Αρχική Αγροτικά προϊόντα Πρότυπο σχέδιο ανάπτυξης του Οινοτουρισμού παρουσίασε ο δήμος Αριστοτέλη-Aρωγός το υπουργείο Τουρισμού

Πρότυπο σχέδιο ανάπτυξης του Οινοτουρισμού παρουσίασε ο δήμος Αριστοτέλη-Aρωγός το υπουργείο Τουρισμού

Celestyal Cruises

Δικτύωση χαρτογραφημένης οινικής διαδρομής της Ανατολικής Χαλκιδικής, με εμβληματικούς οινότοπους της Ευρώπης, μετακλήσεις δημοσιογράφων και τουριστικών παραγόντων από Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και σύμπλευση της τοπικής γαστρονομίας και επιχειρηματικότητας, περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του Οινοτουρισμού, που παρουσίασε την Κυριακή ο δήμαρχος Αριστοτέλη Στέλιος Βαλιάνος.
Η εκδήλωση έγινε διαδικτυακά και συμμετείχαν μεταξύ άλλων η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη,  ο Γ.Γ. του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Οινοποιών Βόρειου Ελλάδος Στέλιος Μπουτάρης και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης.
Από το Δημοτικό Θέατρο Μεγάλης Παναγίας, ο κ. Βαλιάνος αναφέρθηκε στον υψηλό βαθμό εξωστρέφειας του συγκεκριμένου σχεδίου, απόρροια της σειράς αποστολών του Δήμου Αριστοτέλη σε διεθνώς καταξιωμένους οινικούς προορισμούς της Ευρώπης, ενώ έκανε εκτενή αναφορά στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γαστρονομίας της περιοχής και στα γενικότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Δήμου Αριστοτέλη.
«Δικτυώνουμε τον Δήμο Αριστοτέλη με το Μπορντώ της Γαλλίας, την περιοχή της Βάδης-Βυτεμβέργης της Γερμανίας, το Σπλίτ της Κροατίας, τοποθεσίες που προσεγγίζουμε ως αγορές-στόχους, όπως συνολικά τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Αυστρία», τόνισε μεταξύ άλλων, ο κ. Βαλιάνος. 
Ο δήμαρχος Αριστοτέλη παρουσίασε αναλυτικά το πρότζεκτ που περιλαμβάνει δικτυώσεις, μετακλήσεις και virtual trips τουριστικών παραγόντων και δημοσιογράφων στην Οινική Διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη στον Άθωνα, με σταθμούς τα τοπικά οινοποιεία της Αρναίας, της Μεγάλης Παναγίας και της Ιερισσού, ως τα 12 οινοποιεία του ‘Αθωνα. Μίλησε ακόμη για ένα εκτεταμένο σχέδιο marketing για το 2021 που αφορά στον Αγροτουρισμό, με κεντρικό πυλώνα τον οινικό τουρισμού. Με έμφαση στα τοπικά εδέσματα και στην γαστρονομία μας. Με τον επισκέπτη να γίνεται ένα με τα ντόπια έθιμα, στα τσιπουροκάζανα. Με αναβίωση των αρχαίων συμποσίων. Με ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, ώστε τα τοπικά κρασιά να έχουν εξέχουσα έως και αποκλειστική διάθεση στα τοπικά εστιατόρια. Εργαλείο στην εν λόγω προσπάθεια, το Cluster Επιχειρηματιών του Δήμου Αριστοτέλη, ένας φορέας ιδιωτικός διοικούμενος από τους επιχειρηματίες που τον απαρτίζουν. 
Η υφυπουργός Τουρισμού  Σοφία Ζαχαράκη τόνισε ότι το Υπουργείο θα σταθεί αρωγός στις προσπάθειές του δήμου Αριστοτέλη ενώ αναφέρθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης του θεματικού τουρισμού, κατεύθυνση στην οποία εργάζεται και το επιτελείο του Υπουργείου Τουρισμού, με στόχο την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. «Έχουμε ακούσει πολλές φορές να μιλάνε για αυτή την επιμήκυνση, αλλά είναι καιρός να έχουμε αποτελέσματα», υπογράμμισε η κ. Ζαχαράκη. «Και σ` αυτό συμβάλουν προσπάθειες όπως αυτή του Δήμου Αριστοτέλη που ενισχύει την εξωστρέφεια και κάνει ακόμα ένα βήμα, για την εισαγωγή καλών πρακτικών από άλλες παραδοσιακές οινοπαραγωγές περιοχές της Ευρώπης, πρόσθεσε».
Ο Γ.Γ. του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης, ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι ο δήμος Αριστοτέλη πρωτοπορεί σε ένα πεδίο που αποτελεί την «επόμενη μέρα» του ελληνικού τουρισμού. Ο ίδιος σημείωσε πως «ο οργανισμός εκπονεί τριετίες πρόγραμμα με τρεις πυλώνες: τον εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, την έμφαση στην ταυτότητα και τη σύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τους ανθρώπους και την τοπική παραγωγή».
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Οινοποιών Β.Ελλάδος κ. Στέλιος Μπουτάρης, χαιρέτησε την ένταξη τοπικών οινοποιών του Δήμου Αριστοτέλη στην Ένωση, υπογράμμισε πως ο δήμος έχει «ένα εκπληκτικό story telling που πρέπει να συνοδεύει κάθε τέτοια προσπάθεια» και για να τονίσει την άνοδο του οινοτουρισμού, ανέφερε ότι «φέτος είχαμε 100.000 “οινοτουρίστες” στα οινοποιία της Ένωσης, ενώ πριν πέντε χρόνια ήταν 50.000».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης, στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία της ανάπτυξης συνεργειών κάτι που από την πρώτη στιγμή επιδιώχθηκε από το Επιμελητήριο και ζήτησε «αγώνα από όλους τους φορείς του νομού, ώστε να συνδυάσουμε όλα τα χαρακτηριστικά του νομού και να πάψουμε να δίνουμε στον επισκέπτη μόνο ήλιο και θάλασσα».
Ν.Καζ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.