Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός Οι εκδηλώσεις στις 24,25 και 26 Ιουλίου...

Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός Οι εκδηλώσεις στις 24,25 και 26 Ιουλίου 2020

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο του θεσμού Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός παρουσιάζει αύριο, Παρασκευή 24 Ιουλίου, το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Ιουλίου τις παρακάτω εικοσιτέσσερις εκδηλώσεις σε: Αττική, Αργολίδα, Εύβοια, Ημαθία, Ηλεία, Ιωάννινα, Καβάλα, Κέρκυρα, Κυκλάδες, Μεσσηνία, Πειραιά, Πιερία, και Φωκίδα

Παρασκευή 24 Ιουλίου

Αττική

-> «Σπουδαία Ερείπια» – Η Ελλάδα με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών (16ος-19ος αιώνας) από το Εθνικό Θέατρο | Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων – Αττική | 19.30

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/05/i-ellada-me-ta-matia-ton-xenon-taxidioton-16os-19os-eonas-2/

Επιλογές ταξιδιωτικών και περιηγητικών κειμένων.

Επιλεγμένες αφηγήσεις ξένων ταξιδιωτών και περιηγητών στην Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, στην προεπαναστατική Ελλάδα αλλά και στο νεότευκτο ελληνικό κράτος. Η αποτύπωση των προσδοκιών, η φαντασιακή πρόσληψη του αρχαίου κόσμου, η επαφή και η εξοικείωση με την πραγματικότητα σε μια σειρά κειμένων σημαντικών προσωπικοτήτων που επισκέφθηκαν την Ελλάδα εκείνα τα χρόνια.

Συντελεστές:

Σύνθεση / Επιμέλεια Κειμένου: Στέφανος Καβαλλιεράκης, Άγγελος Κουτσολαμπρόπουλος Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη

Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Μουσική: Λήδα Μανιατάκου

Κίνηση / Βοηθός Σκηνοθέτη: Δήμητρα Μητροπούλου

Διανομή (αλφαβητικά)

Πάρις Θωμόπουλος, Ελευθερία Παγκάλου, Βασίλης Παπαδημητρίου, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Χαριτοπούλου

-> «Πλάθοντας τον Προμηθέα» από το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν | Λύκειο Αριστοτέλους – Αττική | 19.30

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/plathontas-ton-promithea-apo-to-theatro-technis-karolos-koun/

Ένα πρωτότυπο δρώμενο για τον «πλάστη του ανθρωπίνου γένους», τον Τιτάνα Προμηθέα, με αφήγηση, μουσική και θεατρική δράση. Στο μεικτό αυτό θέαμα, επιχειρείται μέσα στον αρχαιολογικό χώρο ένας μικρός «περίπατος» σε επιλεγμένα μουσικά, λογοτεχνικά, ποιητικά και θεατρικά έργα που ενέπνευσε ο μύθος του Προμηθέα σε δημιουργούς από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, με αποκορύφωμα τον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου. Συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν, το δρώμενο περνά από την αφήγηση και την ανάγνωση κειμένων στη θεατρική δράση, παρουσιάζοντας μέσα από μια σύγχρονη, αφαιρετική ματιά απόσπασμα από την ιστορική παράσταση του Θεάτρου Τέχνης «Προμηθέας δεσμώτης». Η παράσταση πρωτοπαρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Επιδαύρου 1984 σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, μετάφραση Παναγιώτη Μουλλά, σκηνικά-κοστούμια Διονύση Φωτόπουλου, μουσική Μιχάλη Χριστοδουλίδη και με τον Γιώργο Λαζάνη στον ομώνυμο ρόλο.

Συντελεστές:
Σύλληψη- σύνθεση κειμένων: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνοθετική-μουσική επιμέλεια αφηγηματικού μέρους/ αφήγηση: Νέστωρ Κοψιδάς
Μετάφραση: Παναγιώτης Μουλλάς
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γράμψας
Μουσική: Μιχάλης Χριστοδουλίδης
Σκηνικά – Κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Μουσική διδασκαλία: Μαρίνα Χρονοπούλου
Κίνηση: Χρυσηίδα Λιατζιβίρη
Βοηθός σκηνοθέτη: Σουζάνα Λιάτσου
Διεύθυνση παραγωγής: Μαριλένα Μόσχου
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης
Παίζουν:
Προμηθέας: Νίκος Αλεξίου
Χορός Ωκεανίδων: Ειρήνη Αλεξάκη, Χριστίνα Βλάχου, Κατερίνα Δημάτη, Πηνελόπη Κουρεντή, Χριστίνα Κωστέα, Εριέττα Μανούρη, Λήδα Μανούσου

Ημαθία

-> «Η φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος | Βασιλικοί Τάφοι, Αιγές – Ημαθία | 21.00
Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/i-fillada-tou-m-alexandrou-apo-to-kratiko-theatro-voriou-ellados/

Παράσταση με θέμα τη ζωή του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Ο Αλέξανδρος ο Μέγας και Τρανός, αδελφός της γοργόνας. Ο Αλέξανδρος του Αρριανού και ο Αλέξανδρος του Πλούταρχου. Ο Αλέξανδρος στην κορυφή και ο Αλέξανδρος στα βάραθρα. Βασισμένοι στη λαϊκή «παραμυθία» της «Φυλλάδας του Μεγαλέξανδρου», της θρυλικής ιστορίας του βίου, των άθλων και των ταξιδιών του μεγάλου Μακεδόνα που δημιούργησε η λαϊκή φαντασία αιώνες μετά τον θάνατό του, αλλά και στους ντέντεκτιβ ιστορικούς Αρριανό και Πλούταρχο, διοργανώνουμε μια συνάντηση με τον πιο γνωστό άγνωστο Οικουμενικό. Η επίσημη ιστοριογραφία συνομιλεί με μύθους, θρύλους, μοιρολόγια και εμβατήρια στο πατρογονικό των Αιγών, το Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων και το Επταπύργιο.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Σύνθεση κειμένου: Γλυκερία Μπασδέκη σε συνεργασία με τον Θοδωρή Γκόνη, Μεταγραφή αρχαίων κειμένων: Γλυκερία Μπασδέκη, Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης, Σκηνικά-Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα, Μουσική σύνθεση: Αλέξανδρος Γκόνης, Επιστημονική σύμβουλος: Αγγελική Κοτταρίδη
Ηθοποιοί: Δημήτρης Κοντός, Ελένη Μαβίδου, Δημήτρης Μανδρινός, Έλενα Μεγγρέλη, Στεφανία Χονδράκη, Μουσικοί: Δημήτρης Κυραναστάσης, Στέφανος Παρασκευά

Ιωάννινα

-> Χορευτικά Σόλι από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής | Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων | τρεις παραστάσεις στις 12.00, στη 13.00 και στις 14.00

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/05/choreftika-soli-apo-to-baleto-tis-els-stis-24-iouliou-sto-archeologiko-mousio-ioanninon/

Ο χορός θα δώσει το δικό του ξεχωριστό στίγμα στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή χορευτών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε μια σειρά από χορευτικά σόλι που θα παρουσιαστούν -για πρώτη φορά- σε εσωτερικούς χώρους αρχαιολογικών μουσείων. Ως μια συνομιλία κίνησης και ακινησίας, οι χορευτές θα διηγηθούν καινούριες ιστορίες πάνω σε χορογραφίες των ίδιων αλλά και των Ιωάννας Πορτόλου, Γιάννη Νικολαΐδη και Κωνσταντίνου Ρήγου.

