλληλα, τα οχήματα αυτά μπορούν να αποτελέσουν πόλο έλξης του τουρισμού και εργαλείο δουλειάς για τα τουριστικά γραφεία».
Η FedHATTA, από την πλευρά της, έχει ήδη προτείνει στην Πολιτεία την αναμόρφωση του πλαισίου κυκλοφορίας έτσι ώστε να αξιοποιηθούν τα κλασικά οχήματα και έτσι να περιληφθούν στην εργαλειοθήκη του ελληνικού τουρισμού για να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες μορφές τουρισμού όπως για τουριστικές, συνεδριακές, ΜΙCE, διαφημιστικές και κινηματογραφικές μεταφορές.
Είναι βέβαιο ότι η αξιοποίησή τους από την χώρα μας μπορεί να συμβάλει στον εμπλουτισμό των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών, δίνοντας τον αέρα της ελληνικής ταυτότητας.