Συντελεστές:

Χορογραφία: Θανάσης Σολωμός

Χορεύει ο Γιάννης Γκάντσιος

Μουσική σύνθεση: Θεόδωρος Ρέγκλης

Καβάλα

-> «Ριχάρδος Β’ – Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης | Φρούριο Καβάλας | 21.00
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/richardos-v-apo-to-idrima-michalis-kakogiannis-2/

Ο Ριχάρδος Β’ υπήρξε ένας από τους πιο αινιγματικούς Άγγλους βασιλιάδες, που μετατράπηκε από τον Σαίξπηρ σε μια συναρπαστική, συγκινητική, μελέτη ενός τραγικού ήρωα και μιας ψυχής ποιητικής. Το έργο «Ριχάρδος Β’-Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» αποτελεί μια πιο συμπυκνωμένη εκδοχή του «Ριχάρδου Β’». Ξεκινά από το τέλος: Ο Ριχάρδος έχει χάσει το θρόνο του από τον αντίπαλό του τον Μπόλιμπροκ. Φυλακισμένος πια, απογυμνωμένος από αξιώματα και προνόμια, βιώνει το σκοτάδι και την απόλυτη μοναξιά. Ώσπου ένας απροσδόκητος επισκέπτης εμφανίζεται στο παράθυρο της φυλακής, βγάζοντάς τον από τον λήθαργο. Ισχυρίζεται πως είναι ο πρώην σταβλίτης του και γίνεται η αφορμή ώστε ο έκπτωτος βασιλιάς να ζήσει ξανά νοερά το ένδοξο παρελθόν του και ν’ αναλογιστεί το ζοφερό παρόν του. Φωνές από το παρελθόν αρχίζουν να ζωντανεύουν στη συνείδησή του. Ψευδαισθήσεις πλημμυρίζουν τον μικρόκοσμο της φυλακής του. Καθώς ο Ριχάρδος αναμετράται με τα αίτια του ξεπεσμού και της καθαίρεσής του, τον βλέπουμε να ταλαντεύεται μεταξύ παραληρήματος και διαύγειας, αμφιβολίας και αλαζονείας, χιούμορ και αυτολύπησης. Ο επισκέπτης, ο οποίος φαίνεται πως έχει μια μυστηριώδη δύναμη, προτρέπει τον Ριχάρδο ν’ αντιμετωπίσει κατάματα τη θνητή αλλά και την ηθική του υπόσταση. Πλέον, αναζητά απάντηση σε μια τελευταία -ίσως την πιο καθοριστική- ερώτηση: «Τώρα που τα έχασα όλα, ποιος είμαι;» Ο Σαίξπηρ έχει καταφέρει, όσο λίγοι συγγραφείς στην παγκόσμια δραματουργία, να περιγράψει μέσω της διήγησης των μύθων του, το εσωτερικό δράμα του ταξιδιού της ψυχής των ηρώων του. Τα έργα του δεν αφορούν μόνο τη λειτουργία της ανθρώπινης υπόστασης, αλλά μπορούν να ερμηνευτούν ως ιερά, ονειροπόλα ακόμα και μυστικιστικά.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – δραματουργία – σκηνογραφία: Marlene Kaminsky
Μετάφραση : Κ. Καρθαίος
Πρωτότυπη Μουσική : Constantin
Σχεδιασμός φωτισμών : Σεσίλια Τσελεπίδου
Κοστούμια: Μαρία Σιαφάκα
Μάσκα: Wintercroft
Φωτογραφίες : Δημοσθένης Γαλλής
Κατασκευή σκηνικού και σκηνικών αντικειμένων : Ρούλης και Γιώργος Αλαχούζος
Κινηματογράφηση : Γιώργος Γεωργόπουλος
Παίζουν: ο Τάσος Νούσιας στο ρόλο του Ριχάρδου Β’ ο Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος και στη φωνή της βασίλισσας η Μάιρα Μηλολιδάκη

Πειραιάς

-> Σόλο του Γιώργου Κοτσιφάκη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής | Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά | 13.00

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/solo-tou-giorgou-kotsfikaki/

Ο καταξιωμένος χορευτής Γιώργος Κοτσιφάκης παρουσιάζει ένα χορευτικό σόλο σε χορογραφία Χρήστου Παπαδόπουλου, με τη συνοδεία του καλλιτεχνικού διευθυντή της Εστουδιαντίνας Νέας Ιωνίας Βόλου και δεξιοτέχνη Ανδρέα Κατσιγιάννη στο σαντούρι. Ο Χρήστος Παπαδόπουλος σημειώνει: «Ένα ντουέτο. Ένα σώμα και ένα μουσικό όργανο. Το ντουέτο αυτό εμπνέεται από την ελληνική μυθολογία και αποπειράται μέσα σε πέντε μόλις λεπτά να σκιαγραφήσει και να διαγράψει μια τιτάνια ανθρώπινη διαδρομή και εξέλιξη. Η διαδρομή αυτή ξεκινά με τη μυθολογική δημιουργία του ανθρώπου ως ένα θεϊκό αστείο, συνεχίζει με τη σχέση αθάνατου-θνητού και πώς αυτή αναδιαμορφώνεται μέσα στους αιώνες και τελειώνει με τα πρώτα βήματα του ανθρώπου ως ανεξάρτητου πλάσματος που λαχτάρα να αυτοπροσδιοριστεί και να ορίσει το μέλλον του. Συνεχίζοντας την έρευνα της συνάντησης σώματος και ήχου, πώς αυτά συναντιούνται και αλληλοεπηρεάζονται, επιχειρείται η δημιουργία ενός ιδιότυπου παραστασιακού κώδικα στηριζόμενου τόσο στην αφηγηματικότητα της κίνησης όσο και στη λειτουργία της ίδιας της μουσικής».

Συντελεστές:

Χορογραφία: Χρήστος Παπαδόπουλος

Σαντούρι: Ανδρέας Κατσιγιάννης

Φωκίδα

-> «Μαρμαρωμένες Τρωάδες» του Ευριπίδη από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης | Αρχαιολογικός χώρος Δελφών – Φωκίδα | 21.00

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/marmaromenes-troades-tou-evripidi-apo-to-idrima-michalis-kakogiannis/

H παράσταση Μαρμαρωμένες Τρωάδες είναι μία οπτικοακουστική σκηνική αφήγηση, η οποία βασίζεται σε διασκευή των Τρωάδων του Ευριπίδη σε μετάφραση Μιχάλη Κακογιάννη. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά εντός του Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας, στο πλαίσιο της Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας. Την παράσταση παρακολούθησαν ειδικά προσκεκλημένοι θεατές εντός του χώρου του Μουσείου.

Η παρουσίαση των Τρωάδων στηρίζεται στη χρήση οπτικών και ηχητικών μέσων καθώς και τρεις ηθοποιούς. Τα οπτικά – ηχητικά και μουσικά υλικά είναι όλα πρωτότυπα, αποτέλεσμα έρευνας της δημιουργικής ομάδας,. Πρόθεση της παράστασης, είναι η διερεύνηση της έννοιας του σύγχρονου ραψωδού,o oποίος έχει ως μέσα του την αφήγηση, τη μουσική, την εικόνα, τον ήχο, ενώ δημιουργεί ένα περιβάλλον βιωματικό για το θεατή, μέσα από τη δημιουργική σύνθεση όλων των παραπάνω στοιχείων.

Ο λόγος στο αρχαίο ελληνικό δράμα είναι ένας τομέας που προσφέρεται για ουσιαστική έρευνα στον τομέα της σύγχρονης αφήγησης. Στόχος της δημιουργικής ομάδας είναι να τονίσει ακόμα περισσότερο το βάθος της δραματουργίας του κειμένου, χρησιμοποιώντας στη σκηνική σύνθεση, ηχοτοπία, εικόνες στατικές ή κινούμενες που φέρουν έντονα το ελληνικό στοιχείο και δημιουργούν την αίσθηση της χαμένης πατρίδας.

Η πολυμεσική αφήγηση, θα μεταφέρει στο σήμερα το συγκλονιστικό έργο του Ευριπίδη, ιδωμένο μέσα από την μοναδική μετάφραση του Μιχάλη Κακογιάννη, προάγοντας το πάντοτε υπαρκτό αίτημα για αλληλεγγύη και ανθρωπισμό.

Βασικός θεματικός άξονας του έργου, είναι η απώλεια και ο αποχαιρετισμός ενός λαού προς την πατρίδα και τους νεκρούς που αφήνει πίσω, με κορυφαία την Εκάβη, τη βασίλισσα της Τροίας που θα ακολουθήσει και αυτή με τη σειρά της τη μοίρα του ξεριζωμού και της σκλαβιάς. Οι Τρωάδες, είναι ένα κείμενο διαχρονικό και τόσο επίκαιρο στις ιστορικές περιόδους που διανύουμε.

Διάρκεια 60 λεπτών.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Μιχάλης Κακογιάννης

Σκηνοθεσία, μουσική, σύνθεση ήχου: Λουΐζα Κωστούλα (Violet Louise)

Ηθοποιοί- Μουσικοί: Αγλαΐα Παπά, Λουΐζα Κωστούλα, Χάρης Χαραλάμπους

Οπτικός/ηχητικός σχεδιασμός : Studio 19

Kοστούμια: Λίλιαν Ξυδιά

Δημιουργική ομάδα στα οπτικά υλικά: Νίκος Λεβαντἠς, Λουΐζα Κωστούλα, Bασίλης Κουντούρης

Βοηθός σκηνοθέτη: Eλίνα Μαντίδη

Ηχογραφήσεις: Λουΐζα Κωστούλα, Studio 19

Σάββατο 25 Ιουλίου

Αττική

-> «Το αμάρτημα της μητρός μου» από το Εθνικό Θέατρο| Μονή Δαφνίου – Αττική | 19.30
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/to-amartima-tis-mitros-mou-apo-to-ethniko-theatro-3/

Ένα αριστούργημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, το διήγημα του Γεώργιου Βιζυηνού Το αμάρτημα της μητρός μου (1883) στην αγγλική γλώσσα σε μία προσπάθεια σύνδεσης του αγγλόφωνου κοινού με τη σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία. Ο Βιζυηνός αντλεί αφηγηματικό υλικό από τις προσωπικές και οικογενειακές μνήμες, από τις παραδόσεις και τα βιώματα της λαϊκής ζωής στην ιδιαίτερη πατρίδα του και το ενισχύει με το στέρεο υπόβαθρο της παιδείας του. Η παράσταση έχει ήδη φιλοξενηθεί με μεγάλη επιτυχία σε κορυφαία Ακαδημαϊκά Ιδρύματα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής επί δύο συνεχή έτη (2018-2019).

Η παράσταση είναι στα αγγλικά.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Δανάη Ρούσσου
Ερμηνεία: Ρένα Κυπριώτη
Σύνθεση μουσικής: Νίκος Κυπουργός
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Καλλιτεχνική συνεργάτις: Ειρήνη Βουρλάκου 

-> Χορευτικά Σόλι και Συναυλία της Χορωδίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής | Αρχαιολογικό Μουσείο Λαυρίου (Προαύλιο) – Αττική | 19.30
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/sinavlia-tis-chorodias-tis-els-sto-archeologiko-mousio-tou-lavriou/

Η Χορωδία της ΕΛΣ συμμετέχει στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις με μια μεγάλη συναυλία, υπό τη διεύθυνση του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου. Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει χορωδιακά αποσπάσματα από όπερες του Τζουζέππε Βέρντι, αθηναϊκά και επτανησιακά τραγούδια, καθώς και τραγούδια από οπερέτες.

Ο χορός θα δώσει το δικό του ξεχωριστό στίγμα στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή χορευτών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε μια σειρά από χορευτικά σόλι που θα παρουσιαστούν -για πρώτη φορά- σε εσωτερικούς χώρους αρχαιολογικών μουσείων. Ως μια συνομιλία κίνησης και ακινησίας, οι χορευτές θα διηγηθούν καινούριες ιστορίες πάνω σε χορογραφίες των ίδιων αλλά και των Ιωάννας Πορτόλου, Γιάννη Νικολαΐδη και Κωνσταντίνου Ρήγου.

Συντελεστές:
Διευθυντής χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Σολίστ: Μαρία Μητσοπούλου, Nίκος Στεφάνου, Δημήτρης Κασιούμης
Πιάνο: Ερμιόνη Νάστου
Συμμετέχουν μέλη της Χορωδίας της ΕΛΣ
Χορογραφία: Αγάπιος Αγαπιάδης
Χορεύει ο Στέλιος Κατωπόδης

-> «Πλάθοντας τον Προμηθέα» από το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν | Λύκειο Αριστοτέλους | 19.30
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/07/plathontas-ton-promithea-apo-to-theatro-technis-karolos-koun-2/

Ένα πρωτότυπο δρώμενο για τον «πλάστη του ανθρωπίνου γένους», τον Τιτάνα Προμηθέα, με αφήγηση, μουσική και θεατρική δράση. Στο μεικτό αυτό θέαμα, επιχειρείται μέσα στον αρχαιολογικό χώρο ένας μικρός «περίπατος» σε επιλεγμένα μουσικά, λογοτεχνικά, ποιητικά και θεατρικά έργα που ενέπνευσε ο μύθος του Προμηθέα σε δημιουργούς από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, με αποκορύφωμα τον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου. Συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν, το δρώμενο περνά από την αφήγηση και την ανάγνωση κειμένων στη θεατρική δράση, παρουσιάζοντας μέσα από μια σύγχρονη, αφαιρετική ματιά απόσπασμα από την ιστορική παράσταση του Θεάτρου Τέχνης «Προμηθέας δεσμώτης». Η παράσταση πρωτοπαρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Επιδαύρου 1984 σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, μετάφραση Παναγιώτη Μουλλά, σκηνικά-κοστούμια Διονύση Φωτόπουλου, μουσική Μιχάλη Χριστοδουλίδη και με τον Γιώργο Λαζάνη στον ομώνυμο ρόλο.

Συντελεστές:
Σύλληψη- σύνθεση κειμένων: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνοθετική-μουσική επιμέλεια αφηγηματικού μέρους/ αφήγηση: Νέστωρ Κοψιδάς
Μετάφραση: Παναγιώτης Μουλλάς
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γράμψας
Μουσική: Μιχάλης Χριστοδουλίδης
Σκηνικά – Κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Μουσική διδασκαλία: Μαρίνα Χρονοπούλου
Κίνηση: Χρυσηίδα Λιατζιβίρη
Βοηθός σκηνοθέτη: Σουζάνα Λιάτσου
Διεύθυνση παραγωγής: Μαριλένα Μόσχου
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης
Παίζουν:
Προμηθέας: Νίκος Αλεξίου
Χορός Ωκεανίδων: Ειρήνη Αλεξάκη, Χριστίνα Βλάχου, Κατερίνα Δημάτη, Πηνελόπη Κουρεντή, Χριστίνα Κωστέα, Εριέττα Μανούρη, Λήδα Μανούσου

Αργολίδα

-> Χορευτικά Σόλι από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής | Αρχαιολογικός χώρος Τίρυνθας – Αργολίδα |θα πραγματοποιηθούν τρεις εκδηλώσεις στις 18.30, 19.15 και 20.00
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/choreftika-soli-apo-to-baleto-tis-els-stis-25-iouliou-sto-archeologiko-mousio-tou-argous/

 Ο χορός θα δώσει το δικό του ξεχωριστό στίγμα στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή χορευτών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε μια σειρά από χορευτικά σόλι που θα παρουσιαστούν -για πρώτη φορά- σε εσωτερικούς χώρους αρχαιολογικών μουσείων. Ως μια συνομιλία κίνησης και ακινησίας, οι χορευτές θα διηγηθούν καινούριες ιστορίες πάνω σε χορογραφίες των ίδιων αλλά και των Ιωάννας Πορτόλου, Γιάννη Νικολαΐδη και Κωνσταντίνου Ρήγου.

Συντελεστές:
Χορογραφία: Έλτον Ντιμρότσι
Χορεύει ο Έλτον Ντιμρότσι
Μουσική: Conrad Steinmann
Κοστούμι: Dante

-> «Οι chórεs της Μαρίνας Σάττι» από την Εθνική Λυρική Σκηνή | Βυζαντινό Μουσείο Αργολίδας – Αργολίδα | 19.30
Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/marina-satti-chores/

Το γυναικείο φωνητικό σύνολο chórεs συνεχίζει την επιτυχημένη συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή με μια σειρά συναυλιών σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους ανά την Ελλάδα. Σε αυτές τις συναυλίες θα παρουσιάσει ένα ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει τα Οκτώ δωδεκανησιακά τραγούδια του Γιάννη Κωνσταντινίδη, από τη Ρόδο, το Καστελλόριζο, την Τήλο, την Κάρπαθο, την Κω και την Κάλυμνο, οκτώ παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια του Lajos Bardos από τον κύκλο Hellasz, καθώς και κομμάτια άλλων χωρών, από αφρικάνικα γκόσπελ μέχρι τραγούδια των Βαλκανίων.

Συντελεστές:
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μαρίνα Σάττι
Μουσική διδασκαλία – Διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα
Κινησιολογία: Μαρκέλλα Μανωλιάδη
Συμμετέχουν: 10 μέλη του φωνητικού συνόλου chórεs

Ηλεία

-> Τα πάντα είναι ρυθμός – METALLON Quintet – Κουιντέτο χάλκινων πνευστών και κρουστών από τη Κρατική Ορχήστρα Αθηνών | Αρχαίο Γυμνάσιο Ολυμπίας – Ηλεία | 18.00
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/i-kratiki-orchistra-athinon-sto-archeologiko-mousio-tis-olimpias/

ΜΑΝΟΥΕΛ ΠΕΝΕΓΙΑ (1880 – 1939)
Θέματα από την όπερα «Η αγριόγατα» (επεξεργασία: J. Lichtmann)

ΚΛΑΟΥΝΤΙΟ ΜΟΝΤΕΒΕΡΝΤΙ (1567 – 1643)
Φανφάρα από την όπερα Ορφέας

ΤΖΟΒΑΝΙ ΓΚΑΜΠΡΙΕΛΙ (1557 – 1612)
Canzona per sonare (επεξεργασία: J. Gale)Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

ΓΙΟΧΑΝ ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΜΠΑΧ (1685 – 1750)
Jesu Joy of man’s desiring (επεξεργασία: J. Gale)

ΤΖΟΥΖΕΠΕ ΒΕΡΝΤΙ (1813 – 1901)
“La donna e mobile” από την όπερα Ριγκολέτο

ΖΩΡΖ ΜΠΙΖΕ (1838 – 1875)
Habanera και τραγούδι του ταυρομάχου από την όπερα Κάρμεν

DIXIELAND JAZZ BAND
The original Dixieland one step (επεξεργασία: J. Gale)

ΝΤΙΟΥΚ ΕΛΙΝΓΚΤΟΝ (1899 – 1974)
In sentimental mood (επεξεργασία: J. Gale)

ΤΖΟΡΤΖ ΓΚΕΡΣΟΥΙΝ (1898 – 1937)
Summertime

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ (1925 – 1994)
Η Μπαλάντα του Ούρι, Χάρτινο το φεγγαράκι (επεξεργασία: Α. Κάτσιος)

ΑΣΤΟΡ ΠΙΑΤΣΟΛΑ (1921 – 1992)
Libertango

ΝΙΚΟΛΑ ΠΙΟΒΑΝΙ (γεν. 1946)
Μουσική από την ταινία Η ζωή είναι ωραία (επεξεργασία: Α. Κάτσιος)

Συντελεστές | METALLON Quintet της Κ.Ο.Α.:
Γιάννης Καραμπέτσος, τρομπέτα
Παναγιώτης Μπαλαμός, τρομπέτα
Κώστας Αυγερινός, τρομπόνι
Γιάννης Γούναρης, κόρνο
Γιώργος Ραράκος, τούμπα
Σπύρος Λάμπουρας, κρουστά

Ιωάννινα

-> «Χαλιμά» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη από την Εθνική Λυρική Σκηνή| Κάστρο – Ιωάννινα | 20.30
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/i-chalima-tou-theofrastou-sakellaridi-apo-tin-ethniki-liriki-skini-2/

Η Χαλιμά (1926) , φαντασμαγορική οπερέτα σε τρεις πράξεις, όπως την χαρακτηρίζει ο δημιουργός της, σημείωσε τεράστια επιτυχία όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’20 αλλά και στη δεκαετία του ‘30 σε αθηναϊκά θέατρα, αλλά και σε περιοδείες στην Ελλάδα και στα κέντρα της ελληνικής διασποράς. Η υπόθεση, σύμφωνα με το λιμπρέτο του Σπύρου Ποταμιάνου, εμπνευσμένη αμυδρά από τις Χίλιες και μια νύχτες, εξελίσσεται σε ένα παλάτι της Ανατολής, όπου ο κουτοπόνηρος μάγειρας Αλή-Μουσακάς χρησιμοποιείται ως όργανο των ερωτικών σχεδίων της σαγηνευτικής Χαλιμάς και του αιχμάλωτου πρίγκιπα Σαχ-Ρουμάν.

Η Χαλιμά πρωτοπαρουσιάστηκε από το θίασο της Ολυμπίας Καντιώτη-Ριτσιάρδη στο Θέατρο Μοντιάλ, στις 31 Αυγούστου 1926. Τον κεντρικό ρόλο ερμήνευε η ίδια η Καντιώτη–Ριτσιάρδη, τον Σαχ Ρουμάν ο Σπύρος Μπάρτζος και τον Αλή Μουσακά ο Παρασκευάς Οικονόμου. Η σκηνοθεσία ήταν του Κωστή Βελμύρα, ενώ την ορχήστρα διηύθυνε ο ίδιος ο συνθέτης. Η Χαλιμά ανασύρθηκε από τα μουσικά αρχεία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και παίχθηκε σε πρώτη σύγχρονη αναβίωση το 2013 στην ΕΛΣ.

Συντελεστές:
Ενορχήστρωση για τετραμελές ενόργανο σύνολο: Μιχάλης Παρασκάκης
Διανομή: Χαλιμά Άννα Στυλιανάκη, Σαχ Ρουμάν Δημήτρης Πακσόγλου, Αλή Μουσακάς Δημήτρης Ναλμπάντης, Αμηνά Μυρτώ Μποκολίνη, Αβούλ/Καδής/Ρασίντ Κωστής Ρασιδάκης, Ζουμπέιντα Λυδία Αγγελοπούλου
Μουσικοί: Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Διονύσης Βερβιτσιώτης (βιολί), Γιάννης Κρητικός (κλαρινέτο), Σταμάτης Πασόπουλος (μπαγιάν)

Κυκλάδες

-> Συναυλία Αρχαίας Ελληνικής μουσικής με το σύνολο Χρυσέα Φόρμιγξ από την Εθνική Λυρική Σκηνή | Αγορά των Κομπεταλιστών Δήλου – Κυκλάδες | 18.30
Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/05/sinavlia-archeas-ellinikis-mousikis-me-to-sinolo-chrisea-formigx-3/

Ήχοι αρχαίοι – Μουσικές του σήμερα

Η αρχαία Ελληνική λύρα, παρά το ότι χάθηκε για πάνω από 1600 χρόνια, διαπέρασε ως ιδέα τόσο την Ευρωπαϊκή μουσική δημιουργία όσο και την μουσική τέχνη της εγγύς Ανατολής. Στην παράσταση Ήχοι αρχαίοι – Μουσικές του σήμερα του συνόλου Χρυσέα Φόρμιγξ, η αρχαία λύρα αναβιώνει μέσα από τους μαγικούς ήχους των χορδών της και συνομιλεί αφενός με δύο κλασικά όργανα, ένα βιολί και ένα τσέλο, και αφετέρου με τον ελληνικό λόγο, επιμένοντας να αναζητά την αρμονία του σύμπαντος σε μουσικές αρχαίες και νεότερες. Tη χορογραφία υπογράφει η ταλαντούχα χορογράφος και χορεύτρια Μαριάνα Καβαλιεράτου, στην πρώτη της συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή.

Συντελεστές:
Τραγούδι – Αφήγηση Θεοδώρα Μπάκα
Αρχαία Λύρα – Αφήγηση: Νίκος Ξανθούλης
Βιολί: Ζήσιμος Σουλκούκης
Βιολοντσέλο: Μιχάλης Πορφύρης
Επιμέλεια προγράμματος και διασκευές: Νίκος Ξανθούλης
Με τη συμμετοχή μελών του μπαλέτου της ΕΛΣ
Χορογραφία: Μαριάνα Καβαλιεράτου
Χορεύουν: Έλενα Κέκκου, Χρήστος Παπαδόπουλος, Ζωή Σχοινοπλοκάκη, Μιχάλης Κριεμπάρδης

Πειραιάς

-> Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής | Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά | 20.30
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/i-estoudiantina-mas-taxidevi-mousika-sti-thalassa-3/

Παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ.
Η καταξιωμένη ορχήστρα Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ανδρέα Κατσιγιάννη, περιοδεύει το φετινό καλοκαίρι με δύο διαφορετικά μουσικά προγράμματα. Κάθε πρόγραμμα και ένα συναρπαστικό μουσικό ταξίδι. Το πρώτο περιλαμβάνει ένα αφιέρωμα στη Σμύρνη και τον Πειραιά, ενώ το δεύτερο είναι αφιερωμένο εξ ολοκλήρου στη θάλασσα και στην ξενιτιά.

Σε αυτή τη συναυλία θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα Από τη Σμύρνη στον Πειραιά, το οποίο είναι αφιερωμένο σε δύο πόλεις που έχουν σημαδέψει ολόκληρο τον ελληνισμό. Η Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας επί σκηνής με τον Ανδρέα Κατσιγιάννη παρουσιάζουν τραγούδια από τη Σμύρνη του έρωτα και του πάθους έως την Πειραιώτικη σχολή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συνθέσεις των: Γιοβάν Τσαούς, Κώστα Σκαρβέλη, Δημήτρη Σέμση, Ογδοντάκη (Γιάννη Δραγάτση), Παναγιώτη Τούντα, Πρόδρομου Τσαουσάκη, Βαγγέλη Παπάζογλου κ.ά.

Συντελεστές:
Τραγουδούν: Ασπασία Στρατηγού, Γιάννης Διονυσίου
Σολίστ: Σωτήρης Μαργώνης (βιολί), Νίκος Μέρμηγκας (μπουζούκι, λάφτα), Δήμος Βουγιούκας (ακορντεόν), Απόστολος Βαλαρούτσος (κιθάρα), Ανδρέας Παπάς (κρουστά), Φίλιππος Ρέτσιος (πιάνο), Γιάννης Πλαγιανάκος (μπάσο), Ανδρέας Κατσιγιάννης (σαντούρι)

Πιερία

-> O Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης συναντά τη Δήμητρα Σελεμίδου. «Μουσική Περιήγηση: από τα ερωτικά τραγούδια του Γιαννίδη, στις Εικόνες Από Μία Έκθεση του Mussorgsky» από το Μεγάρου Μουσικής Αθηνών | Βυζαντινό Κάστρο Πλαταμώνα – Πιερία | 19.30

Ο πιανίστας και συνθέτης Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης και η ανερχόμενη ερμηνεύτρια Δήμητρα Σελεμίδου προτείνουν μια Μουσική περιήγηση από τα ερωτικά τραγούδια του Γιαννίδη στις Εικόνες από μια έκθεση του MΜουσόργκσκι. Το ταξίδι τους θα αρχίσει από το Ρωμαϊκό Ωδείο Δίου (20/7) και θα συνεχιστεί με δύο σταθμούς στη Ρωμαϊκή Αγορά Θεσσαλονίκης (22/7) και στο Βυζαντινό Κάστρο Πλαταμώνα (25/7). Στο πρώτο μέρος της βραδιάς, θα ακουστούν αγαπημένες μελωδίες του σπουδαίου έλληνα μουσουργού που υπηρέτησε με σεβασμό τόσο την κλασική (ως Γιάννης Κωνσταντινίδης) όσο και την ελαφρά μουσική (ως Κώστας Γιαννίδης). Ο διεθνώς αναγνωρισμένος Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης έχει συμπληρώσει 30 χρόνια αδιάκοπης παρουσίας στην παγκόσμια μουσική σκηνή ως σολίστ, συνθέτης και παιδαγωγός και έχει στο ενεργητικό του εμφανίσεις σε μεγάλα φεστιβάλ και μουσικά κέντρα και με συνεργασίες με διάσημα σύνολα και λαμπρούς μαέστρους. Η Δήμητρα Σελεμίδου έχει εμφανιστεί σε Ελλάδα και Κύπρο, έχει συμπράξει με την ΕΛΣ και έχει στο ενεργητικό της συνεργασίες με καταξιωμένους έλληνες καλλιτέχνες. Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, ο φημισμένος βιρτουόζος του πιάνου θα ερμηνεύσει τη δεξιοτεχνική σουίτα Εικόνες από μια έκθεση (1874) του Μοντέστ Μουσόργκσκι, ένα από τα δημοφιλέστερα έργα της Ρωσικής Σχολής.

Κυριακή 26 Ιουλίου

Αττική

-> «Σπουδαία Ερείπια» – Η Ελλάδα με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών (16ος-19ος αιώνας) από το Εθνικό Θέατρο | Μονή Δαφνίου – Αττική | 19.30
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/i-ellada-me-ta-matia-ton-xenon-taxidioton-16os-19os-eonas-3/

Επιλογές ταξιδιωτικών και περιηγητικών κειμένων.
Επιλεγμένες αφηγήσεις ξένων ταξιδιωτών και περιηγητών στην Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, στην προεπαναστατική Ελλάδα αλλά και στο νεότευκτο ελληνικό κράτος. Η αποτύπωση των προσδοκιών, η φαντασιακή πρόσληψη του αρχαίου κόσμου, η επαφή και η εξοικείωση με την πραγματικότητα σε μια σειρά κειμένων σημαντικών προσωπικοτήτων που επισκέφθηκαν την Ελλάδα εκείνα τα χρόνια.

Συντελεστές:
Σύνθεση / Επιμέλεια Κειμένου: Στέφανος Καβαλλιεράκης, Άγγελος Κουτσολαμπρόπουλος Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Λήδα Μανιατάκου
Κίνηση / Βοηθός Σκηνοθέτη: Δήμητρα Μητροπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Στέλλα Κελεπούρη
Διανομή (αλφαβητικά):Πάρις Θωμόπουλος, Ελευθερία Παγκάλου, Βασίλης Παπαδημητρίου, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Χαριτοπούλου

Εύβοια

-> «Μαρμαρωμένες Τρωάδες» του Ευριπίδη από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης| Αρχαιολογικό Μουσείο Ερέτριας – Εύβοια | 21.00
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/marmaromenes-troades-tou-evripidi-apo-to-idrima-michalis-kakogiannis-ston-archeologiko-choro-delfon/

H παράσταση Μαρμαρωμένες Τρωάδες είναι μία οπτικοακουστική σκηνική αφήγηση, η οποία βασίζεται σε διασκευή των Τρωάδων του Ευριπίδη σε μετάφραση Μιχάλη Κακογιάννη. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά εντός του Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας, στο πλαίσιο της Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας. Την παράσταση παρακολούθησαν ειδικά προσκεκλημένοι θεατές εντός του χώρου του Μουσείου.

Η παρουσίαση των Τρωάδων στηρίζεται στη χρήση οπτικών και ηχητικών μέσων καθώς και τρεις ηθοποιούς. Τα οπτικά – ηχητικά και μουσικά υλικά είναι όλα πρωτότυπα, αποτέλεσμα έρευνας της δημιουργικής ομάδας,. Πρόθεση της παράστασης, είναι η διερεύνηση της έννοιας του σύγχρονου ραψωδού, o oποίος έχει ως μέσα του την αφήγηση, τη μουσική, την εικόνα, τον ήχο, ενώ δημιουργεί ένα περιβάλλον βιωματικό για το θεατή, μέσα από τη δημιουργική σύνθεση όλων των παραπάνω στοιχείων.

Ο λόγος στο αρχαίο ελληνικό δράμα είναι ένας τομέας που προσφέρεται για ουσιαστική έρευνα στον τομέα της σύγχρονης αφήγησης. Στόχος της δημιουργικής ομάδας είναι να τονίσει ακόμα περισσότερο το βάθος της δραματουργίας του κειμένου, χρησιμοποιώντας στη σκηνική σύνθεση, ηχοτοπία, εικόνες στατικές ή κινούμενες που φέρουν έντονα το ελληνικό στοιχείο και δημιουργούν την αίσθηση της χαμένης πατρίδας.

Η πολυμεσική αφήγηση, θα μεταφέρει στο σήμερα το συγκλονιστικό έργο του Ευριπίδη, ιδωμένο μέσα από την μοναδική μετάφραση του Μιχάλη Κακογιάννη, προάγοντας το πάντοτε υπαρκτό αίτημα για αλληλεγγύη και ανθρωπισμό.

Βασικός θεματικός άξονας του έργου, είναι η απώλεια και ο αποχαιρετισμός ενός λαού προς την πατρίδα και τους νεκρούς που αφήνει πίσω, με κορυφαία την Εκάβη, τη βασίλισσα της Τροίας που θα ακολουθήσει και αυτή με τη σειρά της τη μοίρα του ξεριζωμού και της σκλαβιάς. Οι Τρωάδες, είναι ένα κείμενο διαχρονικό και τόσο επίκαιρο στις ιστορικές περιόδους που διανύουμε.
Διάρκεια 60 λεπτών.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Μιχάλης Κακογιάννης
Σκηνοθεσία, μουσική, σύνθεση ήχου: Λουΐζα Κωστούλα (Violet Louise)
Ηθοποιοί- Μουσικοί: Αγλαΐα Παπά, Λουΐζα Κωστούλα, Χάρης Χαραλάμπους
Οπτικός/ηχητικός σχεδιασμός : Studio 19
Kοστούμια: Λίλιαν Ξυδιά
Δημιουργική ομάδα στα οπτικά υλικά: Νίκος Λεβαντἠς, Λουΐζα Κωστούλα, Bασίλης Κουντούρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Eλίνα Μαντίδη
Ηχογραφήσεις: Λουΐζα Κωστούλα, Studio 19

Ιωάννινα

-> «Θέλω να δω τον Πάπα!» από την Εθνική Λυρική Σκηνή | Κάστρο Ιωαννίνων | 20.30
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/thelo-na-do-ton-papa-apo-ti-liriki-skini-2/

Στο Θέλω να δω τον Πάπα! (1920) ξεδιπλώνεται στο έπακρο η σύγχρονη αστική θεματολογία του Σακελλαρίδη, ο οποίος υπογράφει και το ποιητικό κείμενο του έργου, υποσκάπτονται τα θεμέλια της αστικής ζωής και ασκείται βιτριολική κριτική στο θεσμό της οικογένειας.

Ακολουθώντας, βεβαίως, τα πρότυπα του είδους, ο συνθέτης επιδεικνύει ιδιαίτερη μουσικοθεατρική επινοητικότητα στη σκιαγράφηση των χαρακτήρων που δυναμιτίζουν τις σταθερές της οικογενειακής ζωής. Το λιμπρέτο της οπερέτας αποτελεί διασκευή στα καθ’ ημάς της φάρσας του Μωρίς Εννεκέν Οικιακές χαρές (1894). Σε έργα του Εννεκέν βασίζονται και άλλα σημαντικά έργα του συνθέτη, όπως ο Βαφτιστικός (1918) και η Κόρη της καταιγίδος (1923). Η σφιχτή φάρσα του Εννεκέν αποδίδεται σε ρέοντα θεατρικό λόγο από τον Σακελλαρίδη, ο οποίος και στο έργο αυτό επιτυγχάνει μία ιδεώδη μουσικοθεατρική δραματουργία διανθίζοντας την πλοκή με τα δεκαπέντε μουσικά νούμερα της οπερέτας.

Συντελεστές:
Ενορχήστρωση για τετραμελές ενόργανο σύνολο: Μιχάλης Παπαπέτρου
Διανομή: Ρίτα Άννα Στυλιανάκη, Ανδριανός Δημήτρης Πακσόγλου, Λατρούδης Δημήτρης Ναλμπάντης, Άννα Μυρτώ Μποκολίνη, Βαρονάς Κωστής Ρασιδάκης, κα Λατρούδη Λυδία Αγγελοπούλου.
Μουσικοί: Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Διονύσης Βερβιτσιώτης (βιολί), Γιάννης Κρητικός (κλαρινέτο), Σταμάτης Πασόπουλος (μπαγιάν)

Κέρκυρα

-> «Ριχάρδος Β’ – Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης | Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας | 21.00
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/richardos-v-apo-to-idrima-michalis-kakogiannis-3/

Ο Ριχάρδος Β’ υπήρξε ένας από τους πιο αινιγματικούς Άγγλους βασιλιάδες, που μετατράπηκε από τον Σαίξπηρ σε μια συναρπαστική, συγκινητική, μελέτη ενός τραγικού ήρωα και μιας ψυχής ποιητικής. Το έργο «Ριχάρδος Β’-Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» αποτελεί μια πιο συμπυκνωμένη εκδοχή του «Ριχάρδου Β’». Ξεκινά από το τέλος: Ο Ριχάρδος έχει χάσει το θρόνο του από τον αντίπαλό του τον Μπόλιμπροκ. Φυλακισμένος πια, απογυμνωμένος από αξιώματα και προνόμια, βιώνει το σκοτάδι και την απόλυτη μοναξιά. Ώσπου ένας απροσδόκητος επισκέπτης εμφανίζεται στο παράθυρο της φυλακής, βγάζοντάς τον από τον λήθαργο. Ισχυρίζεται πως είναι ο πρώην σταβλίτης του και γίνεται η αφορμή ώστε ο έκπτωτος βασιλιάς να ζήσει ξανά νοερά το ένδοξο παρελθόν του και ν’ αναλογιστεί το ζοφερό παρόν του. Φωνές από το παρελθόν αρχίζουν να ζωντανεύουν στη συνείδησή του. Ψευδαισθήσεις πλημμυρίζουν τον μικρόκοσμο της φυλακής του. Καθώς ο Ριχάρδος αναμετράται με τα αίτια του ξεπεσμού και της καθαίρεσής του, τον βλέπουμε να ταλαντεύεται μεταξύ παραληρήματος και διαύγειας, αμφιβολίας και αλαζονείας, χιούμορ και αυτολύπησης. Ο επισκέπτης, ο οποίος φαίνεται πως έχει μια μυστηριώδη δύναμη, προτρέπει τον Ριχάρδο ν’ αντιμετωπίσει κατάματα τη θνητή αλλά και την ηθική του υπόσταση. Πλέον, αναζητά απάντηση σε μια τελευταία -ίσως την πιο καθοριστική- ερώτηση: «Τώρα που τα έχασα όλα, ποιος είμαι;» Ο Σαίξπηρ έχει καταφέρει, όσο λίγοι συγγραφείς στην παγκόσμια δραματουργία, να περιγράψει μέσω της διήγησης των μύθων του, το εσωτερικό δράμα του ταξιδιού της ψυχής των ηρώων του. Τα έργα του δεν αφορούν μόνο τη λειτουργία της ανθρώπινης υπόστασης, αλλά μπορούν να ερμηνευτούν ως ιερά, ονειροπόλα ακόμα και μυστικιστικά.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – δραματουργία – σκηνογραφία: Marlene Kaminsky
Μετάφραση : Κ. Καρθαίος
Πρωτότυπη Μουσική : Constantin
Σχεδιασμός φωτισμών : Σεσίλια Τσελεπίδου
Κοστούμια: Μαρία Σιαφάκα
Μάσκα: Wintercroft
Φωτογραφίες : Δημοσθένης Γαλλής
Κατασκευή σκηνικού και σκηνικών αντικειμένων : Ρούλης και Γιώργος Αλαχούζος
Κινηματογράφηση : Γιώργος Γεωργόπουλος
Παίζουν: ο Τάσος Νούσιας στο ρόλο του Ριχάρδου Β’ ο Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος και στη φωνή της βασίλισσας η Μάιρα Μηλολιδάκη

Κυκλάδες

-> Χορευτικά Σόλι από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής | Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκόνου | θα πραγματοποιηθούν τρεις παραστάσεις στις 12.00, στη 13.00 και στις 14.00
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/choreftika-soli-apo-to-baleto-tis-els-stis-26-iouliou-sto-archeologiko-mousio-mikonou/

Ο χορός θα δώσει το δικό του ξεχωριστό στίγμα στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή χορευτών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε μια σειρά από χορευτικά σόλι που θα παρουσιαστούν -για πρώτη φορά- σε εσωτερικούς χώρους αρχαιολογικών μουσείων. Ως μια συνομιλία κίνησης και ακινησίας, οι χορευτές θα διηγηθούν καινούριες ιστορίες πάνω σε χορογραφίες των ίδιων αλλά και των Ιωάννας Πορτόλου, Γιάννη Νικολαΐδη και Κωνσταντίνου Ρήγου.

Συντελεστές:
Χορογραφία: Έλενα Κέκκου
Χορεύει η Έλενα Κέκκου
Μουσική: Αντώνης Βλάχος

Μεσσηνία

-> Χορευτικά Σόλι από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής | Αρχαιολογικό Μουσείο Καλαμάτας – Μεσσηνία | θα πραγματοποιηθούν τρεις παραστάσεις στις 12.00, στη 13.00 και στις 14.00
Προκρατήσεις εδώ:
https://digitalculture.gov.gr/2020/05/choreftika-soli-apo-to-baleto-tis-els-stis-26-iouliou-sto-archeologiko-mousio-kalamatas/

Ο χορός θα δώσει το δικό του ξεχωριστό στίγμα στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή χορευτών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε μια σειρά από χορευτικά σόλι που θα παρουσιαστούν -για πρώτη φορά- σε εσωτερικούς χώρους αρχαιολογικών μουσείων. Ως μια συνομιλία κίνησης και ακινησίας, οι χορευτές θα διηγηθούν καινούριες ιστορίες πάνω σε χορογραφίες των ίδιων αλλά και των Ιωάννας Πορτόλου, Γιάννη Νικολαΐδη και Κωνσταντίνου Ρήγου.

Συντελεστές:
Χορογραφία: Έλτον Ντιμρότσι
Χορεύει ο Έλτον Ντιμρότσι
Μουσική: Conrad Steinmann
Κοστούμι: Dante

Πειραιάς

-> Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου από την Εθνική Λυρική Σκηνή | Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά | 20.30
Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/05/i-estoudiantina-mas-taxidevi-mousika-sti-thalassa-4/

Παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ

Η καταξιωμένη ορχήστρα Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ανδρέα Κατσιγιάννη, περιοδεύει το φετινό καλοκαίρι με δύο διαφορετικά μουσικά προγράμματα. Κάθε πρόγραμμα και ένα συναρπαστικό μουσικό ταξίδι. Το πρώτο περιλαμβάνει ένα αφιέρωμα στη Σμύρνη και τον Πειραιά, ενώ το δεύτερο είναι αφιερωμένο εξ ολοκλήρου στη θάλασσα και στην ξενιτιά.

Σε αυτή τη συναυλία θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα Από τη Σμύρνη στον Πειραιά, το οποίο είναι αφιερωμένο σε δύο πόλεις που έχουν σημαδέψει ολόκληρο τον ελληνισμό. Η Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας επί σκηνής με τον Ανδρέα Κατσιγιάννη παρουσιάζουν τραγούδια από τη Σμύρνη του έρωτα και του πάθους έως την Πειραιώτικη σχολή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συνθέσεις των: Γιοβάν Τσαούς, Κώστα Σκαρβέλη, Δημήτρη Σέμση, Ογδοντάκη (Γιάννη Δραγάτση), Παναγιώτη Τούντα, Πρόδρομου Τσαουσάκη, Βαγγέλη Παπάζογλου κ.ά.
Συντελεστές:
Τραγουδούν: Ασπασία Στρατηγού, Γιάννης Διονυσίου
Σολίστ: Σωτήρης Μαργώνης (βιολί), Νίκος Μέρμηγκας (μπουζούκι, λάφτα), Δήμος Βουγιούκας (ακορντεόν), Απόστολος Βαλαρούτσος (κιθάρα), Ανδρέας Παπάς (κρουστά), Φίλιππος Ρέτσιος (πιάνο), Γιάννης Πλαγιανάκος (μπάσο), Ανδρέας Κατσιγιάννης (σαντούρι)

Χρήσιμες πληροφορίες

Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει.
Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης.

Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα: https://digitalculture.gov.gr/

Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία. Ισχύει ο κανόνας της απόστασης των 1,5 μέτρων κατ’ ελάχιστον για ανοικτούς χώρους και 2 μέτρων για κλειστούς χώρους. Στα μουσεία είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας.

Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1, 5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης. Η προσέλευση και η αποχώρηση από το χώρο των εκδηλώσεων γίνεται με τη χρήση μη ιατρικής μάσκας.